K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2010, 08:22   #1
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
projekt springbræt

hej

er der nogen der kender projekt springbræts jobklub i mimersgade og hvad man skal lave der i 6 timer om dagen jeg skal starte der idag og har intet information fået tilsendt

har også et andet problem jeg har min søn på ferie fra udlandet og har fortalt dem dette og har ikke nogen pasnings muligheder mens han er her men de vil have at jeg starter idag
spændende havd de siger når man tropper op med en 5 årig hver dag
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 08:59   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hejsa :-)
Jeg kender ikke deres sted i Mimersgade, men jeg er tilknyttet Center for Test, Træning og Motivation, som også er et sted som Springbræt arbejder med. Se evt. min tråd herinde "En god historie" http://www.k10.dk/showthread.php?t=12316
Jeg formoder, at det vil være okay at du har din søn med. Måske det endda kan gøre, at du får hjælp til at finde pasningsmulighed.
Jeg håber, at du får en god første dag der!!!
V.H.

P.S.
Jeg forstår ikke, at du ikke har fået noget at vide om stedet du skal hen. Har du ikke været til samtale hos Springbræt hvor I skulle finde ud af, hvad det er der er brug for for at få dig videre? Altså en samtale, hvor du også havde mulighed for at stille spørgsmål...? Eller har du bare ikke spurgt til det I snakkede om?

Sidst redigeret af Stezu; 13-04-2010 kl. 19:09. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser - skriv til flere i samme indlæg
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 09:15   #3
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
jeg har været til samtale og de ville sende info
har lige ringet til dem og de siger de har sendt det d 7 men jeg har ikke modtaget det
har store problemer med posten fordi vi har 8 og 8a så de smider tit posten forkert

fik at vide at jeg skulle på afklaring/jobklub men han forklarede ikke vidre hvad det gik ud på udover at det var 25 timer om ugen fordelt på 4 dage

mon man får problemer med sygedagpengene hvis man går hjem før tid jeg hved at jeg maks kan klare at være der 1-1,5 time så kommer hovedpine og smerter så jeg nød til at ligge ned i et par timer
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 09:56   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal i hvert fald huske at skrive din jobdagbog og dit smerteskema det er også vigtigt at du siger fra og melder ud hvordan du har det, prøv så godt du kan at medvirke uden at overskride dine egne grænser ..

Du burde have haft en handleplan for dit ophold så forlang på stedet at du får det (også selv om de hævder at have sendt den) når du er på sygedagpenge er det jo for at se hvad du kan og hvor meget du kan og hvor længe du kan og det kommer til at betyde noget i længden ..

Derfor hvis ikke du magter de 25 timer så meld det ud og sig at det gør dig nervøs at du plejer hjemme at kunne magte sådan og sådan og så lægger du dig så og så længe ...

Hvis du ikke orker og magter mere så kan det være nødvendigt at gå hjem, men så går du direkte til din læge og bliver det helt vildt så må din læge sygemelde dig fra stedet af....

Det er lidt uheldigt at din søn er med, for det kan være med til at forvirre signalerne tror godt at du med garanti kan få at vide at det er pga din søn du ikke magter flere timer og ikke pga arbejdet ...

Har du ikke nogen der kan passe ham ? måske heller ikke lige det fedeste for ham at opleve sådan et sted og en forældre der er helt smadret ..

Og send da lige en klage afsted til din sagsbehandler hvor du beklager at der ikke er sendt information om stedet til dig ..

Og husk det er og bliver dit helbred der er og bliver det vigtigste de kan ikke plukke hår af en skaldet og de kan altså ikke piske et godt helbred ud af dig hvis ikke det er der, så lyt og lyster din krop og besøg din læge hvis det går galt, det er en afklaring hvor de skal se hvor meget du kan , så det er VIGTIGT at man ikke overdriver og viser mere end man kan for der skal være plads til et liv bagefter også ..

Sidst redigeret af Hejdien; 12-04-2010 kl. 09:59.
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 10:05   #5
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
det er jeg også bange for at de tror men jeg er næsten gryde klar når jeg er færdig med at lave morgenmad og smide ham i bad og påklædning står op næsten hver dag 4-4,30 grundet smerter så er helt færdig ved mødetid kl 9 han bor ikke hos mig fast men hos sin mor i udlandet han har skole ferie nu så er hos mig til midt i maj og har ikke noget familie som kan passe ham
har prøvet at få det udskudt til midt maj men de skal have mig ud inden 30-4 men man kan jo blive syg sagde han derinde
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 10:13   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du står op på den tid pga smerter så ville jeg helt klart sige og skrive til dem at det var den tid jeg stod op, altså allerede fra dag et gøre dem klart hvordan din hverdag fungere og også oplyse dem om at det pt er værre fordi du har din søn fra udlandet af og du har ham til midt maj, det bliver jo ikke første eller sidste gang du har din søn på ferie og du skal også kunne opretholde et liv hjemme selv om de skal se hvor meget du evt kan arbejde så ja du kan helt klart blive syg men sørg for at komme til lægen med det og forklar lægen at du har din søn lige pt og det er med til at forværre det...

Og hvis jeg var dig så ville jeg lige de næste par uger skrive dagene hjemme ned i korte træk (smerter , sovetide, medicinforbrug, hvornår du hviler osv osv) det vil de også kunne se noget ud af på afklaringen og husk selv om de siger du skal være der 25 timer så skal du være der den tid du magter , magter du ikke 25 timer ja så nytter det jo ikke noget, men nogen steder insistere de så på at man lægger sig hos dem , men der skal så være et hvilerum til rådighed ...
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 15:03   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej lilleper!

Der er ikke nogen der forventer, at du partout er der i 25 timer.
Loven siger, at man skal være i aktivering 25 timer om ugen, men i virkeligheden gælder det ikke. Jeg er også tilknyttet Springbræt 25 timer om ugen, og jeg er kun til træning to gange om ugen i to timer (skal snart udvides til tre gange om ugen) og så er jeg til en samtale i ny og næ inde hos Springbræt. Det er det der fungerer for mig lige nu, så sådan er det.

Hvis du har brug for at gå efter en times tid, så fortæller du det som det er. Jeg vil foreslå dig, at du her til at starte med får sat dig ned og TALT MED dem, så I får lavet et skema der er realistisk. Det er meget bedre at I laver et skema som du ihvertfald næsten kan overholde, og så trapper op, end det er at du går helt ned med stress over at burde være der i 25 timer.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 13:53   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvordan gik det??? :-)
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 15:43   #9
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
nåde ikke derover igår da jeg ikke vidste adresse og hvad tid jeg skulle møde så da jeg kom igennem på tlf var kl. over 9 og mødetid var 9 15 og idag skulle jeg i retten for noget gæld så kunne heller ikke og onsdag er fridag og torsdag skal jeg til lægen så når først derud fredag
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 18:28   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Okay.

Har du nu sørget for at fortælle dem at du først kommer fredag? Det er meget vigtigt, at du holder dem ajour når du ikke kommer.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er dette "normal" procedure hos Springbræt? Zastrow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-03-2012 11:09
projekt 110? frisøren Dit og Dat 2 06-10-2010 16:42
Det store projekt TTA jegharadhd Den nyttige viden vi alle har 0 10-07-2010 23:57
Projekt springbræt Hanne.T. Dit og Dat 11 26-08-2008 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension