K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 23:24   #21
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Okay, så er det Skat indrivelsescentret uanset. Mange tak for hjælpen, Agnes Marie.

Fik du egentlig en begrundelse for afslaget?
Det var vidst noget med at de mente jeg havde for meget til rådighed, og at jeg uden problemer ville kunne betale af i rette tid.
Ligesom Carmen tog det heller ikke mere end cirka fire uger før jeg fik brev retur fra SKAT.

Jeg synes bare at som førtidspensionist har du ikke altid mulighed for at kunne afdrage af i lige så høj grad som så mange andre, og så burde der eftergives.

Jeg var en overgang i kontakt med en anden ung ftp'er, som fik eftergivet sin SU-gæld uden videre. Men det var før finanskrisen startede i 2008.
Hvad der sidenhen har irriteret mig voldsomt var at hun havde et skånejob på 25 timer om ugen ved siden af pensionen... hvor hun er henne af nu ved jeg ikke.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:29   #22
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
I skal begge have mange tak for svar. 4 uger må alligevel siges at være rimelig hurtig sagsbehandlingstid i dét regi.

Agnes Marie:
Hende der fik eftergivet sin studiegæld uden videre - kan det have noget at gøre med at det var efter de gamle regler? (der kom nye regler i 2009). Jeg kender ikke helt reglerne fra dengang, men har hørt at det var lidt nemmere at få det eftergivet på daværende tidspunkt. Jeg ved det dog ikke.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:36   #23
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
I skal begge have mange tak for svar. 4 uger må alligevel siges at være rimelig hurtig sagsbehandlingstid i dét regi.

Agnes Marie:
Hende der fik eftergivet sin studiegæld uden videre - kan det have noget at gøre med at det var efter de gamle regler? (der kom nye regler i 2009). Jeg kender ikke helt reglerne fra dengang, men har hørt at det var lidt nemmere at få det eftergivet på daværende tidspunkt. Jeg ved det dog ikke.
Ja, det var før 2009. Det havde jeg slet ikke tænkt på indtil du nævnte det.

Hvor ville jeg dog ønske at jeg havde søgt om ftp noget før, så kunne jeg måske have nået det.
Men oh well, går den, så går den... og tror da også at jeg vil føle mig stolt over at jeg klarede at betale gælden af selv - når den dag kommer... om fem år.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:41   #24
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Ja, det var før 2009. Det havde jeg slet ikke tænkt på indtil du nævnte det.

Hvor ville jeg dog ønske at jeg havde søgt om ftp noget før, så kunne jeg måske have nået det.
Men oh well, går den, så går den... og tror da også at jeg vil føle mig stolt over at jeg klarede at betale gælden af selv - når den dag kommer... om fem år.
Ja, jeg tror egentlig også der er en vis tilfredsstillelse i selv at have betalt tilbage, hvad man har lånt.
Men ja, går den, så går den. Også i mit tilfælde, for jeg skal ærligt indrømme, at jeg har tænkt mig at prøve i det nye år.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:55   #25
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Ja, jeg tror egentlig også der er en vis tilfredsstillelse i selv at have betalt tilbage, hvad man har lånt.
Men ja, går den, så går den. Også i mit tilfælde, for jeg skal ærligt indrømme, at jeg har tænkt mig at prøve i det nye år.
Jeg håber (regner med) at betale mere af fra marts næste år når jeg er færdig med banklånet ( ). Så hele min gæld kan være væk om tre år. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:59   #26
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg håber (regner med) at betale mere af fra marts næste år når jeg er færdig med banklånet ( ). Så hele min gæld kan være væk om tre år. :-)
Åh hvor skønt! Så kan du se en ende på det.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 11:20   #27
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Nogen der ved hvor stor en gæld man skal have, før der er en god sandsynlighed for at få eftergivet?

Hvad var jeres gæld, da I fik eftergivet?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 02:42   #28
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Jeg ansøgte om hel eftergivelse i december (fik først sendt ansøgningen d. 22. december 2011) og fik svar her i fredags (d. 13. januar 2012).
Min studiegæld var på ca. kr. 184.000 (+ noget skattegæld på ca. kr. 15.000 og en licensrestance på små kr. 2.000).
Desværre kunne de ikke give mig hel eftergivelse p.g.a. mit rådighedsbeløb (jeg er enlig og har ingen børn, så de udgifter der tæller med er ret få) og p.g.a. min bankgæld.
Øv...
Men jeg fik så i samme brev et tilbud om nedsættelse af gælden til ca. kr. 65.000, som så kan blive betalt med kr. 1.800 om måneden i 36 måneder fra januar 2013 - bl.a. grundet min pension. Skattegælden og licensrestancen vedbliver, men mit afdrag på studiegælden bliver så nedsat resten af 2012, så det samlede afdragsbeløb bliver på ca. kr. 1.800 resten af året.

Så selvom det ikke blev en hel eftergivelse, så er jeg i det mindste ude af studiegælden om 4 år... som stadig syntes uoverskueligt (især med kr. 1.800 afdrag i måneden), men trods alt er bedre en de 20+ år der ville gå med hele gælden.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 06:39   #29
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Jeg ansøgte om hel eftergivelse i december (fik først sendt ansøgningen d. 22. december 2011) og fik svar her i fredags (d. 13. januar 2012).
Min studiegæld var på ca. kr. 184.000 (+ noget skattegæld på ca. kr. 15.000 og en licensrestance på små kr. 2.000).
Desværre kunne de ikke give mig hel eftergivelse p.g.a. mit rådighedsbeløb (jeg er enlig og har ingen børn, så de udgifter der tæller med er ret få) og p.g.a. min bankgæld.
Øv...
Men jeg fik så i samme brev et tilbud om nedsættelse af gælden til ca. kr. 65.000, som så kan blive betalt med kr. 1.800 om måneden i 36 måneder fra januar 2013 - bl.a. grundet min pension. Skattegælden og licensrestancen vedbliver, men mit afdrag på studiegælden bliver så nedsat resten af 2012, så det samlede afdragsbeløb bliver på ca. kr. 1.800 resten af året.

Så selvom det ikke blev en hel eftergivelse, så er jeg i det mindste ude af studiegælden om 4 år... som stadig syntes uoverskueligt (især med kr. 1.800 afdrag i måneden), men trods alt er bedre en de 20+ år der ville gå med hele gælden.

Det er da super!
Godt at høre at det ikke bare er ja eller nej, men at der kan være en mulighed i midten af de to.
Jeg skal selv i gang med at søge om eftergivelse af studiegæld nu her.

Stort tillykke med afgørelsen!
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 10:29   #30
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Ja, det var da godt. Det er også sådan noget jeg drømmer om, hvis ikke de eftergiver.
Hvad skrrev du i ansøgningen, og havde du betalt noget af i forvejen?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Studiegæld Abraxus Dit og Dat 2 21-08-2013 22:59
Henstand på studiegæld, søg eftergivelse? jenspinddk Alt det andet 8 01-09-2012 12:08
Regler for eftergivelse af studiegæld Devi Alt det andet 7 06-11-2010 00:46
Fleksjob, studiegæld og ny lov om eftergivelse Pelka Spørgsmål ang fleksjob 1 31-08-2006 18:20
Studiegæld Martin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-12-2005 09:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension