K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2013, 14:15   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har se/hørt åbent samråd....

.. først hele samrådet med justitsministeren, afsluttende med ministerens afgang.

I skrivende stund ser jeg samrådet med socialministeren, som ikke bliver færdig, før jeg sender dette indlæg.

Det er en hård omgang som ministrene bliver udsat for, hvert lille ord bliver vægtet. Der sidder, pressen, befolkningen og 20 - 30 garvede og erfarne politikere, som bliver ved og bliver ved med at stille spørgsmål.

Men således er betingelserne og et godt værktøj til at beskytte vores demokrati og det retssamfund, vi har besluttet Danmark skal være.

Det system skal ikke laves om.

Men hvor ville det være befriende, hvis også at disse samråd (offentlige høringer) i fremtiden kunne gælde embedsmænd og/eller politikere der ude i samfundet fremstiller helt tydelige ulovlige sociale afgørelser, med konsekvens for de svageste af vores medborgere.

Tænk på at i denne tid, hvor Ankestyrelsen bliver overbelastet af kommunale anker, udelukkende for at trække sociale sager ud.

Tænk, på årene 2012 og 2013 med de mange børnesex misbrugs sager.
Her kunne jeg godt tænke mig at ansvaret blev placeret de rigtige steder for de faktuelle ulovligheder der faktuelt blev udført.

Tænk, hvis samfundet virkeligt mente at "Lov er lov, og med lov skal land bygges" tro jeg det hedder.

Tænk, hvis det galt alle i samfundet, at følge den lovgivning Folketinget har vedtaget.

Men det er jo ikke alle borgere der får deres sociale sager behandlet efter lovgivningen. Hvorfor blev K10 oprettet?

Udelukkende pga de ulovligheder borgerne bliver mødt med.

Vi skal have stikprøver!

De sager der bliver dømt ulovlige, skal vi borgere også have lov til at følge.

Nøjagtig som vi ser ministrene forsvare sig i de åbne samråd.

Jeg ønsker embedsmænd/kvinder, kommunaldirektører, forvaltningschefer, socialrådgivere tager ansvar for egne handlinger iht Folketingets love, intet andet. Nøjagtig som de stakkels ministre gør i samrådene.

Det er mit Jule ønske.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-12-2013 kl. 14:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 22:52   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Men således er betingelserne og et godt værktøj til at beskytte vores demokrati og det retssamfund, vi har besluttet Danmark skal være.

Det system skal ikke laves om.

Men hvor ville det være befriende, hvis også at disse samråd (offentlige høringer) i fremtiden kunne gælde embedsmænd og/eller politikere der ude i samfundet fremstiller helt tydelige ulovlige sociale afgørelser, med konsekvens for de svageste af vores medborgere.

Tænk på at i denne tid, hvor Ankestyrelsen bliver overbelastet af kommunale anker, udelukkende for at trække sociale sager ud.
Jeg bakker fuldstændig op om dit juleønske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension