K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 12:31   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan kun skrive, at jeg GRUER for hvad de finder på efter sommerferien!!!

Selvom jeg har mit på det tørre, så går mine tanker så absolut til mine frustrerede medmennesker, og hvis de ikke får tænkt sig rigtig godt om, så kan en ny ordning/opstramning jo ende katastrofalt for de mennesker.

Jeg synes så afgjort IKKE det var nemt at få min førtidspension igennem selvom den lå til højrebenet, og jeg kan jo læse herinde, at folk i hobetal får afslag på fleks/pension, selvom deres sager ligger i den tungere ende OG arbejdsevnen ER vurderet til enten at være ubetydenlig (fleks) eller slet ikke eksisterende (pension)...

Forstår bare ikke hvorfor politikerne ikke melder sig mere på banen og kommer i dialog med de mennesker det reelt handler om. En journalist laver et oplagt indslag, som politikeren så kommenterer på??? Det er da IKKE at have en finger på pulsen, som vi så det på DR1 (om de unge der får tilkendt førtidspension) og der ikke var én der, i indslaget, sagde at det var hårde betingelser, men udelukkende stod måbende, rystede og forundrede over hvor let og katastrofalt det hele var. Totalt vand til Støjbergs mølle!

Hvorfor fik vi ikke formanden for SIND med i det indslag, hvorfor får de ikke formanden for psykiatrifonden med i de indslag??? Det er jo om nogen folk der har fingeren på pulsen konstant. Hvad kan vi bruge Hr. Hansens mening til en våd regnvejrsdag i Rødovrecentret??

Hvis der skal være sådan en debat om førtidspension og fleksjob, så skal de da netop have fat i kompetente mennesker til at tale vores sag. De skal have fat i de 30.000 (eller hvor mange der nu er) ledige fleksjobbere, de skal have fat i kontanthjælpflekserne der resten af livet skal leve som flekser på kontanthjælp, og som bliver kastet rundt, den ene dag er de under fleksreglerne og den anden dag er de under kontanthjælpsreglerne, alt efter HVOR kommunen kan spare penge.....

Jeg er rasende over den dårlige journalistik der har været, for den har udelukkende lagt op til flade øretæver og en træden ned af, godt hjulpet på vej af almindelige uvidene borgere der i forvjen ikke aner hvordan det hele hænger sammen og som kun kan forarges.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 19:14   #12
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Her er et link fra nyhederne på tv2 om emnet...

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/29184622/

Jeg forstår virkelig ikke den holdning de såkaldte kloge hoveder har... og jeg forstår slet ikke ham fra dansk arbejdsgiverforening - eller hvor han er fra - der siger at mange virksomheder får op til 20.000 kr i refusion om måneden... lad os få nogle beviser på det, tak!

Jeg er helt enig med helenekr omkring den ufatteligt ensporede måde medierne viser det her på. Selvom der i indslaget ER en fleksjobber med og han svarer godt for sig, så synes jeg personligt han bliver mistænkeliggjort, især fordi hans "påstande" står alene op i mod tre "fagfolk" og en - igen irriterende - beskæftigelsesminister.

Jeg er også alvorligt bange for, at de stramninger der kommer - for de kommer, ingen tvivl om det -kommer til at ramme fuldstændig forkert.

Og hvad skal vi leve af? Og hvem skal bestemme hvem der kan passe et ganske almindeligt arbejde... det bliver da ikke lægerne og de syge da!

Det bliver absolut ikke nogen nemmere kamp for os syge...og da slet ikke nu hvor vi skal kæmpe endnu mere med fordomme og rakken ned.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 19:29   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Forstår heller ikke den der med, at det er FOR attraktivt for arbejdsgiverne - øøøøh, problematikken er jo præcis, at arbejdsgivere ikke aner en brik om fleks og skal nærmest overtales til at ansætte en flekser. Endvidere har flere arbejdsgivere klaget over, at de ikke får pengene fra kommunen til tiden og at der er alt for meget papirarbejde ved at have en flekser ansat......så DEN fatter jeg heller ikke en meter af!!!???
Og havde det været korrekt, at fleksordningen er SÅ attraktiv for arbejdsgivere, tjaaaa....så var der vel ikke (var det 66.000 ledige)?
Så burde der jo være 0 ledige fleksere, og 66.000 alm arbejdere ledige.

Næææ, det har aldrig været en fordel for arbejdsgiverne at have en flekser ansat, det er besværligt med skåbebehov der skal tilgode ses, der er for meget papirnusseri, og medarbejderen er heller ikke altid helt så stabil som arbejdsgiveren gerne vil have det pga sygedage...

Men de vil åbanbart ikke kalde en spade for en spade, og indrømme at fleksjobordningen var én stor fejl. De vil hellere få ordningen til at se ud som om, den er alt for god og attraktiv, end at indrømme at ledigheden blandt fleksere er for høj, at folk reelt er for syge og i virkeligheden burde være pensionsberettiget.

Så nu strammer de så op, for at bremse den uheldige udvikling og for at stoppe fleksvanvidet der er dømt til katastrofe og ikke har haft den virkning de havde håbet på. Det er sådan det hænger sammen!!

...........men godt skal det lyde! Attrativt my ass.

Og de har også opdaget at bordet fanger, for rigtig mange af de fleksvisiterede går på røv og albuer og ender alligevel med førtidspension, så fleksordningen koster kassen. Og har man først været flekser og får tilbagegang i sygdomme, tja så er der kun førtidspension. Og det er også dét de sveder tran over nu.......

Og læg nu godt mærke til det. Nu vil kommunerne sylte sager på stibe og smøle med sagsbehandlingen, indtil sommerferien er vel overstået og den nye stramning kan træde i kraft!!!!!!!!

Sidst redigeret af Ninja; 13-03-2010 kl. 19:34.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 19:37   #14
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Forstår heller ikke den der med, at det er FOR attraktivt for arbejdsgiverne - øøøøh, problematikken er jo præcis, at arbejdsgivere ikke aner en brik om fleks og skal nærmest overtales til at ansætte en flekser. Endvidere har flere arbejdsgivere klaget over, at de ikke får pengene fra kommunen til tiden og at der er alt for meget papirarbejde ved at have en flekser ansat......så DEN fatter jeg heller ikke en meter af!!!???
Og havde det været korrekt, at fleksordningen er SÅ attraktiv for arbejdsgivere, tjaaaa....så var der vel ikke (var det 66.000 ledige)?
Så burde der jo være 0 ledige fleksere, og 66.000 alm arbejdere ledige.

Næææ, det har aldrig været en fordel for arbejdsgiverne at have en flekser ansat, det er besværligt med skåbebehov der skal tilgode ses, der er for meget papirnusseri, og medarbejderen er heller ikke altid helt så stabil som arbejdsgiveren gerne vil have det pga sygedage...

Men de vil åbanbart ikke kalde en spade for en spade, og indrømme at fleksjobordningen var én stor fejl. De vil hellere få ordningen til at se ud som om, den er alt for god og attraktiv, end at indrømme at ledigheden blandt fleksere er for høj, at folk reelt er for syge og i virkeligheden burde være pensionsberettiget.

Så nu strammer de så op, for at bremse den uheldige udvikling og for at stoppe fleksvanvidet der er dømt til katastrofe og ikke har haft den virkning de havde håbet på. Det er sådan det hænger sammen!!

...........men godt skal det lyde! Attrativt my ass.
Enig... jeg er SÅ enig!

Og så er det til at kaste op over at beskæftigelsesministeren i samme hug sidder og siger, at der også skal kigges på førtidspensionen

Det er så nemt at skyde skylden på de svageste og det synes jeg i DEN grad der bliver gjort omkring fleks og førtidspension.

Det er sgu ikke vores skyld vi er blevet syge. De skulle da hellere tage og se på HVORFOR folk bliver syge...men det gør de jo heller ikke. De bare strammer skruestikken endnu en tand eller tre og så må vi bare overleve eller lade være.

Jeg selv er RÆDSELSLAGEN over alt det her, for jeg sidder stadig i klemme i systemet og er hverken fugl eller fisk. Jeg føler mig ikke kun mistænkeliggjort af systemet, men sgu også af folk omkring mig som er tosset over der bliver betalt til noget som er sååååå fordelagtigt og som så mange åbenbart har snydt sig til

Jeg er især vred over den sammenligning Nyhederne laver med politiet, at der bliver brugt flere penge på fleksjobordningen end politiet... sikke en gang crap, de to ting kan sgu da ikke sammenlignes.
Det er da virkelig at bære brænde til bålet hos menigmand der i forvejen ikke forstår hvad det hele går ud på, men tror på hvad der bliver sagt af alle de såkaldte kloge hoveder!

FØJ siger jeg bare...

De skulle prøve at tage en måned i vores sko og se om DE kunne overleve!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 20:03   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa, den med politiet forstod jeg heller ikke en skid af. Men igen, det skal signalerer overfor dem der er i tvivl, at der bliver brugt alt for mange penge på nogle mennsker der ikke fortjener det, imens gaderne er bebyrdet med kriminelle. Underforstået, kommer vi fleksere og førtidspensionister til livs, så kan Danmark igen blive fredeligt, for så er der økonomiske midler der kan gå til dét, istedet for på ''indbildsk syge''....

Der er jo ikke såååå lang tid til næste valg, vel.

Det er nu der skal høstes stemmer!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 20:10   #16
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jaaa, den med politiet forstod jeg heller ikke en skid af. Men igen, det skal signalerer overfor dem der er i tvivl, at der bliver brugt alt for mange penge på nogle mennsker der ikke fortjener det, imens gaderne er bebyrdet med kriminelle. Underforstået, kommer vi fleksere og førtidspensionister til livs, så kan Danmark igen blive fredeligt, for så er der økonomiske midler der kan gå til dét, istedet for på ''indbildsk syge''....

Der er jo ikke såååå lang tid til næste valg, vel.

Det er nu der skal høstes stemmer!!!
De er godt nok i god tid da med at høste stemmer, for efter bogen skal der først være valg i 2011.... vi havde sidst folketingsvalg i november 2007

Det sørgelige er jo bare, at både S og SF var med til at lave de nuværende regler og de har indvilliget i at se på både fleks og pension.... det giver sgu ikke mig en ret god fornemmelse i maven da

Men du har sgu nok helt ret i din betragtning omkring sammenligningen med politiet. Uhhh.... jeg er bare så vred over det her

Hvad hulan gør vi? Hvordan få vi råbt op så vi syge får en stemme? Der er jo ingen der gider høre på os og når en af "vores" kommer i medierne, bliver det ofte på en meget uheldig og kedelig måde som absolut ikke stiller os i et bedre lys, men tværtimod mistænkeliggør endnu mere.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 20:39   #17
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
flexjob en for lækker ordning
det er det da arbejde 20 timer få for 37 timer kan da ikke være bedre .men folk glemmer jo så også lige det smerte helved osv osv der følger med så vil de nok ikke kalde det nu vil næsten ale parierne have kigget på flexjob ordningen da der er kommer flere og flere i flexjob og dermed vil de gøre det svære at få det flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 21:06   #18
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det er det da arbejde 20 timer få for 37 timer kan da ikke være bedre .men folk glemmer jo så også lige det smerte helved osv osv der følger med så vil de nok ikke kalde det nu vil næsten ale parierne have kigget på flexjob ordningen da der er kommer flere og flere i flexjob og dermed vil de gøre det svære at få det flexjob
Superkok... problemet er jo netop, at folk = menigmand IKKE bliver gjort ordentlig eller rigtig oplyst om, at det ER altså syge mennesker det handler om. Nogle har mange smerter, andre har psykiske begrænsninger. Så hvordan skal folk kunne huske det, når medierne ikke belyser det ordentligt?

I stedet bliver vi mistænkeliggjorte og meget uheldigt fremstillet som mennesker der bevidst vil snyde systemet fordi vi er dovne.

Men ingen snakker bare om de andre omkostninger der er, man hører KUN om, at fleksjobbere arbejder på fx 20 timer om ugen, men får fuld løn.... og i følge mange af de kloge hoveder åbenbart også rigtig høj løn.

Der er ingen meldinger om hvor mange fleksjobbere der rent faktisk arbejder for mindstelønnen!

Så det er ren skævvridning det der er gang i og det er ikke til de syges fordel nu der skal kigges på fleksjobordningen.

Men du har ret, folk "glemmer" det der følger med og ligger forud for fleksjobbevillingen.... de "glemmer" at sige det højt. Og når nogen så endelig gør opmærksom på det, stikker de bare stædigt fingrene i ørerne og bagefter kan sige, at det har de aldrig hørt noget om.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 21:40   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, der skal være valg om ca 1½ år, men det er blevet spået af bla Hans Engell at der nok bliver udskrevet valg før. Ministerrokaden har jo også noget med valgstemmer at gøre bla derfor der nu er sat ind med rapkæftede kvinder der netop skal appelerer til ja....andre rapkæftede kvinder, og kvinder generelt.

Og ved at stramme fleks og førtidspension, så får de lige den med, så de kan skilte videre med, at de har gjort en masse....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 21:48   #20
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, der skal være valg om ca 1½ år, men det er blevet spået af bla Hans Engell at der nok bliver udskrevet valg før. Ministerrokaden har jo også noget med valgstemmer at gøre bla derfor der nu er sat ind med rapkæftede kvinder der netop skal appelerer til ja....andre rapkæftede kvinder, og kvinder generelt.

Og ved at stramme fleks og førtidspension, så får de lige den med, så de kan skilte videre med, at de har gjort en masse....
Det har du nok ret i helenekr.... men der er da i hvert fald to rapkæftede kvinder her, der ikke giver dem deres stemme
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Den ny fleks ordning Olsen22 Politik og Samfund 1 29-02-2012 09:52
Den gamle ordning. Nullemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-12-2010 14:02
Sagsbehandlere lækker private informationer afrodite Et godt link! 4 10-08-2008 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension