K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2010, 22:26   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
indskudslån

hejsa er her nogle herinde der kender reglerne for at låne pengene af kommunen til et indskud i en ny lejlighed, når man skylder en anden kommune indskudslån fra en tidligere lejlighed og man er på FP efter 2003
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:22   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg er rimelig sikker på hvis man ikke har tilbage betalt en indskudt lån så kan man ikke låne til nyt inden det er betalt tilbage. der er også noget med hvis man vil låne igen inden for nogen få måneder men som sagt det er nogetj eg mener kan ikke huske det 100%
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:56   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Indskudslån
Hvis husstandsindkomsten er under en vis grænse, har du mulighed for at låne pengene til indskuddet hos kommunen.

Lån til indskud kan søges igennem kommunen, som dog kun er pligtig til at yde indskudslån, hvis indkomsten er særlig lav, og boligen taget i brug 1. april 1964 eller senere. Kommunen har ikke pligt til at yde indskudslån, hvis du har en vis formue, hvis den finder din nuværende bolig god nok, og hvis du ikke har afviklet gæld fra et tidligere indskudslån.

Kommunen kan i andre tilfælde vælge at yde lån eller stille garanti for lån i dit pengeinstitut.

Du skal ansøge om indskudslån inden indflytningen, og der findes særlige ansøgningsblanketter, som skal attesteres af boligorganisationen, før den afleveres til kommunen.

Man skal altid snakke med kommunen jeg fik uden problemer et nyt indskudslån fordi den lejlighed jeg flyttede til var over 1000 kr billigere end den jeg flyttede fra og min indtægt var faldet , en jeg kender fik to boligindskudlån inden for tre år fordi den bolig han flyttede fra var med trapper og den han flyttede til var uden og han var gangbesværet ...

Så man skal selvfølgelig søge ...

Inden man søger skal man snakke med sin bank og gerne have på skrift fra dem at man ikke kan låne pengene der ...

får man afslag på indskud kan man prøve at søge efter en § 82 eller 81
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 01:33   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kender en der har fået afslag ok skal siges hun har 6 indskudt lån inden for få år og flyttet 3 gange inden for det sidste år hun fik afslag med begrundelse hun havde 2lån mener jeg lån hun ikke havde betalt inu
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 03:02   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja så ville jeg nok også have givet hende afslag også selv om jeg er sikker på at jeg ville være en flink kommunal ansat

Der skal jo være en grund og der skal være et mål med det, selv sad jeg i en for dyr lejlighed efter at være blevet alene med ungerne , fik tilbudt noget billigere men fik da afslag mundtligt til at starte med men da jeg bad om at få det på skrift med ankevejledning fik jeg besked på at de lige ville kigge på den engang til ....

Og så fik jeg ja , fik at vide at det var fordi de 1000 jeg ville spare hovedsageligt var på varme regningen (de 600 af dem ) men at de så godtog det for denne ene gangs skyld og så, så damen på kommunen meget stolt du
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 08:20   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Hejdien,

Hvis du blev ansat ville jeg gerne flytte til den kommune, så kunne det tænkes man ville få en fair behandling
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 10:22   #7
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa tak for jeres gode svar :-)

det er min kæreste som skylder en anden kommune det er 6500 kr han skylder og det er 4år siden han flyttede derfra, men han står på denne her lejekontrakt til boligen men da vi flyttede ind betalte vi indskud kontant, men har desværre ikke denne mulighed nu og når jeg nu ikke står på lejekontakten kan jeg vel ikke søge kommunen vel skal det ikke være den der står på lejekontakten hvis nok ???
Boligforeningen ville kun have et navn på lejekontrakten og vi har førsøgt at få mit navn på også men det vil de ikke være med til, da det ikke har noget at sige mener de.
Grunden til vi vil flytte er pga dårligt indeklima vi døjer med fugt skimmelsvamp osv og folk bliver også genhuset herude for et par måneder men vi har ikke overskud til at skulle pakke det hele ned og ud 2 gange så vil vi hellere flytte permenent og huslejen det andet sted bliver nøjagtig det samme, er også rækkehus i 2 plan med have bare tættere ind mod byen og indkøbsmuligheder :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 11:33   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kender godt de boliger havde selv en med fugt svamp sov osv osv hvis jeg ikke havde haft arbejde havde vi nok stadig boet i fugtig bolig osv stod med 2 huslejer.men fat i LO og komunen de har en der kan/skal hjælpe.mem nu huske din anden tråd hvor en fra komunen ville komme og kigge osv villen ok være en god ide at sige ja så kan hun se de fught og svamp problemer i har og du er/var fra det der sidst change der må også være en der/nogen der kan hjælpe jer.men sig ja til hende der vil komme og ser hun det fught osv kan hun ikke sige nej til at hjælpe jer ud af den bolig det er livsfarlig og typisl westerport
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 11:55   #9
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa vi bliver genhuset hvorfor skal vi så have fat i LO når boligforeningen godt ved der er et problem derfor man genhuser folk jo
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 12:28   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja westerport ved godt der er et problem det har de gjort i 20 år snart de snakker og snaker min bolig vidste de om i 2 år stadig gjorde ikke noget.men var det ikke dig der ville flytte have hjælp til indskud osv forde i ikke havde pengene.derfor hvis det skal gå stærk LO komunen så de kan se havd der er galdt så på den måde kan komunen se i trænger til en bolig nu og ikkeo m 1 år
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nej til Indskudslån ?? Te-pigen Dit og Dat 13 06-09-2013 18:56
indskudslån? FrkSilverfox Dit og Dat 7 23-05-2013 07:45
Indskudslån??? allykattja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 09-09-2012 23:30
indskudslån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-11-2010 15:29
indskudslån knudsen Alt det andet 1 19-10-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension