K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2008, 18:11   #11
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Hej igen,det er et godt brev du fik sat sammen der.

De gør mig ondt din cu er blevet så voldsom....ka huske da du tit skrev på ccf,og boede i Sweitz og var så glad.
God bedring !

Kram søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 18:17   #12
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Arrj, Søs - en fra CCF?

Det er rigtigt, at jeg har været meget aktiv der - og skriver da også stadig derinde. Denne lille sag har jeg også vendt der...

Men lige der der med at bo i Schweitz, det kender jeg ikke rigtig noget til - men glad, bestemt ;o)
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 18:28   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Connie nu er det rigtigt at kommunen kan bede om læge attest for ikke at lukke for sygedagpengene , men nu er det ikke sådan at de kan bede om den på forhånd, er jeg feks tilkendt et møde i morgen og jeg i morgen tidligt vågner op og er syg , ja så kan jeg af gode grunde ikke nå at få lavet en attest, da min læge ikke bare tager folk akut ind for at please kommunen....

Så jeg syntes at det brev du har sendt er fint og så kan du altid ringe til lægen i morgen og bede ham om at sende en attest til din sagsbehandler....

det brev du har skrevet kan du også meget nemt omformulere og bruge det til borgmesteren som en klage over sagsbehanlingen ....

Mage til ubehalig person skal man jo lede længe efter....

Jeg har også selv en lidelse der gør at jeg ikke ved hvad dagen i morgen bringer , derfor har jeg en stående aftale med min sagsbehandler der laver min opfølgning at hun kan ringe til mig samme dag som jeg har tid hos hende, og viser det sig at jeg den pågældende dag ikke kan komme til hende så kommer hun til mig .....

Så det kan altså godt lade sig gøre.

Du mener at hun har læste noget i din sag der fik hende til at reagere som hun gør , har du ikke selv kigget i din sag (altså aktindsigt) så du ved hvad der står i den......

Men under alle omstændigheder så skal du nu ikke være så ked det hun siger man kan ikke bare stoppe sygedagpengene men skal begrunde det og hendes begrundelse viser mere om hende end om dig
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 18:55   #14
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Hej Hejdien, tak for dit svar.

Ja, jeg har også gennemlæst loven og ser, at de kan forlange dokumentation. Det er også ok - men for hulen, jeg har ikke engang et døgn til det. Undrer mig i høj grad over den lidt "hostile" tilgang til min anmodning om udsættelse....

Angående aktindsigt, så har jeg faktisk fået det et par gange, men har aldrig fået andet end ressourceprofilen...
Er i tvivl om hvad de skal udlevere ved aktindsigt.

Men klart, jeg søger helt bestemt igen, for der er et eller andet uldent ved det, synes jeg.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 20:59   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Connie når du får aktindsigt skal de give dig ALT det vil sige alle papir fra læge , fra arbejdsprøvninger, og referater fra møder osv...

om så det er når du har ringet til dem, så skal der ligge et notat om at du har ringet og hvad i har snakket om og gør der ikke det så er det ikke en aktindsigt,,,

brug evt den her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html til at søge aktindsigt ,,, det eneste du ikke har krav på at se er interne papir men ellers skal du have alt når du har sendt den aktindsigterklæring, ressourceprofilen skal du jo selv være med til at udarbejde og have en kopi af så det vil jeg ikke kalde aktindsigt

og hvad ang attesten så kan de sagtens vente et par dage på den, du kan simpelthen ringe (eller endnu bedre skrive ) til din sagsbehandler at du har bedt lægen om at attestere at du er for syg til at komme til det møde ....

Hverken lægen eller du kan jo trylle papir frem fordi der er emsig sagsbehandler
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 22:13   #16
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Hej igen hejdien!

Jeg har lige snakket med en sagsbehandler, der siger, at det faktisk er kommunen, der skal stå for at indhente dokumentation, hvis det er nødvendigt. Og at de også skal betale for både attester og lægeerklæringer.
Ærligt talt, så tror jeg ene og alene, at hun forlangte den dokumentation for at presse mig til at komme - hun troede ganske givet ikke på mig, og har nok ment, at jeg kunne skræmmes ud af busken ved truslen om at kontakte lægen og ved presse dokumentation ud af mig. Men det bliver jeg ikke spor rask af.

Jeg ringer til min læge i morgen tidlig, og beder ham om enten at ringe til hende, og mener han ikke, det er hans opgave, så skriver jeg til hende akkurat som du skriver - og henviser til, at det faktisk ikke er mit ansvar og at det er hende, der skal indhente den slags dokumentation. Jeg vil forsøge at holde hovedet koldt, selvom det er svært, når man har sit levebrød hængende ud over afgrunden.

Angående aktindsigt - jeg har printet begæringen ud her fra siden, udfyldt den og den ligger nu parat til afsendelse i morgen. Jeg er MEGET spændt på at læse, hvad alle mine akter indeholder, det skal jeg ikke lægge skjul på. Måske kan jeg regne ud, hvad det er, der giver den modstand i det system. Hvorfor de i den grad viser manglende tillid.

Jeg takker for hjælpen, den har været guld værd i dag )
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Matchmodel, sygedagpenge opfølgning og meget andet Punktum Et godt link! 0 17-03-2012 20:10
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension