K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2009, 10:53   #1
nuser
Ved at vænne sig til K10
 
nusers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
nuser er ny på vejen
Exclamation Hva nu.....



Hejsa
Jeg er temmelig forvirret!!!
Sagen er den at jeg fik en arbejdsskade for et år siden,og oven i hatten har jeg så fået fibromyalgi.
Lægen som undersøgte mig for det,var meget behagelig.....men ak,da jeg så var hos egen læge fik jeg en kopi fra lægen som havde undersøgt mig for fib.Og der står så bla.

" Langvarige sygemeldinger fører ofte til inaktivitet med forværelse af tilstanden.Vi stimulerer derfor patienten til at blive i arbejdslivet på hel-eller delt tid."

Jeg var sgu nær ved at få en hjerneblødning,hva f.....
Jeg har lige siddet og fortalt manden at jeg har været i arbejdsprøvning i 3 mdr 15 timer om ugen,hvor jeg efter 2 uger var nød til at gå ned på 10 timer om ugen,og ikke engang det kunne jeg klare!!!!!!

Nu har jeg snakket med ham i tlf igår,og han sagde at det var en generel formulering og ikke møntet på mig.
Jeg har imorges sendt en mail til ham for at han kan bekræfte at det IKKE er møntet på mig.

Har snakket med sagsbehanldler og fortalt at jeg har fået fibromyalgi.Hun var så venlig at fortælle mig at nu var min situation stationær,og at det var jo et held at der kørte en arbejdsskadesag,ellers var jeg røget på kontanthjælp!!!!

ØØØØHHHH Hva

Vil det sige at når sagen i arbejdskaden er afgjort....så ryger jeg på kontanthjælp?

Kan de det?

Jeg bliver indkaldt til et møde først eller midt i februar,hvor der skal laves status over min situation.
Har kontaktet min fagforening,fodi jeg gerne vil have en med.....MEN nej det har de ikke ressourcer til,det er først hvis mødet går "Skævt" at de så redder trådene ud.Men de klæder altid deres medlemmer på,når de skal til sådan et møde.!!

Jeg er ved at blive vanvittig af alt den her usikkerhed,ved ikke hvad jeg skal gøre.Er der nogen der har nogen råd
knus Nuser
nuser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 13:01   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuser Se meddelelser
Vil det sige at når sagen i arbejdskaden er afgjort....så ryger jeg på kontanthjælp?

Kan de det?
Ikke hvis de har annerkendt at du ikke er i stand til at arbejde på normale vilkår, så SKAL de sørge for at du kommer på en revalidering fleks eller fp.

Citat:
§ 9. Kommunen skal give tilbud om forbedring af arbejdsevnen, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen kan forbedres.
§ 10. Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

(dette røde stykke har jeg selv skrevet, resten er citat) Jeg får revaliderings ydelse, derved har I accepteret at jeg ikke er i stand til at varetage et job på normale vilkår og skal derfor give mig tilbud ud fra dette. Kun hvis i vurdere at jeg kan arbejde under almindelige vilkår skal jeg overflyttes til ordinær beskæftigelse og tilmeldes AF.
*”Hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at varetage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked, herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, så skal borgeren henvises til ordinær beskæftigelse og tilmeldes AF. Hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejds på det ordinære arbejdsmarked, men at arbejdsevnen kan forbedres, skal sagsbehandleren give borgeren tilbud om aktiviteter, der kan forbedre arbejdsevnen. Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke kan forbedres, og den ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår, herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen er tilstrækkelig til et fleksjob, skal sagsbehandleren give tilbud om et fleksjob. ”*
(kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29554 Vejledning til bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling
og vurdering af arbejdsevne)
Men hvad de må og hvad de kan og gør, er jo som bekendt 2 MEGET forskellige ting, der er ikke andet for end at forsøge at tage det i opløbet, og med det samme, klage over sagsbehandlingen (dvs til borgmesteren) med henvisning til de §§ virker det ikke, så er der ikke andet at gøre end at anke.

Ikke lige de §§ men noget i samme stil har jeg selv haft brugt i min sag, entlig med henblik på at de gjorde som loven siger, satte mig på sygedagpenge forfra, men resultatet blev (og det er jeg altså ikke ked af) at kommunalbestyrelsen besluttede at jeg skulle forblive på reva ydelse (godt nok er det ikke lovligt for opfylder ikke en pind, har end ikke en jobplan, hvilket er krav nr 1 for at kan få den ydelse) til der var fundet en tilfredsstillende løsning i min sag. Der forsøgte de at smide mig over på en kontanthjælp, hvilket jeg klagede over, med henvisning til at jeg burde komme på sygedagpenge, det er helt og holdent kommunalbestyrelsens egen beslutning at jeg skulle blive hvor jeg var. Dog mistænker jeg det lidt for at være en; shyyy ikke sladre om den måde du er blevet behandlet på, for det var bestemt ikke lovligt det sagsbehandler, så hvis nu vi gør sådan her, så tier du stille ikke??? Det brev vil jeg sten sikkert få glæde af at have igen om ikke så lang tid.

Overstående samt mit elskede brev, vil komme i brug hvis min kommune igen begynder på deres pladder.

Derfor er mit råd som det er.

Og ja man bliver sindsyg, i bogstavelige forstand, af at være under systemet, det er ikke for sjov skyld at langt de fleste før eller siden går ned psykisk, inden med stress eller dep eller det der er værre. Jeg kan kun opfodre dig til at forsøge at have stunder hvor du (kan) glemmer det, den slags pauser er guld værd, jeg ved godt det er så godt som umuligt, men hvis noget brugbart findes, har du til gengæld også fundet noget du med garanti vil kunne få glæde af resten af dine dage.... det behøver ikke nødvendigvis koste motus
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension