K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 18:20   #1
Iben L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: fyn
Alder: 38
Indlæg: 18
Styrke: 15
Iben L er ny på vejen
erstatning fra egen ulykkesforsikring, hvornår?

Hej, håber der er nogen der kan hjælpe lidt og gider at kæmpe sig igennem den lange smøre. Beklager hvis det hele står lidt rodet, men hovedet er ikke helt klart for tiden. Hvis det har nogen betydning for sagen, så er jeg 23år.

Sagen er den at jeg 2. februar 2009 kørte galti bil (soloulykke i glat føre), gik længe med rygsmerter, men min læge mente det sad i musklerne så skulle bare prøve at holde mig i gang.
Da smerterne så begyndte at gå i benene, blev jeg endelig sendt til mr-scanning i august 2009, som viste en stor median discusprolaps mellem L5 og S1, + scheuermann i lænderyggen + små knogleforandringer.

Jeg har siden scanningen gået til fysioterapi + får 3stk arthrotec 50m/0.2mg pr dag, plus evt ipren. Jeg er langt fra smertefri på dette, og går hjemme da jeg slet ikke kan tåle belastning af ryggen som det ser ud nu. Jeg får kontanthjælp og derfor fritaget for arbejdsprøvning pt, da fys fraråder dette. Jeg er indtil videre kun fredet til starten af februar af kommunen.

Da mine smerter desværre er tiltagende pt, på trods af behandling hos fys, snakker fys og læge om at sende mig til en vurdering om en evt operation ville kunne hjælpe. Jeg har udstrålinger til begge ben, konstant i venstre, dagligt i højre. Døjer meget med sovende fornemmelse og af og til manglende kontrol over v ben, har følelsesforstyringer på det nederste af ydersiden af v ben, og har i dag fået konstateret at min refleks ved hælen i v side er væk.

Jeg har været i én arbejdsprøvning som startede i juli 2009 på 25 timer, som blev sat ned til 20timer, hvor jeg stadig måtte gå mange dage før tid, nogle gange efter en enkelt time eller to. Hvis jeg blev tiden ud, kunne jeg gå direkte hjem i seng, da jeg var for ødelagt af smerter til at lave noget som helst. Havde en fys fra noget sundhedscenter ude ved arbejdsprøvningen, som kunne konstatere at denne var langt fra hensigtsmæssig, da alle funktioner var med en foroverbøjning af ryggen, som ikke ligefrem gjorde noget godt for mig. Der blev da jeg stoppede denne arbejdsprøvning i slutningen af august 2009, udtalt at hvis jeg skulle i arbejdsprøvning samme sted senere hen, så skulle de finde nogle andre funktioner til mig. Arbejdsprøvningen blev startet inden nogen vidste jeg havde en discusprolaps.

Vi, min kæreste og jeg, bor i eget hus, men nu har banken sagt stop for yderlig økonomisk hjælp. Vi har indtil marts 2010 til at finde 5.000kr mere pr måned, og det kan vi ikke se hvordan skulle kunne lade sig gøre.
Det er så her evt erstatning kommer ind i billedet. Skaden er selvfølgelig meldt til mit forsikringsselvskab, aros, og de har betalt alle mine behandlinger ved fys, inkl akupunktur, men denne "service" stopper ved årsdagen for ulykken som jo hastigt nærmer sig (2/2/2010), hvor de vil tage stilling til eventuelle mén. Men hvordan får man sat gang i den proces og hvor lang tid må de tage om at bestemme sig?
Hvis banken kan se der kommer penge til dem, så kunne vi muligvis få lov til at blive boende.

Mvh Iben
Iben L er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 18:29   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Først det lyder ikke til du har en advokat, jeg kan kun anbefale dig af få det.!!!
Dit forsikringsselskab betaler en pæn del af det, normalt mellem 50 og 65%

De vil sikkert komme med en acontobeløb ret hurtigt efter årsdagen, du kan også allerede nu bede dem om det.
Da det du/i er lidt presset ville jeg gøre det nu, og fortæl det i banken at i har bedt om et acontobeløb og at du selvfølgelig forventer at det kommer.

Når årsdagen oprinder de sender den arbejdsskadestyrelsen, for at få en vurdering af dit meen og nedsat arbejdsevne.

Du kan søge hos kommunen for at få dækket dine udgifter til fysioterapi, enten ved vederlagsfri fysioterapi (snak med din læge om det)
Eller ved at søge om dækning via "aktiv socialpolitik § 82"
Du kan læse om det her http://www.ladk.dk/jura/x-files/aktiv_indsats.htm

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 17:34   #3
Iben L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: fyn
Alder: 38
Indlæg: 18
Styrke: 15
Iben L er ny på vejen
Tak for svar. Bliver lige nødt til at spørge hvad advokaten ville kunne hjælpe med i min sag?
Jeg vil tage fat i forsikringsselvskabet i morgen, og høre deres mening om evt erstatning.
Jeg kan ikke få vederlagsfri fysioterapi, har spurgt om det før. Kommunen har jeg ikke prøvet, men det må jo blive næste forsøg.
Frygter jo lidt at der slet ikke kommer nogen erstatning til mig.
Iben L er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:23   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
En advokat kan være med til at sikre at du får den korrekte erstatning, og at de ikke løber om hjørnerne med dig.
Ang. din erstatning ved du om din forsikring dækker tabt arbejdsfortjeneste.?????

De vil jo gøre alt for at slippe for at betale, jeg har endnu ikke hørt om nogen som har fortrudt det.

Den værste historie jeg har fået, er fra en kunde hos min kranio sakral terapeut.
Damen var 66 da hun blev kørt ned, hvor hun brækkede en del knogler og selvfølgelig har fået varigt meen af det.
Da jeg fik historien havde hun fået 5600 kr, i erstatning til en ny cykel. For forsikringsselskabet havde sagt at hun ikke havde krav på mere da hun var pensionist.
Hun fik selvfølgelig besked på at kontakte en advokat..
Da forsikringsselskabet blev kontaktet af hendes advokat, ringede de til hende og tilbød hende 50.000 kr. for at stoppe sagen.

Desværre har jeg ikke fået afslutningen på hvad der skete, men mon ikke hun får en del mere end de 50.000 kr.


En advokat kan også være med til at give dig en mere overskuelig hverdag, da det vil være ham/hende som tager sig af alt det med forsikringsselskabet, ASK osv. du skal kun udfylde papirerne når de kommer.
Så har du "kun" dig selv og evt. kommunen.
Og kommunen kan du nok også få hjælp til hvis du har en fagforening og der er problemer, HK er gået ind i min sag.

Min har endda ringet til min bank for at forsikre dem at der kommer $$$ på et tidspunkt.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 22:14   #5
Iben L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: fyn
Alder: 38
Indlæg: 18
Styrke: 15
Iben L er ny på vejen
Vi har ikke selv råd til at betale for en advokat, og mit forsikringsselvskab vil vel næppe betale for en advokat, der skal bruges mod dem selv.
Nej mener ikke den dækker sådan noget, og er desværre ikke i nogen fagforening.
Lidt mere luft i hverdagen ville da være dejligt, når overskud ikke er noget der er tilstede for tiden.
Har lige kigget skrivelser fra forsikringen igennem og har læst mig frem til at de ikke vil vurdere varige følger, som de kalder det, før tilstanden er stationær. Min tilstand er siden september blevet lidt værre, har været stabil og er så begyndt at blive værre igen nu. Om forsikringen så mener det er stationær det ved jeg ikke.
Iben L er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 22:25   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg vil også anbefale dig at tage fat i Aros - som i øvrig plejer at være rimelig samarbejdsvillig... (ja der står jeg også heheh) o gså ville jeg måske tale med min læge om noget mere smertedækning. Jeg er stivgjort mellem L5 og S1 såååå been there done that. Og jeg tror at når du kan meddele banken at der muligvis er flere penge på vej - så kan det være at de også synes at det er værd at vente :-)

Mht. mén erstatning - så kan der desværre godt gå et stykke tid - alt afhængig af hvor godt din sag er belyst når de får den - det er jo i ASK der skal vurdere det - og de har ikke travlt...

Håber du snart finder en fornuftig løsning
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 22:57   #7
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Nu er det jo sådan mange overser deres forsikringsdækninger... Var der ikke tegnet en førerulykkesforsikring på bilen dengang ? Det kan der godt være selvom der kun er ansvarsforsikring på bilen. Den burde så også være pligtig til noget dækning af skade på førerens person.
Bare liige mit lille piv
mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 22:58   #8
Iben L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: fyn
Alder: 38
Indlæg: 18
Styrke: 15
Iben L er ny på vejen
Ruby - Hjalp operationen dig? Jeg skal have en samtale med lægen omkring andre smertestillende, men da jeg har en sart mave mht mavesår er de ikke meget for at give mig andet eller stærkere, håber dog de indser det er nødvendigt, det er jo også min mave det går udover.
Håber da at få noget positiv respons fra Aros i morgen, så banken kan blive tilfreds, så mit sind kan få ro på det punkt.

Nøvsen - nej desværre ikke. Det er der tegnet nu, og den nye bil er blevet kaskoforsikret.

Sidst redigeret af Stezu; 12-01-2010 kl. 23:14. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv venligst til flere brugere i samme indlæg
Iben L er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 12:17   #9
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hej igen

Næsten alle advokater tilbyder en gratis vurdering.!
Når der er en skadeforvolder, skal dennes forsikringsselskab dække en væsenlig del af regningen.
Mener det er 2/3 men er ikke helt sikker.!
Men der skal ikke betales noget før der kommer en erstatning.!!

Men hvis du hopper på http://www.whiplashcentret.dk
Der har de tilknyttet en advokat, som kan svarer på om du kan få dækket de udgifter når det nu er en soloulykke.
Om ikke andet så får du i hvert fald vished om det.

Ang. det med de 5.000, sidder i afdragsfrit.??

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 13-01-2010 kl. 12:19. Årsag: tilføjelse
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 15:15   #10
Iben L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: fyn
Alder: 38
Indlæg: 18
Styrke: 15
Iben L er ny på vejen
Jeg prøver at se på hjemmesiden.
Ja vi har afdragsfrit i forvejen, ellers havde det jo været en mulig redning.
Iben L er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulykkesforsikring - har I sådan én? -Henrik- Alt det andet 31 14-06-2013 14:18
Ulykkesforsikring millidk Nyttigt at vide for Førtidspensionister 20 11-04-2012 15:07
hvornår kan man søge om erstatning i industriens pension pedo Alt det andet 4 02-09-2011 09:27
Ulykkesforsikring, med FP? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-09-2010 23:45
Ophævelse af ulykkesforsikring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 24-07-2009 09:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension