K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2010, 02:29   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå men jeg fangede hurtigt det med 3F, jeg vidste godt at den bare var vejledene. Men altid rart at ha' lidt at gå udfra....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 03:23   #22
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er IKKE for sent at melde sig ind.

Jeg har en god ven der er i fleksjob. Han har været ansat i et firma i 10 år og en da kom vi til at snakke løn, hvor han siger han ikke får meget. Da jeg så hans lønsedler, forstod jeg hvad han mente. Han får 17000 kr brutto

Jeg fik ham meldt ind i den 3f han hører til og de har nu undersøgt hans lønsedler for de sidste 5 år. Der mangler opdatering af timeløn, feriefridage, pension + der er trukket uberettiget pension i hans løn.
De er kommet frem til at han har 170.000 kr(noget af det brutto) tilgode for 5 år. Firmaet er advaret og vil selvfølgelig gerne betale det de skylder, de skal bare sende regningen.
De fortæller ham så på arbejdet, at de havde en mistanke om at han fik for lidt i løn . De ku bare ha ringet til 3f, da de har overenskomsten i hans fleksjob. Han troede det kørte på skinner, selv om han ikke var medlem, da de skal overholde overenskomsten, men han blev klogere.
Firmaet han er ansat i, får 2/3 tilskud, men det må de selv bøvle med at få retur af de 170.000 kr, det er ikke hans problem. Han vil heller ikke indgå forlig, som jeg også har rådet ham fra. De sku faktisk ha lov til at betale renter, for at han har "lånt" dem penge

Nå, men enden på det er blevet sådan, at han er meldt ind nu og firmaet får regningen i næste uge. Nu er det sådan, at kommer man ind "fra gaden" og melder sig ind, kan man godt få hjælp, men de tager en % del i omkostninger for arbejdet (som har taget en del tid, mht udregninger osv.), hvilket jeg godt forstår.
Det er vel mest retfærdig i forhold til de som er medlem der hele tiden.

Han skal dog ikke betale noget, før pengene står på hans konto. Men hvis alt går som det skal, og han får de 170.000 kr, kræver fagforeningen ca 37.000 kr for arbejdet.

Jeg synes det er en fair aftale, da han ellers sku ha haft en advokat til jobbet og måske ha betalt et despositum på flere tusinde kr, før de gad arbejde med sagen.

Så jeg har fået en god middag i byen i udsigt, vil jeg da glæde mig til

Sidst redigeret af Pophår; 19-01-2010 kl. 03:39.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 04:17   #23
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
helt enig det er aldrig for sent at melde sig ind og som jeg forstår det i det her tilfælde kan de 300 + kroner være givet meget godt ud
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 08:48   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa helt enig, det er da fint det koster noget! Og kan man få slået igennem og vundet en principsag, jamen så er det da bare sådan det skal være. Alternativet er jo at ikke få en klink og kun stå med følelsen af at være pisset op og ned af ryggen.....

Sådan en arbejdsgiver skal da ha' afvide, at det der går bare ikke!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 09:56   #25
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Og tror da helt klart at selvom hun kun er i Krifa`s a-kasse, vil de da elske at få sådan en sag. Den er jo lige til at køre igennem og få en stor del penge til deres medlem

Håber godt nok på det bedste, ellers hvis Krifa ikke vil gøre noget, så find den fagforening som har med branchen at gøre.

Og som andre siger ellers må hun jo melde sig ind i fagforeningen også.

Sender jer et
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 11:20   #26
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det koster faktisk kun 155 kr. at være medlem af fagforeningen... og der er en der siger "det kan være for sent" -og en anden der siger "det er aldrig for sent" - og det er for så vidt rigtig begge dele..

Det er aldrig for sent - men det KAN netop være at de ikke vil køre sagen fordi "skaden er sket før indmeldelse" - (lidt ligesom du ikke kan tegne brandforsikring når huset er brændt) - men det behøver i jo ikke fortælle arbejdsgiveren...

Håber godt nok hun får rettet op på det.... det er bare for dårligt...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til rengøring. Wodpoulsen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 13 06-06-2012 14:42
svært ved at komme videre henningv Alt det andet 4 10-01-2012 23:13
Hjælp til at komme videre Dinky67 At søge førtidspension 1 30-05-2011 17:13
Mareridt slut !... Tid til at komme videre ! S_Phoenix Din historie 28 22-02-2011 13:46
Videre i sagen??? Hjælp...... Sonia Dit og Dat 4 13-05-2009 19:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension