K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2010, 00:03   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Puuuha dadada, det blir værre endnu - hun har aldrig fået skrevet en ansættelseskontrakt

Hun er den eneste ansatte i rengøringsfirmaet - foruden arbejdsgiveren.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 00:19   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
lad mig gætte hun for heller ikke pension men hun har krav på en andsættelse kontragt det er et krav hun har

fandt det her på 3f hjeme side Løn - Rengøring

Som rengøringsassistent i private rengøringsfirmaer med overenskomst tjener du 122,01 kr. i timen.

Hertil kommer et servicetillæg på 3,65 kr. i timen, og efter 12 måneders ansættelse får du et anciennitetstillæg på 4,65 kr. i timen.

Du får tillæg for arbejde om aftenen, natten, i weekenden og på helligdage.

Du kan desuden få tillæg for særligt smudsigt arbejde, f.eks. for rengøring på offentlige toiletter, trapper i beboelsesejendomme, hovedrengøring mv.

Hvis du har et erhvervsuddannelsesbevis får du følgende tillæg:
Rengøringsteknikker 2,50 kr. i timen
Serviceassistent 4,00 kr. i timen

Lønbilag for ansatte under SBA-overenskomsten

http://forsiden.3f.dk/article/200503...1?profile=2435

Sidst redigeret af Stezu; 19-01-2010 kl. 01:15. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv venligst til flere brugere i samme indlæg
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 00:36   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1000 tak for dét!!!!

Så er der endnu mere at tage hul på.....og nej, der er ingen pensionsordning og den slags.
Arbejdsgiveren har fortalt hende at hun var forsikret.......men det får man jo ikke sine tillæg af, fniiis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 00:40   #14
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nu er det vel ikke kommunen som i tidernes morgen skaffede hende det job. ??
for så bør de da drages til ansvar. for dårlig vejledning.
du taler om ledigshedydelse, det er kun når man er fleksjobs visiteret og uden job at man modtager det. ellers hedder det dagpenge..
det er også et krav at man skal have ansættelsesbevis/kontrakt. det plejer at udløse en erstatning når der ikke er.
så det er rigtigt ærgeligt at din veninde ikke er i fagforening.
arbejdsgiveren bør sku også dømmes for udnyttelse af mennesker med handicap.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 00:56   #15
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
og jeg fortsætter min sang om - prøv at ring alligvel og sórry ikke til 3F men til Krifa hvor hun er i a-kasse.. - de vil sikkert hjælpe mere - end 3F vil hvor d´hun slet ikke er medlem... håber bare hun får noget hjæ´p det er godt hun har dig...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 00:58   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej det er så dagpenge hun skal have - selvfølgelig, Huldra, hun har ikke noget med fleks at gøre, og arbejdet var et hun selv fandt for de der 5 år siden.....efter pres fra kommunen. Hun var ellers i match 4 pga fobier, angst og depressioner.

Jeg er ikke rigtigt med i alt det lønhalløj, da jeg jo desværre aldrig har haft et arbejde selv......

Arbejdsgiveren havde ellers sagt, at hun gerne ville have hende igen, når hun fandt noget andet arbejde. Det tror da fanden!!
Men jeg har sagt at hun skal holde sig langt væk fra den arbejdsgiver, som kun udnytter hende og fører hende bag lyset.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 01:11   #17
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Den løn og de tillæg der henvises til i 3f, er KUN, hvis arbejdsgiveren har en overenskomst med fx 3f, eller anden fagforening. Løn og div. tillæg er noget der er blevet tilegnet overskomstansatte igennem forhandlinger. Hvis arbejdsgiveren HAR en overenskomst med en fagforening, er der MANGE penge at hente.
Den ansatte skal ku' dokumentere sin arbejdstid på lønsedler der dækker tiden for ansættelsen.

Der imod SKAL alle der arbejder mere end 8 timer/uge, ha' et ansættelsesbevis, UANSET overenskomst eller ej, det er et EU-krav.
Jeg har een gang fået 10.000 kr af en arbejdsgiver, da mit ansættelsesbevis manglede. Jeg fik 3f til at køre sagen og fik pengene (efter trussel om konkursbegæring) .

Hun skal melde sig ind i Krifas fagforening, det koster ikke meget, så kan de køre en sag på ansættelsesbeviset. Hvis nu arbejdsgiveren skulle finde på at "fremskaffe" et bevis på ansættelsen, er det IKKE noget værd, medmindre den ansatte har skrevet under på aftalen.

Bliv ALDRIG ansat i ordinært job uden overenskomst.

Hendes arbejdsgiver har tjent tykt på hende i de 5 år.

Sidst redigeret af Pophår; 19-01-2010 kl. 01:19.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 01:24   #18
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
DET KAN være hun ryger ind i 2 måneders karens (IKKE KARANTÆNE) før de vil/kan hjælpe hende fra den dag hun melder sig ind i fagforeningen. Men prøv at tal hendes sag og forklar fra "herodes til pilatus" om de ikke godt kan hjælpe med mlg. ans. kontrak som ganske rigtig giver erstatning osv osv osv.. håber I finder en god løsning for din veninde... smagløst er det at en arbejdsgiver "udnytter" (tror jeg er det rigtige ord) en lidt svag medarbejder til bare at snyde hende for alle rettigheder... jeg mener vi skriver 2010 nu...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 01:26   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
....er det ikke for sent at melde sig ind i fagforeningen, nu når skaden ér sket??

Eller kan det tænkes at de alligevel vil kigge nærmere på sagen?

Sikke en masse jeg har lært af/om det her - og så kan jeg ikke engang selv bruge det i praksis, det er ærgeligt.
Men om ikke andet, så kan veninden i hvertfald bruge det fremover!!!!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
DET KAN være hun ryger ind i 2 måneders karens (IKKE KARANTÆNE) før de vil/kan hjælpe hende fra den dag hun melder sig ind i fagforeningen. Men prøv at tal hendes sag og forklar fra "herodes til pilatus" om de ikke godt kan hjælpe med mlg. ans. kontrak som ganske rigtig giver erstatning osv osv osv.. håber I finder en god løsning for din veninde... smagløst er det at en arbejdsgiver "udnytter" (tror jeg er det rigtige ord) en lidt svag medarbejder til bare at snyde hende for alle rettigheder... jeg mener vi skriver 2010 nu...
Ja, jeg vil i hvertfald prøve at hjælpe hende på alle fronter - jeg er også lidt bedre til at tale for sagen, hun bliver let nervøs og taber tråden (og tør egentlig heller ikke).

Og hvis jeg kender hende ret, så synes hun det er helt synd for arbejdsgiveren. For sådan er hun, hun vil helst ikke skabe splid eller stille sig påtværs. Men som jeg har sagt til hende, så lad MIG gøre det. Der går jo ingen skår af mig fordi jeg rådfører mig med Krifa, og HVIS der på nogen måde kan gøres noget, så skal det jo være nu....imens jernet er varmt.

Sidst redigeret af Stezu; 19-01-2010 kl. 01:52. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv venligst til flere brugere i samme indlæg
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 02:25   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det med 3f var nu også abre så hun havde en ide om hvad løn var og der stod efter overenskomst tillæg osv har man krav på og efter 12 md ancinitet osv 3f var nemmer for mig og selfølgelig har alle krav på en kontrakt overens komst eler ej men problemet er stadig er der ikke overenskomst ved det sted hun arbejde får hun nok ikke meget ud af det mit gammel arbejde der fik folk løn done færdig prut finale ingen overtid osv jeg var flex jeg fik men efter en kamp og fagfereninger sagde heldig jeg var flex
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til rengøring. Wodpoulsen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 13 06-06-2012 14:42
svært ved at komme videre henningv Alt det andet 4 10-01-2012 23:13
Hjælp til at komme videre Dinky67 At søge førtidspension 1 30-05-2011 17:13
Mareridt slut !... Tid til at komme videre ! S_Phoenix Din historie 28 22-02-2011 13:46
Videre i sagen??? Hjælp...... Sonia Dit og Dat 4 13-05-2009 19:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension