K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 23:34   #1
oxana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
oxana er ny på vejen
kommunen vil sende mig på kontanthjælp

Jeg er 25 år og har da jeg var 7 været udsat for en meget traumatisk hændelse. Siden har jeg overlevet efter bedste beskub. Jeg kom på efterskole i 10. klasse, hovr jeg første gang udviklede anorektiske tendenser, dettte blev dog aldrig rigtig opdaget.

Siden blev jeg gift og flyttede til Sønderjylland. Det lykkedes mig trods mange nedture og hårde tider at tage en læreruddannelse og få ansættelse på en skole. I september 2008 var jeg udsat for en ganske ubehagelig episode med en voldelig elev. Det var faktisk denne episode, der sammenlagt med at jeg mistede min elskede hest, gjorde at jeg gik helt ned med flaget.

Min anoreksi og selvskadende adfærd som jeg har kunnet holde på et minimum i en del år tog overhånd og styrede efterhånden mit liv. Jeg arbejede stadigvæk og eleverne var glade for mig. Jeg tabte mig en del hen over efteråret og vinteren. Og til jul var vægttabet så stort at enhver kunne se at der var noget galt, både min far og min mor forsøgte at nå ind til mig, men jeg afviste alle forsøg. Bed nærmest hovedet af folk.

25. december besvimede ejg og tumlede af hesten, jeg røg på skadestuen, men blev sendt hjem igen. Januar gik, ingen bedring tværtimod.
1. februar blev alt for meget for mig og jeg gik helt ned. Jeg blev indlagt på et akut modtageafsnit, hvor jeg lå i 3½ uge, ren opbevaring.

Siden blev ejg oveflyttet til Odense og deres spiseteam. Der blev arbejdet ud fra kontrakter. I kontrakten stod bl.a. at man forpligtede sig til at spise fulde portioner. Portionerne derovre var så store at jeg ikke engang hvis jeg havde været rask kunne have spist op. Jeg kæmpede en daglig kamp for at spise, men jeg kunne simpelthen ikke.

Jeg følte under min indlæggelse i Odense nærmest umyndiggjort. Jeg blev i løbet af få dage tilknyttet en praktikant imod min vilje, da jeg i forvejen har svært ved at fatte tillid til mennesker, havde ejg ikke megen lyst en ekstra. Det blev lovet mig at hun kun skulle være der til de rent praktiske ting, følge mig til psykolog, gå med på morgengåturen og sådan. Istedet blev det efterhånden sådan at praktikanten mere og mere overtog den faste kontaktpersons rolle. Jeg blev merer og mere frustreret og irriteret over dette brud på aftalen. Det hele kulminerede med at jeg en aften ik sagt at hvis hun (altså praktikanten) ikke snart holdt sig væk fra mig, kastede jeg noget efter hende. Det kunne jeg selvfølgelig aldrig finde på, men denne udtalelse blev taget meget bogstaveligt. Det skete en torsdag, om fredagen var praktikenten hægtet af mig. Faktisk talte praktikanten overhovedet ikke til mig den følgende dag, selvom hun sad ved samme bord som mig og vidste at jeg skulle have megen støtte til at spise. Måtte senere på dagen have fat i en anden kontaktperson få at få den nødvendige støtte til de senere måltider. (Dette var en fredag)

Tirsdagen efter blev jeg til lægedsamtalen sendt hjem på en time-out for ikke at overholde kontrakten, faktisk anklagede han mig nærmest for at have daglige overspisninger fordi minn vægt steg stødt. Jeg var hjemme en uge og imellem tiden var der allerede indskrevet en ny i spiseteamet, hvilket inddirekte betød at jeg ikke kom tilbage, så efterfølgende tirsdag blev ejg udskrevet med et skulderklap og held og lykke fremover. De havde ikke tænkt sig at foretage sig mere i forhold til mig.

Jeg havde alt i alt været indlagt i 13 uger og det var derfor en meget brat overgang til virkeligheden uden nogen form for støtte. Min mor sørgede for at der blev taget kontakt til egen læge, der skrev en henvisning til psykolog, som jeg nu går ved.

Det går pt nogenlunde, men kun fordi at jeg kan gøre tingene på min egen måde i mit eget tempo. Jeg bliver let stresset og har mange meget dårlige dage.

Jeg føler mig et eller andet sted svigtet af systemet og sidder nu i en position, hvor jeg ikke rigtig ved hvilket ben jeg skal stå på. Det eneste jeg er blevet klogere på i min indlæggelse er mine diagnoser, jeg har nemlig fået nogle. Posttraumatisk stress, depression og anoreksi.


Jeg forsøger nu at overskue konsekvenserne af kommunens udmelding om at de vil sende mig på kontanthjælp pr. 1 marts.

Jeg har været sygemeldt i snart et år,har været indlagt på psykiatrisk afdeling i tre omgange.

jeg står nu med ikke mindre end 4 psykiatriske diagnoser:
PTSD, Borderline, Reaktiv spiseforstyrrelse og depression.

Jeg vil meget gerne arbejdsprøves eller revalideres, dette afviser kommunen blankt.

Jeg er gift og min mand tjener omkring 400.000. Vi har en lille ejendom, hvilket naturligvis medfører et obligationslån. Derudover har vi et billån.

Vores udgifter er naturligvis lagt op til at vi begge har en indtægt.

Jeg vil meget gerne vide om nogen kan fortælle mig hvad jeg kommer til at få såfremt jeg overgår til kontanthjælp.
oxana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 23:41   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
desværre får du ingenting som gift.. men afvent nogle flere svar om hvad du kan og skal gøre.
godt du er på forkant med tiden..
knus herfra, det er jo en kedelig historie du kan fortælle.. håber det bedste.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 23:51   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg formoder at du stadig er sygemeldt og at det er grundet denne sygemelding at de vil sætte dig på kontanthjælp (varighedsgrænsen) men er der fra kommunens side lavet en ressourceprofil , er der lavet en arbejdsprøvning , hvad er deres planer for fremtiden ud over altså en kontanthjælp ?


Det første du skal gøre er at du den dag i morgen skal printe en erklæring om aktindsigt ud både til læge og til kommune , så skal du indhente aktindsigt både ved kommune og ved læge sådan at du sikre dig at de har alle papir på dig ved kommunen ..

Hvis du kommer på kontanthjælp vil du med din mands indtægt ikke kunne få noget hjælp overhovdet men det første jeg ville gå efter var en forlængelse af sygedagpenge og hvis det glipper skal du søge en pension på forliggende grundlag for i den tid de behandler den må de ikke stoppe dine sygedagpenge og når afslaget så kommer så vil de være nød til at medsende en anke og ankestyrelsen vil så også kunne kigge på dine papir og se om kommune evt sover i timen , imens du søger pension anker du naturligvis dit stop af sygedagpenge ...

Men vi er nød til at vide om du har fået lavet ressourceprofil om der er lavet en handleplan for dig om der er lavet de lovmæssige opfølgninger på dig og lidt om hvad der står og siges fra kommunes side...

ked af at vi ikke kan give dig bedre nyheder ang kontanthjælp men det gælder for alt i verden om ikke at falde ned mellem de to stole fra sygedagpenge til fleks evt pension eller revalidering ...

derfor er det også vigtigt at du får aktindsigt i dine læge og hospitales papir for det kan tænkes at der er noget deri som kommunen ikke har bedt om og det kan du så selv ligge til din sag ... men skriv igen så må vi se om der er nogen her der kan hjælpe dig videre
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 07:52   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Under "nyttige links" finder du denne som du kan benytte til at bede om aktindsigt i din sag i kommunen:
http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Og denne som du kan bruge når du skal bede om aktindsigt ved læger, sygehuse m.fl.:
http://www.k10.dk/media/aktindsigt_ved_laege.html
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 17:49   #5
oxana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
oxana er ny på vejen
Der er lavet en ressourceprofil som ikke rigtig konkluderer noget som helst. Den fortæller at jeg er en velbegavet pige, der begrænses i mit daglige virke af min psykiske tilstand og at jeg desuden har fysiske begrænsninger pga. lårbensknogler, der sidder forkert i hofteskålen, samt hypermobilitet.

Jeg opfatter ikke at kommunen har nogen som helst planer for min fremtid. De har afvist alle former for forlængelse af sygedagpenge.

Der er lavet en ressourceprofil som ikke rigtig konkluderer noget som helst. Den fortæller at jeg er en velbegavet pige, der begrænses i mit daglige virke af min psykiske tilstand og at jeg desuden har fysiske begrænsninger pga. lårbensknogler, der sidder forkert i hofteskålen, samt hypermobilitet.

Jeg opfatter ikke at kommunen har nogen som helst planer for min fremtid. De har afvist alle former for forlængelse af sygedagpenge.

Sidst redigeret af Stezu; 12-01-2010 kl. 23:37. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
oxana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 19:12   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af oxana Se meddelelser
Der er lavet en ressourceprofil som ikke rigtig konkluderer noget som helst. Den fortæller at jeg er en velbegavet pige, der begrænses i mit daglige virke af min psykiske tilstand og at jeg desuden har fysiske begrænsninger pga. lårbensknogler, der sidder forkert i hofteskålen, samt hypermobilitet.

Jeg opfatter ikke at kommunen har nogen som helst planer for min fremtid. De har afvist alle former for forlængelse af sygedagpenge.
Har jobcentret ALLE de oplysninger om dine sygdomme?? Du har nævnt, du har:
PTSD, Borderline, Reaktiv spiseforstyrrelse og depression. Har jobcentret papirer på det, at du har disse diagnoser? Hvis ikke, kan du få kopi af journaler hos lægen/speciallæge og sende det til sagsbehandleren.
Hvis du får afslag på forlængelse af sygedagpenge, så sørg for at få den skriftligt og klag over at de ikke har alle oplysninger om dine diagnoser osv.
De må ikke bare sådan lige sende dig på kontanthjælp. De skal sørge for at hjælpe dig videre. Hvis de mener, du kan klare at arbejde fuldtid, så bør de kunne beskrive det i deres afgørelse/afslag på forlængelse af sygedagpenge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 20:16   #7
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg har altså en veninde der er gift. Hun er syg og endnu ikke afklaret. De ejer eget hus. Mand er i fuldtids job og har et lille firma ved siden af. Hun får kontanthjælp. Vist nok begrænset til 6 måneder - men det er da bedre end ingenting. Så det behøver ikke kategorisk at være "gift=minus kontant hjælp" - man kan da altid prøve.
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 23:14   #8
oxana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
oxana er ny på vejen
Kommunen har skrevet og udbedt sig en statusrapport efter min sidste indlæggelse, der blev afsluttet 4 januar. Ellers har de vist alle oplysninger. Jeg har bedt om en arbejdsprøvning.
Jeg kan på ingen måde klare fuldtid. Jeg er menneskesky og har meget svært ved at klare bratte ændringer.
oxana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen sende mig på kontanthjælp. Gode råd søges Wins Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 04-07-2012 17:49
10 års jubilæum på kontanthjælp og møde på kommunen(lidt lang) Mickayish Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 16-03-2011 10:29
kommunen nægter at modtage ansøgning om kontanthjælp ved sygedagpengestop empowerment Alt det andet 32 13-11-2010 01:56
Må hun sende mig på kontanthjælp? Rossi Spørgsmål ang fleksjob 28 05-01-2009 13:11
Skal kommunen ikke sende mig i arbejdsprøvning? Hurtig svar please... Helenevind Alt det andet 3 12-09-2008 07:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension