K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2011, 20:18   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Smertebeviser

Jeg opretter lige en tråd med mere generelt spørgsmål.

Hvordan beviser man overfor bl.a. kommunen, at man har smerter og gener, når ikke undersøgelser viser noget eller noget særligt sikkert.
Kommunen tror vel som udgangspunkt at man lyver.

Man kan vel ikke måle smerte endnu, vel?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 20:33   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det mener man vist man kan på fredriksberg,men mliv lige i den anden tråd du lige har lavet det er nemmer for alle.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 23:29   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker at ens egen læge (eller ens speciaallæge) har en hel del at sige i den sammenhæng, forstået at en læge ikke vil udskrive smertestillende til en uden smerter.

Jeg ville som borger forsøge mig med en kombination med at bede min læge skrive det ind i statusrapporter og hvad kommunens ellers indhenter af rapporter, samt evt, hvis jeg føler det nødvendigt, en udskrift fra apoteket, som bevis på at de udskrevne piller fra lægen er hentet (og spist, pga smerter) Og så naturligvis forlange at denne udskrift kommer til at ligge i min ressourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 23:58   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Mener at man kan se det på sundhed.dk, under egens profil, måske osse printe det ud.

der står alt om syghus ophold og behandlinger og udskrevet medisin.

Finder lige et link.

https://login.sikker-adgang.dk/fobsl...isnemidside.do

men det kræver at man har nemid.

Sidst redigeret af sushjer 1; 23-02-2011 kl. 00:00. Årsag: Tilføjelse
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 00:53   #5
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Jeg opretter lige en tråd med mere generelt spørgsmål.

Hvordan beviser man overfor bl.a. kommunen, at man har smerter og gener, når ikke undersøgelser viser noget eller noget særligt sikkert.
Kommunen tror vel som udgangspunkt at man lyver.

Man kan vel ikke måle smerte endnu, vel?
nu kan jeg jo selvf ikke vide hvilke smerter du har og hvilke undersøgelser du har fået foretaget.. men f.eks hvis det er kroniske smerter kan man blive tjekket for noget der hedder fibromyalgi, hvis du ikke ved hvad det er, er det en forening der beskriver en masse om det... www.fibromyalgi.dk
Det kan forklare uforklarlige smerter som evt flytter sig i kroppen, eller bliver hvor det er.
har selv haft store problemer med at finde ud af hvad jeg har fejlet indtil jeg for kort til siden betalte mig fra en undersøgelse ved en speciallæge, 900 dask - men en forklaring på mine kroniske smerter som er bedre en lægens forklaring på kroniske smerter.
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 09:09   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
fribro det er der så stadig nogle der mener der ikke rigtig eksistere.

Jeg fik en hendvisning til udredning,lang ventetid,og efter 8 måndre fandt lægen og jeg ud af at noget var gået galt med hendvisningen på bispebjerg.Så afslog jeg tilbudet,da jeg havde fornemmet at nogle sagsbehandler og konsulenter nærmest mente den lidelse er kun psykisk.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 14:27   #7
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Troede fibromyalgi kun var vandrende smerter, hvilket jeg ikke har. Så det er da en mulighed.

Men hos hvilken læge kan man blive undersøgt for det for egenbetaling på 900 kr?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 15:06   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du beder din læge om en henvisning til reumatolog det er denne der sætter diagnosen...

Og nej fib er ikke kun vandrede smerte Fibromyalgi er omklassificeret fra at være et syndrom i gruppen af uspecificerede reumatiske sygdomme (M79.0) til at være en selvstændig sygdom med klassifikations nr. M79.7 på WHOs liste og ja rigtig nok nogen anerkender den ikke , men det er ikke ensbetydende med at den ikke findes...

Man kan have fib som sekundær sygdom (de mener dem jeg har snakket med at det kan fremprovokeres af langvarig smerter og stress ) mange med fib mangler også d vitamin ...

så bed din læge om en henvisning du kan evt hente mere viden her

http://www.fibromyalgi.dk/index.php?page=foreningen

eller ved www.fibronet.dk
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 15:23   #9
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Nu er det sådan, at jeg har været hos rheumatolig sidste år. Han kunne intet finde galt med min skulder, selvom den gør meget ondt i visse positioner og ved visse belastninger. I journalen skriver han at det må være udelukkende muskulært. Han nævner intet om fibromyalgi. Ville han ikke have gjort det?
Bør jeg arbejde på at få en ny henvisning bare for at få at vide om han mener det er fibromyalgi?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 15:42   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Nu er det sådan, at jeg har været hos rheumatolig sidste år. Han kunne intet finde galt med min skulder, selvom den gør meget ondt i visse positioner og ved visse belastninger. I journalen skriver han at det må være udelukkende muskulært. Han nævner intet om fibromyalgi. Ville han ikke have gjort det?
Bør jeg arbejde på at få en ny henvisning bare for at få at vide om han mener det er fibromyalgi?
...som nogle allerede har været inde på, så er det langt fra alle læger, der anerkender fibromyalgi, men mener at patienterne "har ondt i livet".

Ikke desto mindre findes den på diagnoselisten, som Heidjen oplyser.

Atha, jeg har en niece i Odense, som netop har fået stillet diagnosen i din by.
Jeg får gerne oplyst navnet på den reumatolog, hun var hos - det vil gøre det lettere for dig, at få diagnosen af- eller bekræftet, når du ved, vedkommende anerkender sygdommen.

Cleo, her i byen er det på Frederiksberg Hospital, vi har experterne i fibromyalgi.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension