K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2013, 13:23   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er ikke alle indlæg man lige får set, der er flere hvor jeg tænker at det er underligt at jeg ikke har set dem før, på trods af de er flere dage gamle. Men ok, man kan jo heller ikke være på 24 timer i døgnet, så selvfølgelig svipser man halvdelen.

Men der er jo nok ikke så meget andet at gøre, end at samle til bunke, og præsenterer bunken for dem med spørgsmål om, hvorfor de forsøger at ignorerer fakta, og hvad de mener der skal komme ud af en praktik........

De er simpelthen så underlige i deres fortolkninger engang i mellem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 17:42   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for mig lyder det som om dine læger ikke skriver at du ikke har nogen former for erhvervsevne.
nu ved jeg ikke om du er på fleks eller ej,
men hvis det er fleks du er tildelt, ja så skal de nemlig vurdere dine arbejdsevne løbende
hvis du ikke er i arbejde. Det er der ikke noget underligt i

lægekonsulent foreskriver at al aktivering vil forværre min tilstand
det er der faktisk ikke noget der hedder længere
da man netop har lavet ressourceforløb som skal afdække hvad man kan

samt med den nye lov kommer man nok ikke uden om et ressourceforløb
om man så ligger til fleks eller pension.

så havde nok arbejdet hen i mod et ressourceforløb, ellers tror jeg du kommer til hænge i systemet
men igen skal et ressourceforløb godkendes af kommunen

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-06-2013 kl. 17:47.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 17:50   #13
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg er ikke på fleks eller noget andet, da kommunen sidste år valgte at underkende alt og smide mig ud af systemet.

Min sdp stop sag, er i Ban for anden gang efter den blev hjemsendt, da de ikke havde fulgt lovgivningen.

Men det kan jo være at kommunen har noget ny lovgivning på at det er iorden at sende en sygemeldt i meningsløs aktivering, da der forligger dokumentation på, at dette vil forværre tilstanden.

Jeg vil i hvert fald have dokumentation for, at kommunen påtager sig det fulde ansvar af mit helbred under aktivering.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 20:29   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mht. aktivering er det så fordi du pt. er på kontanthjælp? Du nævnte også at de havde talt om uddannelse? Jeg ved slet ikke hvordan det foregår i det nye system, men for dit vedkommende må man da mene at et ressourceforløb kunne være en mulighed. Du har jo været i systemet i mange år efterhånden, fornemmer lidt at de ikke er sat ind i din sag!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:49   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej det er sandt nok EE, de har nemlig ikke sat sig ind i min sag, da den var "tung" og kontanthjælp er jeg ikke berettiget til.

Uddannelser mangler jeg bestemt ikke bag mig, jeg er heller ikke inde i de nye regler - kun at man ikke kan gå sygemeldt længere i vores kommune, ringede visitatoren op idag da jeg gerne vil have de nye regler på skrift, men hun tog jo ikke sin fon og ej heller ringede tilbage.

Så jeg er da spændt på, hvad de vil udvikle på mig udover min sygdom.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 00:51   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Har været til møde langt om længe fået en ny sagsbehandler som starter med at spørge mig om jeg har prøvet at være sygemeldt før....hvor morsomt hun har slet ikke sat sig ind i sagen.

Jeg havde så en bisidder med til mødet, hvilket bevirkede at der blev talt ordentlig til én, jeg kom i kat. 3 som "fredet" foreløbig da hun skulle i kælderen og læse min sag indhente nyt lægeligt fra OUH og dernæst skulle sagen for kommunens sundhedskoordinator.

For første gang blev jeg vejledt i muligheder for hjælpemidler støtte i hverdagen osv. fik en masse papirer med hjem som vi kunne udfylde samme til næste møde omkring hjemmehjælp kropsbårne hjælpemidler m.m.

Så langt så godt det enste jeg ikke var tryg ved, var at hun skrev i opfølgningsplanen at den langsigtede plan var raskmelding, for hulan jeg bliver jo ikke rask med 4 kroniske og varige diagnoser..jeg har brug for en afklaring 4 år som syg nu.

Men jeg skal helt klart fremover have en bisidder med, denne gang skal de nemlig ikke løbe om hjørner med mig igen, det har jeg slet ikke helbred til.

Ellers er der desværre ikke megen fremgang havde vi jo heller ikke forventet men måske en stilstand frem for forværring af tilstanden.

Ville gerne skrive noget mere herinde, men ressourcerne er ikke rigtig til det, med konstant tilbagefald, synes det er en evig kamp hver dag bare at overleve komme igennem dagen.

Om jeg ønsker et nyt liv, nej jeg vil bare gerne have fred og ro... tak fordi i læste med ;-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 07:24   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Så langt så godt det enste jeg ikke var tryg ved, var at hun skrev i opfølgningsplanen at den langsigtede plan var raskmelding,
Mon ikke det mest handler om, at de bare skal skrive "et eller andet", og helst undgår ordene "fleks" og "førtidspension" lige til det sidste.

Men dejligt, at du oplevede et ordentligt møde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 09:53   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Med Lupus, er det af største vighed at du IKKE udsætter dig for stress og overbelastning, hverken fysisk elle psykisk, da dette medføre forværring af din lidelse.

Dette kan få fatale følger pga den medicin du måske efterfølgende skal have for igen at få lidelsen stabiliseret.

Held og lykke.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 10:09   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hejsa med jer skønne mennesker.

Jeg er blevet tildelt endnu en ny sb, og var til møde i torsdags - hun havde haft min sag med til møde med den faglige leder, på det møde havde de fundet ud af og besluttet at jeg slet ikke havde lupus.

I et sekund tænkte jeg, nej hvor dejligt så er jeg fri for at ligge i fast rutefart til OUH, og i næste sekund tanken om inkompetente mennesker.

Grunden skyldes at de simpel hen ikke kan finde ud af at læse sygehus journaler, og deres bogstav forkortelser.

For hulan så bestil da en status stil spørgsmål og de vil få svar derefter. Men jeg er nok klar over hvor kommunen vil hen igen, da de nu havde besluttet at sløjfe den sidste diagnose, vil de nu grave i mine 3 tidligere diagnoser hvortil tilstanden er stationær og behandlingsmulighederne udtømte.

Man kan da sige at de kan lave mirakler de kære kommuner, så dejlig at være rask - mit helbred kan simpel hen bare ikke holde til mere.

Den har stået på 3 lægebesøg og efterfølgende 2 sygehus besøg i denne uge, jeg er hunde dårlig - og tænk sig jeg fik det altså ikke bedre hverken fysisk eller psykisk efter møde på kommunen.

Det bedste var vel at man gjorde brug af sit Randers reb, mens man kan, det giver aldrig fred og ro som min tilstand kræver

Jeg har slet ikke ressoucer til den kamp med kommunen mere, man skal føle sig som en forbryder hver dag, bare fordi man har tilladt sig at blive syg - jeg kan jo ikke gøre for det - ville da ønske jeg blev rask eller fik det en smule tåleligt, men jeg ved osse at det næppe sker.

Undskyld for et surt oplæg, fortvivlet og frustrerende, god weekend til jer.

Sidst redigeret af jasch; 26-10-2013 kl. 10:10. Årsag: Ja....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 10:26   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
, på det møde havde de fundet ud af og besluttet at jeg slet ikke havde lupus.

I et sekund tænkte jeg, nej hvor dejligt så er jeg fri for at ligge i fast rutefart til OUH, og i næste sekund tanken om inkompetente mennesker.

Grunden skyldes at de simpel hen ikke kan finde ud af at læse sygehus journaler, og deres bogstav forkortelser.
De er s'gi da ikke for kloge.
Det er vel sådan noget de kan vende med deres lægekonsulent.

Jeg håber du finder overskud til, at klage over det, for det bør dælme ikke ikke bare gå i glemmebogen.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygemelding FibroMcs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-02-2013 13:25
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Sygemelding under sygedagpenge Miz Alt det andet 2 12-11-2010 12:10
Sygemelding rose Dit og Dat 7 29-01-2010 23:29
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension