K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 08:12   #21
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Vi har....

....til alle tider haft indvandrere i Danmark, Hugenotter, kartoffel-tyskere, og i 30'erne polakker, til især lolland og falster. 3 grupper der er kommet i nyere tid.
Men så langt tilbage som videnskaben overhovedet kan gøre regnskab for har der været indvandringer til Danmark, af større eller mindre grupper af andre kulturer.

Hvornår i de sidste 2000 år er Danmark holdt op med at være dansk?

Hvor når i de sidste 2000 år har danskheden været truet?

Indvandringen er det der gør et samfund heterogent, det er garant for en stadig udvikling der sikre at en kultur er i stadig udvikling og ikke ender med at stå i stampe.
Indvandring bringer med sig ny viden, nye ideer, det hjælper med at fjerne skyklapperne og åbne op til en stor og farverig verden, der inspirere os til at udvikle os.

I den moderne verden, hvor jordkloden er blevet meget mindre end nogensinde før, vi kan flyve til Australien og New Zealand på mindre end et døgn, kører den globale vandring i et langt højere gear end tidligere, folk kommer og går langt hurtigere. Det er et faktum og en fremtid vi ikke kan forhindre, selv om vi skulle ønske det.
Og faktum er at for hver person der er indvandret til Danmark er der ligeledes en dansker der er udvandret, mere eller mindre.

Så skulle vi ønske at stoppe indvandringen og smide alle indvandrerne ud, set med moralske briller, så burde vi også kalde alle udenlandsdanskerne hjem, og for at forhindre at vi igen har indvandring, hermetisk lukke alle grænser, bygge en 5 meter høj mur omkring Danmark.

Hvordan mon Danmark så ville se ud om nogle få år.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 25-05-2010 kl. 10:29.
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2010, 08:18   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Superkok der er så bare lige det problem med dit påstulat at en flygtningeorganisation faktisk så drengens hus efter massakren og man via psykologsamtaler slet ikke er i tvivl om at han har oplevet det han siger han har.
Problemet med broren som måske er, måske ikke er, grunden til at de er i tvivl, er at der var en ældre bror i huset, og om det er den bror drengen taler om eller en anden bror kan de ikke finde ud af, fordi drengen selv sagt er traumatiseret.

Hvis det var DIT barn, og folk sagde som du siger her, og bruger det som undskyldning til at behandle dit barn som ****, dit barn lyver nok bare, og kan farmer bare klare sig selv med de midler barnet har, som straf for at lyve.

Problemet er netop at udgangspunktet er at "vi" ikke vil tro, og ikke vil høre på psykologer og læger, endnu mindre når det kommer til "dem" end når det handler om vores egne syge.

Jeg kan sagtens jeg har mit på det tørre, jeg har den rigtige farve er født i det rigtige land, med det rigtige efternavn, så jeg kan i teorien være prutte ligeglad, jeg og mine børn er sikret, men det ændre altså ikke ved min evne til at sætte mig selv i "deres" situation, endnu værre sætte mine børn der. Bliver vi ved på denne måde, vil der før eller siden komme et oprør og vi vil blive bidt i halen, men ind til da er det klart nok det nemmeste at have DF-holdning til tingene, med store menneskelige omkostninger til følge.

Det der skræmmer mig mest er faktisk at der sider syge mennesker her i lille DK og taler for DF, vel vidende hvad der skete med de syge under 2. verdenskrig... husk vi bliver de næste i jagten på et racerent velfungerende samfund. Man må endelig ikke glemme hvor DF kommer fra og hvad mange af deres medlemmer er (ud over dybt racistiske)
LUM er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2010, 09:32   #23
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Racisme er desværre på fremmarch i hele Europa. Særligt i Belgien og Holland , men også i Sverige stortrives racismen , ja selv her i lille danevang kan vi ikke længere sige os fri. Og jeg tror desværre ikke krisen hjælper på problemet.
I krisetider leder folk efter syndebuke , og folk med anden kulør vil være de oplagte ofre.
I Tyskland startede jødeforfølgelserne i en krisetid.
Hm hm jeg ser rødt hver gang jeg høre ordet racisme det bliver brugt i flæng, i dag må vi ikke sige noget om nydansker så er vi racistiske men jeg oplever nu hvis vi skal bruge det ord at der efterhånden er omvendt racisme her i landet, vi skal indrette os efter dem og deres tror har en søn der går på gyminaset og hvor der kun er 12 ud af 31 elever som ikke har en muslimsk baggrund og siger bare de har det ikke sjovt, hvis de skal på studie tur ja så skal der tages hensyn til deres ramdam( nok ikke stavet rigtigt) og de kommer når det passer dem de vil kun høre deres musik i frikvateret og forstår ikke hvorfor de går der de får lave karakter o eller o,2 men som de selv siger de får deres su på 5000 kr fordi de siger de bor i sverige og de bor ikke i sverige det praler de selv med i skolen min søn får 7oo kr men han har jo også adresse i Danmark :-) Når men jeg er sku bare ved at være træt af at høre om at vi skal tage hensyn og de skal have og det er synd for dem hvad med vores syge og ældre? de har det bestemt ikke godt

Så Df for min stemme igen og det har de fået i de sidst mange år :-) og ps jeg er ikke racist mener da at der skal være plads til alle der er villige til at indgå i det danske samfund på de danske normer og regler og at vi vores land ikke skal sætte vores egne værdier til siden for deres.
Mai-Britt er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2010, 10:12   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror de ''hvide'' er de værste racister mod hinanden som race...

Jeg har set store sorte mænd som Malcom X og Martin Luther King mf råbe ,,im black and im proud'' og hørt bifald og glædesudbrud over den kendsgerning og selverkendelse!

Men hvis en hvid råber ,,im white and im proud'' så er de hvide nærmest ved at kvæle hinanden med beskyldninger om racisme...

Dén har jeg simpelthen aldrig fattet!

Og så er tråden vist røget langt nok ud på et sidespor til, at jeg trækker mig ud!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2010, 10:23   #25
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvis det var DIT barn, og folk sagde som du siger her, og bruger det som undskyldning til at behandle dit barn som ****, dit barn lyver nok bare,
nej mine børn er og bliver opdradet til ikke at lyve kun fortælle sandheden og nej jeg er skam ikke rasist har aldrig være det.men vi har alle vel nok en eller for for resisme vel skal jeg ikkek unne sige.og ja bliver en indvandre dømt for et eler andet ja så siger jeg da også nogen ikke pæne ord som skrid hjem oosv osv osv men nogen indvandre har det bedre end dansker og lige frem praler af det ja det gør de også tag bande krigen indvandre skyde på indvandre hvem hjem bliver ransaget hell angels osv ikke indvandrene hm er det ikke 2 moralsk der vil noget .jeg stemme social næsten som jeg altid har gjort men må så også siger pia k har nogen gode ting så som ned sat udland bistanden osv ..kunne alle partierne ike bare blive enige og samarbejde og tage ned sat ulandbistand sov måske helle/social arbjde 12 min mere osv så lave en fælles plan nej for der er jo mere prestise i at sige se vore plan virkede. og til alle der troer cocial regerign bliver rosenrød vågn da op .eneste tidspunkt det vil blive det er vhis de har enevælge troer jeg det hedder vil sige de ikke skal have en samarbejd parit for at få fleretal kunne du få det alene så skal de jo ikke gå på komponi.radikal gå hjem og sov de er syge ideres hoveder efter min mening
superkok er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2010, 10:54   #26
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Sidste nye !!

Regeringen er nået til en aftale med Dansk Folkepart om en genoprettelsesplan for den danske økonomi. Det er meldingen fra finansminister Claus Hjort Frederiksen netop nu.

Fastfrysningen af overførselsindkomsterne er droppet, men til gengæld forkortes dagpengeperioden fra fire til to år.

Kommunerne friholdes for de planlagte besparelser, og der er afsat ekstra penge til sundhedsområdet, fortæller Claus Hjort Frederiksen, der takker DF for et konstruktivt samarbejde.
migselv er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2010, 11:29   #27
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Nå ja, det er for tidligt at glæde sig. Børsens nyhedsbrev kan man ikke regne med ...

Førtidspensionister og unge på SU får ingen stigninger i 2 år.
migselv er ikke logget ind  
Gammel 25-05-2010, 11:31   #28
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hm hm jeg ser rødt hver gang jeg høre ordet racisme det bliver brugt i flæng...
Lige præcis, som f.eks. din (næsten) navnesøster:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
DF er og bliver et racistisk parti...
Hvis DF var et racistisk parti ville det ifølge Grundloven være forbudt.
Martin er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksen - de svages vogter Webmaster K10 Nyheder 0 03-10-2011 01:20
Hvem sagde skånehensyn...?? Simmer Jeg har fået job. 9 23-01-2010 17:24
Nogen der har link til den fulde liste, med beviser for at DF ikke er de svages parti Razmo Politik og Samfund 18 18-09-2009 20:50
det der med flexjob- hvem vurderer dig? Og lige lidt mere til :) Chin Spørgsmål ang fleksjob 3 29-08-2009 10:14
De svages retssikkerhed zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 0 02-09-2008 10:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension