K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2009, 12:56   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation Over 1 mia. kr. at spare på førtidspension

Fra BM ...de vil spare 1 mia...her kan man læse de forskellige kommuner tildeling af FTP undtagen København ????

Citat:
En førtidspension har store konsekvenser – både for samfundet og for den enkelte.

”Selvom vi i øjeblikket har en stigende ledighed, vil vi inden længe have et behov for at øge arbejdsstyrken, og derfor er det samfundsøkonomisk meget vigtigt, at vi får bremset strømmen til førtidspension”, siger Hans Bach.
Jeg fatter intet mere OK de vil gøre alt det for at spare penge......for at få tilkendt FTP skal man være 100 % uden nogen arbejdsevne...så hvorfor regner de med at ØGE arbejds styrken med førtidspensionister ? Hvorfor fokuserer de ikke på de der lige har mistet ders jobs det er 21.000 på 3 måneder og mange flere...der er altså noget der ikke stemmer her.

http://www.samspil.info/forside/vis+artikel?id=181
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 13:05   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg synes at det uhyggelige i den debat er, at det menneskelige aspekt er gået fuldstændig tabt... man fokuserer KUN på tal, tal og atter tal.

Der er ingen debat om HVORFOR... det handler kun om at "der er for mange der ryger på førtidspension" hele tiden.... hvem siger det? ... hvad nu hvis disse mennesker ikke HAR nogen erhvervsevne? ... Hvad fanden skal vi så bruge disse TAL til?

Det samme skete i Tynnell's og folketingets krig om den lovhjemmel til at lave forsøg med syge mennesker... HVOR var debatten om det menneskelige? ... det hele handlede om, om man kunne finde en lovhjemmel hele vejen igennem... jeg tænkte flere gange: "Jammen HVIS der er lovhjemmel til at gennemføre sådan et forsøg, så bør det sgu' da bruges til at ændre lovgivningen så man IKKE kan lave de forsøg!"...

Men lige meget hjælper det... hele det offentlige system og regeringens politik er gennemsyret med tal, fordomme, ideologier... og er helt blotlagt for menneskesyn, reelle undersøgelser der går til bunds samt direkte facts.

Vi bliver som mennesker behandlet på nøjagtigt samme måde som man ville effektivisere en virksomheds produktion med "døde ting" ... den menneskelige faktor er væk... man kan næsten sige, at hvis der ER nogen sådan faktor hos VKO, så burde den hede X-Faktor... menneskesynet blev fyret da VKO trådte til.
  Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 13:18   #3
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Citat:
Vi bliver som mennesker behandlet på nøjagtigt samme måde som man ville effektivisere en virksomheds produktion med "døde ting" ... den menneskelige faktor er væk... man kan næsten sige, at hvis der ER nogen sådan faktor hos VKO, så burde den hede X-Faktor... menneskesynet blev fyret da VKO trådte til.
HØRT

Lad os håbe danskerene snart er blevet klogere og stemmer anderledes denne gang til valg!
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 13:23   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
”For den enkelte er førtidspension selvfølgelig en "helle", som det hedder i Matador. Men de fleste kan vist forestille sig, hvor kedeligt det ville være, hvis man altid skulle stå på helle i Matadorspillet og aldrig kom videre,” siger Hans Bach.
Igen en teoretiker der intet aner om virkelighedens verden...

De besparelser er jo helt ude i hegnet... og drejer sig kun om at dem der er berettiget til førtidpension skal holdes på en kontanthjælp og til stadighed jages rundt i systemet...

føj for et matadorspil at deltage i, men meget realistisk for det kører i ring hele tiden...
Ryk frem til Jens Bang og modtag 3 gange mere fornedrelse end du ellers var berettiget til...
Ryk tre felter tilbage og vi snupper lige din kontanthjælp til du er samarbejdsvillig...
osv.

Jo... tak for kaffe
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 00:33   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg oplever det som eeen stor spareregering, som for enhver pris VIL kunne konkurrere med arbejdslønninger i Kina osv.

Ergo skal lønningerne sættes ned OG skatterne.

Men hvordan skal der så betales for skoler, børnehaver osv.?

Via forsikring og privatisering, for så er der jo "frit valg".

Så jeg forestiller mig følgende:

Nuværende løn 10.000 minus 4.000 skat= 6.000 udbetalt... og gratis offentlig service

Fremtidig løn 8.000 minus 2.000 skat= 6.000 udbetalt... privat forsikring, privat børnehave, privatskole... til dem, der har råd, og udsultet offentlig børnehave, skole til dem, der ikke har råd. Eller evt. arbejdsgiver, der via skattefradrag (som nu) sørger for sygeforsikring, tandlæge o.a. for personale.
Arbejdsløse må undvære... som i USA.

A- og B-mennesker.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 15:32   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Politikerne kender åbenbart ikke deres egne regler for førtidspension
efter 2003, da man skal have en ubetydelig og varig erhvervsevne for
at kunne få førtidspension.
Nu har vi jo så mange ledige, at det måske var mere passende at de
ældre gik på efterløn, så flere kunne komme i arbejde.
Jeg tror vi kommer til at se mange flere gå på førtidspension, for der
er rigtig mange som er i det forkerte system og har været det i mange år,
ikke så sært at mange får depression og angst over at være kastebold
i systemet, men så er der jo nogle der har arbejde med det (sagsbehandlerne )
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spare penge superkok Alt det andet 1 19-05-2010 00:50
Odense kan spare 212 mio. på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 06-10-2009 06:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension