K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2008, 18:35   #11
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Enhedslisten.

Det bliver også mit næste parti, hvis ikke SF snart får fingeren ud og holder det de lover.
Vi har hjulpet partiet frem, og så må man også forvente lidt respons.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 18:40   #12
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Denne kom retur til mig, da jeg mailede en fortælling herinde fra:

Kære Maj-Britt

Det er jo en ganske forfærdelig historie som hun fortæller, og jeg tror desværre ikke at hun er alene om at være i den situation. Jeg kan fortælle dig at vi lige nu arbejder på et udspil, som førtidspensionen også er en del af. I SFs forståelse af førtidspension skal diverse arbejdsprøvninger ikke være en tvunget del af det at være førtidspensionist. Den historie som du sendte til mig er jo et godt eksempel herpå. Det er også det standpunkt jeg tager med til førtidspensionsforhandlinger, der starter om ikke som længe, hvor vi skal prøve at overbevise velfærdsministeren og beskæftigelsesministeren om at systemet som det er nu, ikke fungerer. Du skal i hvert fald have tak for på historien, den tager jeg med videre. Så må vi se hvad velfærdsministeren og beskæftigelsesministeren har af forklaringer på systemets tilstand.
De bedste hilsner

Özlem Sara Cekic
MF, socialordfører for SF
www.ozlem.dk
*************

Det var d. 25-8-08.

Der er jo ingen tvivl om at SF gerne vil hjælpe os, men men.......vi kan jo ikke rigtigt bruge forståelse og løfter til en pot pis.

Vi skal altså ud med noget mere rabiat.

Og rabiat ville være at vi samlet nægter at møde op i flere arbejdssprøvninger end f.eks 3, at vi samlet nægter at lade os undersøge mere end f.eks 3 gange, at vi nægter at lade os trække rundt ved næsen mere.

Jo, ved godt det er umuligt at gennemføre, derfor vi trynes, se hvad Ungdomshuset fik, da de flippede..........VI burde gøre det samme, har jeg været inde på før.

Findes der slet ikke en forening, der kunne tage os samlet, så vi stod stærkere??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 18:41   #13
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Det bliver også mit næste parti, hvis ikke SF snart får fingeren ud og holder det de lover.
Vi har hjulpet partiet frem, og så må man også forvente lidt respons.
annasen
Jeg er også varm på at skifte til Enhedslisten, men måske SF lige burde få det af vide.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 18:43   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SF og andre i "rød stue" kan INTET gøre, når VKO har flertal.

Jeg tror, det er derfor, SF intet kan gøre.

Lige nu prøver statsministeren at tørre EURO-afstemningen af på SF, fordi Fogh VED, at Dansk Folkeparti IKKE er til at flytte. (De er imod.)

Og Søvndahl ved det og griner, mens han siger: "Jamen, Fogh kan jo bare selv udskrive en afstemning, for han og VKO har jo haft magten i 7-8 år til det." Den bemærkning viser bare, at Fogh er på spanden... også med dagpengereformen, hvor Dansk Folkeparti heller ikke gav medhold.

Jeg synes, SF meget ofte gør opmærksom på problemerne... men de kan INTET gøre, så længe VKO sidder ved magten.

Vi må vente, til der kommer et andet flertal.

Hvis man tjekker på www.ft.dk og ser, hvor mange spørgsmål der stilles osv., vil man også vide, at man prøver igen og igen at få øjnene op for, hvad der foregår.

Gudskelov forresten, at dagpengeperioden IKKE blev nedsat til 2 år.

Konsekvensen, som vi IKKE har hørt om nogen steder, bliver, at efter 2 års a-kasse, så henvises man til kontanthjælp.

OG HVAD SÅ MED DEM, DER ER GIFT?

Tja... de ender UDEN penge og skal forsørges af ægtefællen.

Hvorfor har vi INTET hørt om den problematik?

VKO ønsker KUN at spare penge overalt, så skatten kan nedsættes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 18:45   #15
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Jep

Det skriver jeg til dem.
Nu er det slut med al deres forståelse uden handling.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 18:47   #16
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Sakset på facebook:

Brian Durant (Denmark) skrevden 23. september 2008 kl. 10:36
Som medlem af SF vil jeg gerne opfordre til oprettelsen af et borger- og menneskerettighedsudvalg. Efter syv mørke år med en borgerlig regering, hvor der er stillet spørgsmålstegn ved vores allesammens rettigheder som danske og EU borgere, hvor minoriteter jævnligt er udsat for hån, spot og latterliggørelse og hvor det er næsten gratis for alle og enhver at udelukke, smæde og diskriminere imod andre på baggrund af race, køn, alder, etnicitet, nationalitet, religion, seksuel orientering, kønsidentitet, handicap, osv. er det efterhånden mere og mere påtrængende, at SF beskæftiger sig mere indgående med området.

SF's politik på området trænger til at blive synliggjort. Der er brug for at vise, hvad SF vil gøre for at beskytte vores allesammens rettigheder på arbejdspladsen, overfor myndigheder og i offentligheden.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 18:56   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hele systemet er lidt uhyggeligt for det hele står og falder med at vi som de såkaldte svage grupper mangler en del retssikkerhed...

Det er lidt uhyggeligt, en af mine kæpheste er netop vores retssikkerhed (eller mangel på samme ) og jeg har læst en del omkring det og her forleden dag fandt jeg en artikel fra 2000 ...

Nu handler denne tråd ikke om retssikkerhed (starter en anden på et tidspunkt) men alligevel syntes jeg lige at jeg ville sætte et kort citat ind her og ve mig om det er blevet en tøddel bedre og vi skal huske at rucheturen startede i 98 ergo en anden regering


Citat:
I forbindelse med de meget omfattende ændringer af sociallovgivningen, som trådte i kraft i sommeren 1998, blev den gamle bistandslov afløst af tre nye love. Den ene, "retssikkerhedsloven", handler netop om at sikre borgerne, herunder også handicappede borgere, imod uensartet, uigennemskuelig og vilkårlig sagsbehandling. En helt grundlæggende forudsætning for retssikkerheden er netop en kompetent og gennemskuelig sagsbehandling. Derfor indeholder retssikkerhedsloven en række krav til amter og kommuner om, at der skal fastsættes fx sagsbehandlingsfrister i sociale sager og udarbejdes retningslinier for, hvordan brugeren inddrages i behandlingen af sin egen sag. Men en undersøgelse foretaget af Center for Ligebehandling af Handicappede i efteråret 1999 viser, at selv på dette område - som lige præcis handler om at styrke borgernes retssikkerhed - er der en verden til forskel fra kommune til kommune.

Når det er vigtigt at sætte netop handicappedes retssikkerhed i højsædet, så skyldes det især, at mange handicappede er stærkt afhængige af offentlige ydelser og service. Som handicappet kan ens liv og ikke mindst ens livskvalitet i udpræget grad være afhængig af samspillet og dialogen med de lokale myndigheder. Handicappede er for få til at kunne stemme sig til politisk indflydelse og kan af samme grund have svært ved at organisere sig som en tilstrækkelig gennemslagskraftig pressionsgruppe på lokalt plan. Derfor må myndighederne være særligt forpligtigede til at sikre, at handicappede ikke bliver genstand for administrativ vilkårlighed, eller bliver overset og sat til side i prioriteringskampen mellem forskellige lokalpolitiske interesser.
Tja det er i hvertfald ikke blevet bedre i dag er det helt vikårligt hvilke behandling man får og det er nærmeste som at spille russisk rulette når man bor i en kommune, den ene kommune kan være hurtige og effektive og andre kan ikke være mere ligeglade, måsked det er noget der er værd at lægge fokus på , det hele står og falder nemelig med vores retssikkerhed og den er der snart ikke meget tilbage af ....

Og så kan jeg altså ikke lige lade være med at sætte et citat af Hillerøds tidligere kommunaldirektør Jesper Fisker på, kig her og bestem hvem er du ..



Citat:
I kommunerne møder vi typisk fire meget forskellige klienttyper:

- De velfungerende, som selv kender og bruger reglerne.

- De dårligt fungerende, som generelt føler sig dårligt behandlet. De forstår ikke systemet og opfatter typisk mødet med forvaltningen som uretfærdigt.

- De beregnende, kernekunderne, som kender lovgivningen bedre end alle andre og udnytter systemet til det yderste.

- Endelig er der den gruppe, som ikke kan tro på, at retssikkerhed og offentlige myndigheder kan være to sider af samme sag. Til den sidste gruppe hører folk fra andre kulturer, som ikke tror på, at en offentlig myndighed kan kontrollere en anden.

Hmm sikke en liden flatteret opfattelse af byens borger..

Hvad med en godt fungerende som bliver behandlet dårligt og i strid med alle retslige principper og retssikkerhedloven , og som af nød har lært lovgivningen bedre end alle andre og sørger for at prøve at forhindre at kommunen sniger sig uden om lovgivningen ....

Nåå men det er nok et helt andet sted at den skal op men måtte lige have det med ... i kan læse det hele her http://www.dch.dk/nyhed/hcraad02001/clean.html
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 19:04   #18
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Flertal til "rød stue"

Oppositionen har flertal i dag med 90 mandater mod regeringens 85.
Det eneste jeg forventer af dem, er at de melder klart ud, hvordan deres politik omkring hele sygedagpenge problematikken er.

Nogle geniale forslag og samarbejdspunkter oppositionen imellem.

Nogle holdninger der kan give en lidt mod på at kæmpe.

Og de kan gøre noget hvis de vil, tror jeg. De kan råbe op i medierne.

Inger Støjberg (hedder hun det) fra venstre, sagde i dag, at Sf kun bruger ord, uden handling bag.

En lille lusketsidder på min skulder og siger ha ha.
Hun må ikke få ret. Jeg tror stadig på SF.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 19:10   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Annasen... Ja, i en meningsmåling... Kun i denne.

Rød stue har IKKE flertal i Folketinget... og derfor kan de intet gøre, hvis der stemmes om ny lovgivning.

Der skal først et folketingsvalg til, hvor rød stue får flertal, før de kan gøre noget.

Dansk Folkeparti, som påstår at de tænker på de ældre, sosu-assistenter og førtidspensionister, har magten til at gøre noget nu, men gør INTET!!!

Der må sidde en masse skuffede ældre, sosu-assistenter og førtidspensionister, som må føle, at deres stemme er spildt på tomme løfter fra Dansk Folkeparti.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 19:12   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja SF kunne godt være mere agressive...men politikere ... når de får succes så ryger alle de gode hensigter ud af vinduet.

OK SF.... personligt stoler jeg ikke på politikere.


Men det er nok rigtigt at SF kan intet gøre så længe VKo hærger ...

...men de kunne godt tage at svare i det mindste.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mail til kommunen.. Anne.o Alt det andet 21 08-12-2009 20:05
Mail til Karen hr.luko Alt det andet 3 14-07-2009 07:52
Mail som dokumentation ayla Alt det andet 12 24-03-2009 13:19
Ang Mail til kommunerne Louise Dit og Dat 13 13-03-2008 08:27
Hov mail fra DF Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 16-09-2007 21:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension