K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 16:45   #1
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
modregning i ledigheds ydelse.

Står imellem to fleksjob, dvs. er opsagt og venter på noget nyt, og får derfor ledighedsydelse.. derudover får jeg invalidepension, ja det hedder det, fra Nordea, som er en forsikring jeg har haft i tidligere job. De udbetaler da jeg ikke længere kan opretholde et fuldtidsjob, denne udbetaling har jeg også fået i al den tid jeg var ansat i fleksjob og de "kommunen" er informeret om det, og det var ikke noget problem, jeg havde mit job og de gav 50% tilskud. Nu har jeg så gået 1 år på ledighedsydels og får en af de der hensigtserklæringer fra kommunen, skriver under som vanligt og sender den afsted. Så idag får jeg brev om at man ved rutinecheck på e-indkomst ser at jeg får pension fra Nordea, og spørger til hvorfor det ikke er oplyst. Jeg fanger den søde dame, og fortæller som det er, at jeg ikke troede jeg skulle blive vede at opgive det når jeg allerede tilbage i 2007 havde meddelt at det var tilkendt frem til 2026. Men nu var der pludselig noget om at den skal modregnes i ledighedsydelsen, da det ikke var det samme som under fleksjob, man kunne godt modtage den under fleksjob uden det blev modregnet tilskudet men ikke under ledigheds ydelse??? er der nogen der kender disse regler?? føler mig lige nu beskyldt som social bedrager, og kan da godt se at de skriver i deres hensigtserklæring at de forskellige ting der skal oplyses om, men var da af den overbevisning at eftersom de var informeret så var det kun nye forhold. Håber der sidder en klog eller 2 der kan svare eller har prøvet lignende, da jeg da ikke lige kan se hvordan jeg evt. skulle kunne tilbagebetale 1 års ledighedsydelse her og nu...
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 21:21   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Må indrømme at jeg ikke er så godt inde i de regler om pension osv , men kan fortælle jeg havde en kollega som også fin sin pension fra banken modregnet i sin ledighedsydeles men ikke i sin løn i job, men jeg fandt lige en anden tråd om det her på side, prøv at kigge på den, tror den passer til dit tilfælde...

Og betragt endelig ikke dig selv som socialbedrager kommunerne kan ikke finde ud af deres egne regler så det er svært at forestille sig at de kan tillade sig at forvente at borgerne kan, men det gør de så , åbenbart har de erkendt at borger er klogere end de er

kig her http://www.k10.dk/showthread.php?t=861
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 21:30   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg er i flexjob og har en pension efter min afdøde mand, " små 40.000 om året" men den bliver ikke modregnet i min løn, kommunen betaler osse 50% af min løn/tilskud.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning i Ydelse - gift med en på Ftp duedal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-04-2013 12:28
Modregning i ydelse jango Spørgsmål ang fleksjob 9 13-06-2012 08:18
Modregning? Tullee Alt det andet 10 17-02-2012 20:03
Principafgørelse om: revalideringsydelse - fleksjob - revalideringsforløb - ledigheds Admin Pluto Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-08-2007 22:57
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension