K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2013, 15:57   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer an på hvordan boligmarkedet ser ud i byen..

Da jeg stod gravid og smidt ud fra min bolig fik jeg stukket et print med herberg i hånden.. det var hvad kommunen ville hjælpe med, og det var ikke nok til at kunne blive skrevet på akutlisten.

Så ja, tjek den blå avis og start med at finde et værelse i kommunen, og bliv så skrevet op direkte hos boligselskaberne.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 17:36   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg stod på gaden med en unge på armen, fik jeg også et print på et Herberg (men kunne så godt bo hos min mor), men forsøgte jo at lægge pres på kommunen....men der var INTET at gøre.
Efter 5-6 mdr fik jeg så tilbud om at komme på en form for krisecenter/bolig i Egtmongården i Svendborggade for særlig udsatte kvinder med børn. Men samtidig kunne jeg så leje en lejlighed i det mere belastede Mjølnerparken på Nørrebro, så det takkede jeg ja til istedet.....

Der skulle gå mange år før end kommunen hjalp mig, syntes det var ret hårde tider den gang.....og det er sikkert ikke bedre nu!

Min søn havde levet som flygtning nærmest siden han blev født. Det var først da han fyldte 11 år kommunen hjalp mig med en lejlighed. Så det var lang tid at flytte rundt og rundt med et lille barn, og altid bo til leje hos andre mennesker.

Det var først da jeg gik amok på kommunen og sagde, at flytteriet og de utrygge omgivelser påvirkede hans skolegang - han skulle jo hele tiden skifte skole fordi jeg kun kunne bo 1 år her, 3 mdr der og 3 måneder der.....den gik ikke til sidst.
SÅ kom der gang i sagen og 6 mdr efter mit sammenbrud, fik jeg en dejlig lille 3 værelses lejlighed lige ved siden af min Mor (som jeg havde drømt om!).
- den er så senere blevet byttet til den jeg har nu.

Sidst redigeret af Ninja; 27-02-2013 kl. 17:41.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 20:13   #13
djsmiley
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
djsmiley er ny på vejen
man kan ikke skrive sig op til boliger hos bolig selskab i den pågældene kommune da det er kommunen der for opnotering af alle almennyttige lejeboliger i kommunen og kommunen nægter at opnotere hende til en bolig da hun er på kontanthjælp der er ikke snak om akut liste eller at de skal betale indskuddet da de penge kan hun låne af sine forældre hun vil bare opnoteres til bolig som havde det været selskaberne selv der stod for opnoteringen

Sidst redigeret af djsmiley; 27-02-2013 kl. 20:29.
djsmiley er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 22:33   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af djsmiley Se meddelelser
og kommunen nægter at opnotere hende til en bolig da hun er på kontanthjælp
Har hun fået det på skrift?

Ellers så bør hun få det på skrift, så hun kan klage over det.

Jeg har lige godt aldrig før hørt om, at nogen ikke kan blive skrevet på venteliste til en lejlighed i et almennyttigt boligselskab.

M.h.t. akutlisterne, så plejer det at være sådan, at kommunerne råder over min. hver 4. bolig der bliver ledig i de almennyttige boligselskaber.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 22:37   #15
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af djsmiley Se meddelelser
man kan ikke skrive sig op til boliger hos bolig selskab i den pågældene kommune da det er kommunen der for opnotering af alle almennyttige lejeboliger i kommunen og kommunen nægter at opnotere hende til en bolig da hun er på kontanthjælp der er ikke snak om akut liste eller at de skal betale indskuddet da de penge kan hun låne af sine forældre hun vil bare opnoteres til bolig som havde det været selskaberne selv der stod for opnoteringen
Det har jeg umiddelbart svært ved at tro er sandt.
Mange almennyttige (hvis ikke alle) har hjemmesider, hvor man kan melde sig ind - det kan kommunen da ikke forhindre. Og det burde ikke have noget med dem at gøre, så det rager dem ikke.

Hvad er det for en kommune vi taler om?
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 22:49   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Det har jeg umiddelbart svært ved at tro er sandt.
Mange almennyttige (hvis ikke alle) har hjemmesider, hvor man kan melde sig ind - det kan kommunen da ikke forhindre. Og det burde ikke have noget med dem at gøre, så det rager dem ikke.

Hvad er det for en kommune vi taler om?
Jeg synes, at jeg før har hørt noget om nogle boligselskaber, som har fælles venteliste, eller noget i den stil, så det kan godt være, at man har lavet en fælles venteliste, som så "styres" af kommunen.

Men jeg har svært ved at forestille mig, at det er lovligt, at nægte en borger, at lade sig skrive op til en bolig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 23:11   #17
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes, at jeg før har hørt noget om nogle boligselskaber, som har fælles venteliste, eller noget i den stil, så det kan godt være, at man har lavet en fælles venteliste, som så "styres" af kommunen.

Men jeg har svært ved at forestille mig, at det er lovligt, at nægte en borger, at lade sig skrive op til en bolig.
Ja præcis.
Her er hvad "mit" almennyttige boligselskab skriver herom:

Spørgsmål: Hvad er det for noget med at få tildelt en bolig gennem kommunen?
Svar: Kommunen har mulighed for at henvise lejere til en vis procentdel af de almene lejemål, der bliver ledige. Hvis kommunen har fået henvendelser fra personer med et akut boligproblem, kan man få tildelt en almen bolig på den måde. – Det kræver dog, at kommunen vurderer, at man vitterligt står med et akut boligproblem, og man skal acceptere boligtilbudet uden forbehold. – Alt dette skal aftales direkte med kommunens sociale myndigheder; her kan boligselskabet ikke hjælpe.
Du kan ikke henvende dig til kommunen og bede om hjælp til at få en bestemt bolig, som du gerne vil have.


Men derudover kan man sagtens selv søge bolig ved selskaberne på lige fod med alle andre.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 23:30   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Du kan ikke henvende dig til kommunen og bede om hjælp til at få en bestemt bolig, som du gerne vil have.[/I]

En enlig mor med et barn kan f.eks. risikere, at få en 1-værelses lejlighed. Men så har de da tag over hovedet.

Men derudover kan man sagtens selv søge bolig ved selskaberne på lige fod med alle andre.
Lige præcis.

Min holdning er, at man bør være skrevet på venteliste i min. 1 boligselskab.

Jeg betragter det på samme måde som forsikringer, man håber, at man aldrig får brug for dem, men er uheldet ude, så er de rare at ha'.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 04:59   #19
210313
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
210313 er ny på vejen
Det eneste kommunen skal sørge for at spørge om, er om du har børn.
Har du ingen børn, så er det desværre kun forsorgshjemmet tilbage, som de med kys hånd tilbyder dem som mangler.
Husk at der skal betales for mad og værelse, så det bliver svært at spare op til indskud.
Som ovenstående skriver, så find noget privat eller i boligselskab, men der kan man ikke være kræsen, men alt er vel bedre end ingenting ..
210313 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 11:04   #20
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
I nogle boligselskaber, bl.a. mit eget, er der lavet restriktioner m.h.t. at folk på overførselsindkomst kommer sidst i rækken af dem, der får et tilbud om en bolig.
Dette er indført for at formindske andelen af folk udenfor arbejdsmarkedet og modvirke ghettodannelse.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægte samtykke? malofa Spørgsmål ang fleksjob 15 05-03-2012 21:53
Nægte en bisidder MissSwitchie Spørgsmål ang fleksjob 9 03-03-2011 09:04
kan kommunen nægte mig ferie lya_hansen Spørgsmål ang fleksjob 7 06-08-2010 12:31
Kan man nægte en undersøgelse? ayla Spørgsmål ang fleksjob 28 29-04-2009 17:28
Kan kommunen nægte en ny rådgiver??? Trigger Dit og Dat 6 07-01-2009 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension