K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2010, 14:53   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fik penge efter § 82 til en flytning pga skimmelsvamp , det fik jeg også selv om jeg var genhuset i en skurvogn mens de renoverede min bolig , jeg fik så penge netop pga genhusningen og at den ville være for meget samt at alle læger skrev at skimmelsvamp var med til at forværre mit helbred , og at det ikke var godt for mig at bo i en skurvogn (kunne ikke være inde i den pga noget med min balance ) men der var så også meget lægedokumentation i det ...


Og som superkok ville jeg også sige fat i llo også selv om det hele glider som det skal , mange gange eliminere de ikke det skimmelsvamp som de skal og du kan senere komme i den situation hvor det viser sig at det måske har været med til at skade dit helbred, llo var i hvertfald guld værd for mig og uden dem var det heller ikke lykkedes for mig at få kommunen til at betale en flytning for mig ..

Hvad ang flytning nej jeg tror ikke du kan få kommunen til at låne dig noget som helst hvis ikke du er med på lejekontrakten og hvorfor vil det nye boligselskab ikke have dig på kontrakten det lyder underligt , normalt går de meget op i at den anden hæfter for lejligheden også ...

Min søn bor i en hybel og hans kæreste flyttede ind til ham boligselskabet krævede at hun også kom på kontrakten for en hybel så det lyder da vanvittigt at de mener du ikke kan få lov til at komme på har de begrundet det ?

Men det korte af det lange , du står med en dårlig sag hvis det er sådan at du ikke skal på kontrakten ...
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 17:46   #12
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa vi bliver genhuset i en alm lejlighed.
Vi fik at vide da vi sammen var oppe at melde os ind i boligforeningen at man kun kunne stå en på ventelisten til en bolig selv om vi skulle bo sammen ellers skulle jeg også søge en bolig selv om vi jo skulle bo sammen også skulle vi give dobbelt indmeldeses og venteliste gebyr 900 kr idet hele og det havde vi så ikke på det tidspunkt også har vi snakket med dem efterfølgenede men så skal jeg meldes ind og betale venteliste og indmeldesgebyr og søge lejlighed også altså vi begge to skal søge lejlighed selv om vi bor under samme tag. Meget forvirrende.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 17:51   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nååå så er det jo noget helt andet så er det din kærestes anccenitet i får lejlighed på men derfor kan du godt komme på kontrakten alligevel ..

Da jeg havde været et år på lolland (uhh godt man ikke bor der mere ) og vi skulle tilbage til sjælland var det også min opnotering vi fik lejlighed på men kæresten var med på lejekontrakten
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 18:00   #14
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hmm oki på den måde men vil da lige høre dem imorgen så om hvordan og hvorledes men kan det være rigtigt at man skal betale 2 gange og skrives op 2 gange når vi bor under samme tag bare for at jeg også kan komme til at stå på lejekontakten ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 18:03   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det er ikke rigtigt bed dem om at komme med det på skrift og forklare det .. det er husstanden der står skrevet op , hvis i skal flytte i hver sin lejlighed så skal i men skal i flytte sammen så nej
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 19:08   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det med at i skal betale 2 gange er noget bræk din kæreste har et nummer det er det westerport og sikkert andre også bruge til at beregne ancinitet.men kommer så and på hvilken i søger 2 eller 3 væreslse da 3 væreslse nomalt er første til folk med børn osv,men husk det skal være din kærestes nummer i skla bruge så går det hurtiger for hvis det var dig så skla du melles ind osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 22:23   #17
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
For mange år siden boede jeg sammen med en kæreste på et par værelser på 1.salen af en villa

Da vi så blev opsagt kontaktede jeg boligselskabet som jeg var vokset op i, og var skrevet op i, og fik meget hurtigt en lejlighed.

Da jeg modtog lejekontrakten til underskrift skrev både jeg selv og kæresten under, men da jeg modtog min lejekontakt var det kun mig der stod som lejer.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 22:37   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold det oplevede jeg også i 86 (aha det er lige omkring en børnefødsel siden hun kan huske det ) der stod jeg også skrevet op alene men flyttede ind sammen med kæresten og skrev under begge to, ca 2 år senere fik vi en skrivelse om at mine børns far som også boede på adressen skulle være medunderskriver .. kunne det tænkes at der er lavet noget om i loven på det tidspunk ?

Nu ved jeg ikke hvor mange år siden det er med dig , men et hvert boligselskab må da kunne se logikken i at to underskriver er bedre end en for der er også dobbelt chance for at få evt tabte penge hjem .. bare min logik ..
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 22:42   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det var i 1985.

Jo men jeg tænker, at hvis den anden også står/stod som lejer ville han så have haft nogle rettigheder i boligselskabet m.h.t. anciennitet eller andet.

De må jo have haft en grund til ikke at ville "hænge på" en mere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 23:04   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske man kan finde flere oplysninger her:

www.bl.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nej til Indskudslån ?? Te-pigen Dit og Dat 13 06-09-2013 18:56
indskudslån? FrkSilverfox Dit og Dat 7 23-05-2013 07:45
Indskudslån??? allykattja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 09-09-2012 23:30
indskudslån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-11-2010 15:29
indskudslån knudsen Alt det andet 1 19-10-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension