K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2012, 07:21   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Demo d. 2. oktober

Jeg er frustreret! Meget!

Og jeg er ikke ramt af sygdom, handicap eller lignende, der gør at jeg pt. står og skal ud i fleksjob eller førtidspension.

MEN, jeg har mange sager hvor borgerene er ekstremt klemte af kommunerne.
Det er til tider MEGET op ad bakke at blive tilkendt fleksjob eller førtidspension, og nu vil regeringen så blåstemple at fleksjobbere skal lønnes efter arbejdsevne.

Nogle er imod at jeg, som selvstændig, er her da man mener at jeg alene gør det for egen økonomisk vinding. Men sandheden er at jeg arbejder med det her for at gøre mig selv og mine 2 ansatte arbejdsløse.
Jeg har det utroligt svært med de meget dårlige vurderinger, og det elendige sagsarbejde der sker ude i kommunerne, det træder simpelthen på min rets-følelse. Og det gør ondt!

Derfor vil jeg gerne opfordre alle dem der har energi, økonomi, lyst og mulighed for det, til at deltage i demonstrationen d. 02/10-2012 kl. 16 på Rådhuspladsen i København!

Vi kan IKKE råbe magthaverne op som individer, men sammenhold gør stærk!

Se evt. mere her:

http://www.facebook.com/events/419000168158297/
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK

Sidst redigeret af Webmaster; 21-09-2012 kl. 09:30. Årsag: Dato rettet
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 08:01   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Ricky er der ikke også noget med at der er arrangeret demo i Århus for jyderne samme dag.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 08:48   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg er frustreret! Meget!

Og jeg er ikke ramt af sygdom, handicap eller lignende, der gør at jeg pt. står og skal ud i fleksjob eller førtidspension.

MEN, jeg har mange sager hvor borgerene er ekstremt klemte af kommunerne.
Det er til tider MEGET op ad bakke at blive tilkendt fleksjob eller førtidspension, og nu vil regeringen så blåstemple at fleksjobbere skal lønnes efter arbejdsevne.

Nogle er imod at jeg, som selvstændig, er her da man mener at jeg alene gør det for egen økonomisk vinding. Men sandheden er at jeg arbejder med det her for at gøre mig selv og mine 2 ansatte arbejdsløse.
Jeg har det utroligt svært med de meget dårlige vurderinger, og det elendige sagsarbejde der sker ude i kommunerne, det træder simpelthen på min rets-følelse. Og det gør ondt!

Derfor vil jeg gerne opfordre alle dem der har energi, økonomi, lyst og mulighed for det, til at deltage i demonstrationen d. 02/10-2012 kl. 16 på Rådhuspladsen i København!

Vi kan IKKE råbe magthaverne op som individer, men sammenhold gør stærk!

Se evt. mere her:

http://www.facebook.com/events/419000168158297/



det er dejligt du er her til at støtte os
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 08:57   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ricky, du skal nok lige rette dit indlæg - du har skrevet demonstrationen skal foregå d 2 Januar 2012. Bare lige for en sikkerheds skyld, ikke alle læser det hele og tror måske den har været der......

Jeg vil da overveje det!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 09:06   #5
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jo, har hørt det skal være kl. 15.30 i Mølleparken i Århus den 2 okt. Vi er i hvert fald tre der dukker op
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 10:36   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt for forretningen?
Er alle landspolitikere ikke på Christiansborg den dag?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 13:48   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Betyder det at hvis man nu er rådgiver....så må man ikke have et samfundssind eller lave tiltag der der gør det bedre for de svageste i samfundet (altså ikke dem som DF mener er svage) men de rigtige svage...

Stampe....stop nu for fanden med at blive ved...det er trættende at høre/se på....

Har du eller andre for den sags skyld et problem med at bruge rådgivere...så lad da være med at bruge dem...

Med hensyn til om Ricky kan/må skrive her...så er det noget jeg bestemmer...og skulle du ønske at du ikke kan se det...så sæt ham på din ignorer liste...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 15:58   #8
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
GODT brølt Webmaster!!

Ricky, TAK for det store arbejde du gør, det er guld værd!

Ville gerne kunne troppe op, men jeg magter det ikke fysisk men håber virkelig der er mange der har kræfter og mulighed for at møde op!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 16:33   #9
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
En ting er helt sikker - Jeg deltager.
Fik kaffen galt i halsen da jeg læste Metro Express idag.

under overskriften på side 10: Handicappede står til stor lønnedgang
citat:
Ifølge en aftale mellem Dansk Industri og CO-industri - der omfatter 240.000 mennesker- lægges der nu op til at fleksjobberes timeløn udvandes med graden af deres arbejdsevne.
Sådan hedder det i aftalen der først træder i kraft når og hvis fleksjobreformen udmøntes som planlagt. Det betyder at hvis man har 70 pct. nedsat arbejdsevne på grund af et handicap, skal man også arbejde for en timeløn der er 70 pct. lavere end sin raske sidemands timeløn.

I dag kan man kun komme i betragtning til et fleksjob, hvis kommunen vurderer at man har 50% nedsat arbejdsevne. Derfor vil aftalen mellem parterne på industriens område betyde mindst en halvering af timelønnen, hvis den bliver ført ud i livet. RITZAU

JEG ER i total oprør - HARMDIRRENDE - HVIS DETTE skulle være rigtigt .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 16:36   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi har jo i årevis....

her på k10 haft annoncer for privat socialrådgivning:

"Langtidssygemeldt, arbejdsskade, førtidspension, revalidering www.lk-sar.dk haft annoncer for privat socialrådgivning på vore hjemmeside."

http://lk-sar.dk/public/index.php

"Jeg er byrådsmedlem i Køge, hvor jeg er næstformand i Social- og Sundhedsudvalget og medlem af Arbejdsmarkeds- og Integrationsudvalget. Jeg er ligeledes næstformand i Handicaprådet i Køge Kommune."

Skulle der stilles spørgsmål må det være konstruktive spørgsmål om i dette tilfælde fra en kommune vi tidligere har haft problemer med, hvor et byråds medlem tilbyder sin viden og hjælp.

Her vil jeg understrege at nævnte firma har jeg absolut ingen negativ erfaring med og er sandsynligvis et hæderligt firma som på ingen måde skal hænges ud.

Blot for at understrege at kun een bestemmer her på siden..... Web!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Demo 1. okt: Ja til fællesskab - Nej til forringelser gunvor Politik og Samfund 0 30-09-2013 22:38
Bus til demo d. 4 juni supersus Politik og Samfund 7 26-05-2012 07:48
Demo 4. Juni supersus Politik og Samfund 4 16-05-2012 12:42
Demo mod gensidig forsørgelsespligt 2012 Basco Politik og Samfund 8 02-11-2011 20:33
2. oktober Hejdien K10 Nyheder 0 07-09-2007 21:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension