K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2012, 17:05   #11
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Vil så lige sige at et vægttab kan også virke lige modsat, altså at man kan blive mere dårlig af det.
I 2006 skulle jeg tabe mig ca. 10 kg. inden da fejlede jeg ikke noget som havde indvirkning på min arbejdskraft, men motion vækkede min hybermobilitet til live, noget jeg ikke vidste jeg havde. Jeg fik kronisk træthedssyndrom pga. dette, og kronisk stress, simpelthen fordi min krop ikke kunne magte en simpel kostomlægning OG motion, og idag har jeg været på pension i 1 år pga. af dette. Så et vægttab behøver bestemt ikke være godt....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 18:43   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tænker at det er jobcentrenes mantra for tiden - 'tab dig og du bliver rask' eller 'dyrk noget motion og du bliver rask'. Gid det var så enkelt
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 22:22   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...ja, og hold op med at ryge, så kan du arbejde 37 timer.

Jeg har tabt mig, dyrker motion og er holdt op med at ryge. Men øøøh, desværre ingen arbejdsevne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 10:22   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Syntes ellers

jeg har hørt mange mange sjove undskyldninger fra SB og lægekonsulent.

Men den her slår da ligegodt alle...

Og ja...kommuneners motto er nemlig....Stop med at ryge...tab dig ....og Vupti..så fejler man intet og kan jobbe 37 timer...

Altså i deres lille verden.....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 12:12   #15
uffethomsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
uffethomsen er ny på vejen
Hej..

Som lovet linket til min afgørelse ved AST, håber der er andre der kan få glæde af den

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...er/154-12.aspx
uffethomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 18:13   #16
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Tusinde tak for alle jeres svar
Ja jeg vil også sige at det er helt hen i skoven med deres kommentar. Jeg agter også at bede om på skrift hvor der står at man får dårlige håndled af overvægt. Det ved jeg nemlig de ikke kan gi´ mig. Men jo tykke mennesker må åbentbart falde mere end tynde, og vi må jo åbentbart ligge vores overvægt på hænderne hehe. Åhh de er sgu til at lukke op og s..... i. Er virkelig ved at være så trætte af kommunen og deres såkaldte lægekonsulenter

Tusinde tak Uffe, for linket. Det glæder jeg mig til at læse
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 20:30   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg håber du er opmærksom på denne: http://www.k10.dk/showthread.php?p=244178#post244178

Se især Web's seneste indlæg i tråden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 18:23   #18
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Hej Vovse.
Det ser ud til det er den samme som Uffe hentyder til, som han vandt i ankestyrelsen
Spørgsmål lyder så på, glæder det også hvis man får kontanthjælp??
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 19:46   #19
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Lægekonsulenter skriver forresten sådan her:

Der er modtaget en specifik helbredsattest fra egen læge, dateret 04.04.12. I sagsagterne foreligger tidligere statusattester samt en afmeldeskrivelse fra RevaAktiv. Har været tilknyttet Revaaktiv fra d 17.06.09-11.05.10.

I 2001 falder XXXXXX og pådrager sig læsion sv.t. højre håndled. Pga. vedvarende smerter, er der i 2008 foretaget stivgørende operation. Det bevirker, at der er en række finmotoriske funktioner, hun ikke kan klare. I hvile er der ingen smerter, men smerterne tiltager, hvis hun belaster hånden.
Hun har udviklet tilsvarende smerter sv.t. venstre håndled.
Egen læge har vurderet, at det skyldes overbelastning pga funktionstab sv.t. højre håndled. Pågældene er overvægtig, har en BMI på ??
Har været i virksomhedspraktik i bl.a. Plantorama, hvor funktionsniveauet beskrives meget ringe.

Vurdering:
Tilstanden vedrørende højre håndled er stationær uden yderlige behandlingsmuligheder. Der er en overbelastningstilstand sv.t. venstre håndled.
Betragtelig overvægtig med en BMI på ??
Umiddelbart vurdere undertegnede, at der må være arbejdsfunktioner, som hun kan varetage.
Der er varige skånehensyn i forhold til belastning af højre håndled.
I afmeldeskrivelsen fra Revaaktiv beskrives hun med normal begavelse.

Et målrettet vægttab vil kunne forbedre hendes muligheder for tilknytning til arbejdsmarkedet.
Vil foreslå, at SB medbringer sagen til flexjoborienteringsmøde mhp. om der er behov for yderlige afklaring.

John Kjersgaard-Johansen, sociallæge
12.07.12/aa.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 21:09   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kakaoko24 Se meddelelser
Hej Vovse.
Det ser ud til det er den samme som Uffe hentyder til, som han vandt i ankestyrelsen
Spørgsmål lyder så på, glæder det også hvis man får kontanthjælp??
Jeg har lige kigget lidt nærmere på Web's indlæg i tråden jeg linkede til i mit forrige indlæg.

Et stykke nede står der:
"3. Andre Principafgørelser"

Lidt længere ned, stadig under "Andre Principafgørelser", står der:
"10-11:

Ved afgørelse om førtidspension kunne der ikke lægges vægt på, at der var mulighed for behandling af overvægt, når der ikke forelå konkrete oplysninger om forslag til realistisk vægttab, der kunne medføre forbedring af arbejdsevnen. Det var desuden ikke dokumenteret, at overvægten i sig selv havde indflydelse på arbejdsevnen.

Beskæftigelsesudvalget fandt, at der som udgangspunkt kan ske behandling af overvægt, og at borgere har pligt til at medvirke ved behandlingen. Behandlingen skal efter al erfaring med rimelig sikkerhed kunne medføre en forbedring af helbredstilstanden og/eller arbejdsevnen og må aldrig efter al erfaring indeholde nogen væsentlig risiko for borgerens liv og førlighed.

Der kunne ikke lægges vægt på eventuel mulighed for operativt indgreb med henblik på vægttab, hvis borgeren ikke ville medvirke til operation. Beskæftigelsesudvalget lagde vægt på oplysning om, at der var en vis risiko for komplikationer af den ene eller anden art i forbindelse med operativt indgreb ved behandling af overvægt.
"

Som jeg forstår det, så stammer dette fra en anden principafgørelse.
Måske andre ved mere om dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP! Overvægt, fibromyalgi og sygedagpenge Trolds mor Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 10-09-2014 09:40
Sygedagpenge, overvægt og tvangsaktivering Saaglaul Politik og Samfund 0 28-03-2012 10:16
Overvægt - motion zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 5 26-05-2009 10:13
Overvægt - Zyprexa - og lykkepiller zuza Det er da strengt ! 9 25-05-2009 11:22
rystende hænder bam At søge førtidspension 62 13-05-2009 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension