K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2010, 15:05   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tæt på at blive husvild!!!! HJÆLP!

Betalingen af min husleje gik galt og pengene blev sat til betaling fra en tom konto, hvorfor den endte med røde tal.
I mens blev alle de regninger, jeg plejer at ligge og rokere med betalt, så der ikke var nok til huslejen. Jeg var på kommunen igår og ansøge om hjælp med tilbagebetalingspligt, men de tager sig tid. Dan-ejendomme vil se penge og truer mig med udsmidning, hvis jeg ikke hoster op hurtigt. De vil ikke vente på kommunen.
Hvis jeg skal afbetale, vil de se ordentlige afdrag, - sikkert 1000 kr mdl., hvis de er rigtig søde. Jeg har 1700 når alt er betalt. Dong er også begyndt at true. Er der et sted at få hjælp?
Jeg er på bistand på 10énde år, og under tredie udredning!!!
Hjemløshed oveni vil jeg ikke kunne bære, så jeg er så småt begyndt at tænke på, hvor jeg skal placere katten, så den får det godt.

Er der nogen, der kender et sted, hvor man kan få hjælp?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 17:05   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Selv ville jeg nok prøve at tage en mere formel kontakt til mine kreditorer. Jeg ville også være nysgerrig for om de evt. kunne godtage en længere afdragsordning 500, eller 800 samtidig ville jeg nok foreligge sagens udvikling løbende for kommunen.

Med kommuner er intet sikkert her i verden men jeg mener det er: (Læs: burde være). sådan at jo mere de ved des mere er de forpligtet på at yde hjælp for at undgå hjemløshed.

Endelig vil jeg da håbe at andre evt. kan hjælpe dig med noget mere konkret.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 17:11   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg var engang i en lignende situation og der kunne huslejen reddes ved at de tog af indskud/depositum til dækning, hvorefter jeg så betalte beløbet da jeg kom til penge.

Ved ikke om det kan lade sig gøre i din sag, men det er vel værd at undersøge...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 17:28   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mukke jeg ved ikke om det her er noget du kan bruge men alt er værd at prøve der hvor du er pt ...

Har du for nuværende hørt fra kommunen ...
og en ting til er det for den her måned du mangler at betale husleje ?

Jeg tænker mere på at dit boligselskab handler mere end hurtigt , her i det boligselskab jeg bor i ville de først nu sende et rykker brev så syntes da at de er voldsomme hurtige og husk lige at der er forskel på at de sender dig et brev med trusler og så det at de virkelig sætter dig ud,,,

Inden de kommer så langt skal de sende dig en opsigelse har set en sådan og der står som reglen at man skal være ude den og den dag .. og at de sætter fogden på hvis ikke man flytter ud ..

Men først når du har været i fogderetten skal du ud og kun hvis ikke i kan blive enige om noget ...

Jeg har lige været med i en sag hvor en var kommet så galt af sted at hun ikke kunne betale huslejen og det forgik sådan her...

Midt i måneden fik hun et rykker brev , sidst på måneden fik hun en opsigelse først i den efterfølgende måned fik hun et brev fra boligselskabets advokat og en indkaldelse til fogden .. hun havde så betalt huslejen for den måned hun var bagud men havde så ikke penge til den næste (ergo en måned bagud igen ) vi ringede til advokaten og lavde en afdragsordning men vil så sige at der var nul forståelse ved advokaten .. hun klarede den ved at betale tusind kroner med det samme som hun lånte privat og derefter betale resten med sine børnepenge .. og sådan kan jeg jo godt se at du ikke kan klare den ...

MEN ikke desmindre skal din restance stadig til advoakt og der skal fogde på inden du kan sættes ud og vi kan så håbe at kommunen inden da har gjort fundet ud af noget ...

Som jeg ser det skal du smide den her i hovdet på dem
Citat:
Den særlige sociale indsats
Kommunen skal tilbyde en særlig indsats til voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Formålet med indsatsen er:

1. at forebygge, at problemerne for den enkelte forværres


2. at forbedre den enkeltes sociale og personlige funktion samt udviklingsmuligheder

3. at forbedre mulighederne for den enkeltes livsudfoldelse gennem kontakt, tilbud om samvær, aktivitet, behandling, omsorg og pleje

4. at yde en helhedsorienteret indsats med servicetilbud afpasset efter
Hvis du oven i alt det andet bliver boligløs så er det jo i den grad noget der kan forværre dine problemer og derfor må de tage hensyn til nr 1

Men det er måske bare min logik
  Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:13   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej, Hejdien, Helene og Superhoax
Tak for svarene. Jeg gik i total panik, for jeg kender mit selskab.
1. Jeg har 1700 når alt er betalt, så selv 500 lyder uhyggeligt, især i betragtning af, hvor længe det vil vare.
Jeg har ansøgt om hjælp med tilbagebetalingskrav.
2. Jeg har ikke før hørt om den med indskuddet. Den skal helt sikkert med som mulighed.
3. Ja, jeg har ikke nogen skjulte reserver, som børnepenge etc. Jeg var så heldig at få kontakt til Kirkens Korshær, hvor jeg talte med en, der forhørte sig meget grundigt hos de andre og kom med følgende handleplan:

a: Ringe til hende, der havde sendt brevet (og som ikke var der idag) og fortælle, at jeg har været hos kommunen.
b: Give min sagsbehandler en kopi af rykkerne.
c: Gå til kommunen og få kvittering på mine ansøgninger og på kommunens forsinkelse.
d: Sende kopier til sagsbehandler og boligselskab.
e: Tale med min advokat om det på onsdag, hvor jeg alligevel har en tid.
d. arbejde på at skaffe NOGLE penge at sende, - og husker den med indskuddet.
Så mener jeg at have gjort alt, hvad der står i min magt.

Jeg kopierer lige stoffet om særlig social indsats, - men jeg ved ikke, om jeg hører til den kategori, da jeg er jo ikke afklaret endnu. Gad vidst, om jeg bliver det nogensinde.
Lige for nu, tak skal I have.

Sidst redigeret af mukke; 15-01-2010 kl. 18:15.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:28   #6
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
udsættelse

hejsa

jeg googlede lige lidt og fandt et tip hvis sagen er fremsendt til fogedretten:

At udsætte sagen i fogedretten, skal du sende en skriftlig begæring til fogedretten om, at få en kendelse på en udsættelse af sagen, indtil kommunen har anvist en ny bolig.

Det kan man få, fogedretten vil i givet fald nok bevilge en udsættelse af sagen, indtil kommunen har anvist et andet sted til jer.

Her skal du ikke tabe modet blot fordi en advokat plæderer for en fremme af sagen, men bevare hovedet, og skrive begæringen til fogedretten om en udsættelse af sagen.

håber det kan bruges.....................

her er nyeste lejelov https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126164

og i nyeste sociallov http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0710.aspx?id=127214

Flytning

§ 85. Kommunen kan yde hjælp til en flytning, som forbedrer ansøgerens eller familiens bolig- eller erhvervsforhold, herunder en flytning, hvor der flyttes fra en bolig med en boligudgift, der ikke svarer til ansøgerens eller familiens økonomiske formåen, til en bolig med lavere boligudgift. Det er en betingelse for hjælpen, at hverken ansøgeren eller ægtefællen har økonomisk mulighed for at betale udgifterne.

Kapitel 11

Udbetaling af hjælp

§ 88. En person kan normalt ikke få hjælp til udgifter, som den pågældende har påtaget sig, inden vedkommende har ansøgt kommunen om hjælp.

§ 89. Hjælp til forsørgelse udbetales normalt som et månedligt beløb. Udbetalingen sker bagud for 1 måned.

Stk. 2. Kommunen kan udbetale engangshjælpen for kortere perioder, hvis der er begrundet tvivl om, at modtageren vil opfylde betingelserne for hjælp i hele den periode, som engangshjælpen er beregnet til at dække.

§ 90. Kommunen kan undtagelsesvis udbetale hjælpen på anden måde, herunder for kortere perioder, hvis

3) en persons udlejer har indgivet anmodning til fogedretten om pågældendes udsættelse af beboelseslejemål på grund af betalingsmisligholdelse.
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:29   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej du er ikke afklaret endnu men det gør så endnu mere at du opfylder den trejde som er særlig socialt udsat , det bliver du i det øjeblik du er ved at miste dit hjem

God plan i kom frem til glad for at høre at der er nogen der kan hjælpe dig så du ikke er helt alene med det ..
  Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 20:03   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Igen tak skal I have.
Uha, jeg må sige, at § 11 (shylock) lyder truende. Det er vistnok akuthjælp, jeg har søgt under henvisning til den elektroniske fejl, der er sket og det faktum, at jeg er bagud med alt fordi kontanthjælpen simpelthen ikke rækker. Leve skal man trods alt og nødvendige ting går istykker.
Jeg ved ikke om jeg er under afklaring. De slår sig i tøjret og det er svært at få en klar udmelding (de ved godt, at der er et problem), men nu bliver jeg dog sendt til udredning hos psykiater (for at høre, om jeg har en depression, sagde manden).
Én gang hos psykiater betyder vel bedømmelse af betydning for min sag?
Jeg hørte også ordet, ressourceprofil, så det er nok gået igang.

Nu er jeg god til at stramme mig op og virke overskudsagtig, men det må jeg vel hellere lade være med, så jeg er begyndt at lægge kortene på bordet.
.
De må jo have at vide, at min situation påvirker mig negativt/er nedbrydende.

Jeg håber og tror, at mine tiltag i forbindelse med lejen virker.
Nu bruger jeg ihvertfald alt, hvad jeg har fået af Nikolaj-tjenesten og af Jer.
Så ser vi.

Hilsen, Mette

Sidst redigeret af mukke; 15-01-2010 kl. 23:30.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 20:15   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er vist denne lov, du skal have fat i.

Her er en smagsprøve, men du må hellere læse resten.

Citat:
»Stk. 2. Indgiver udlejeren anmodning til fogedretten om lejerens udsættelse af det lejede på grund af betalingsmisligholdelse, skal udlejeren senest samtidig med anmodningens indgivelse til fogedretten underrette kommunen om, at en sag om lejerestance er indgivet til fogedretten. Underretningen til kommunen skal være skriftlig og indeholde oplysning om lejerens navn og adresse.«
Citat:
»Stk. 5. Når kommunen modtager underretning som nævnt i stk. 1, uden at kommunen efter stk. 1 skal behandle spørgsmål om hjælp, skal kommunalbestyrelsen straks rette henvendelse til den pågældende og underrette om muligheden for at kontakte kommunen med henblik på behandling af spørgsmål om hjælp, jf. § 5.«
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=124455

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 20:37   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak, jeg printer den lige ud :-)
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man kan blive ved Ricky M. Politik og Samfund 2 06-12-2011 19:40
Det er noget **** at blive ftp. omar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 05-02-2010 10:04
Kan det da blive ved ... ? Sommerfugl Alt det andet 21 14-01-2010 10:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension