K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2010, 02:46   #21
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lola44 Se meddelelser
Har lige været "off" et par dage, hvorfor må min læge ikke skrive sådan?, jeg synes jeg har læst ligende andre steder, også fra psykriaterer der anbefalede ftp.
Fordi det KUN er kommunen der må vurdere hvilken hylde du skal havne på, det er DERES job, ikke din læge, din læge må kun varetage lægefaglige vurderinger, og vurdere FP er ikke lægefagligt.

Det vedtaget ved lov, og vurderingerne er derfor ubruglige.

Men de må skrive så meget andet der betyder det samme bare ikke bruge ordene FP fleks reva ell. Vi på k10 kan sagtens finde på at bruge, de forbudte ord, det lidt indforstået skriveri, fordi vi ved hvad der menes... nej det ikke alt tid lige nemt *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 14:55   #22
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
Fordi det KUN er kommunen der må vurdere hvilken hylde du skal havne på, det er DERES job, ikke din læge, din læge må kun varetage lægefaglige vurderinger, og vurdere FP er ikke lægefagligt.

Det vedtaget ved lov, og vurderingerne er derfor ubruglige.

Men de må skrive så meget andet der betyder det samme bare ikke bruge ordene FP fleks reva ell. Vi på k10 kan sagtens finde på at bruge, de forbudte ord, det lidt indforstået skriveri, fordi vi ved hvad der menes... nej det ikke alt tid lige nemt *gg*
Ok, derfor, det husker jeg at fortælle min læge.

Refarat fra mit møde.
Det var interessant, fik som det første at vide, at jeg for ny sagsbehandler, på et tidspunkt fra nu af og frem til 1 januar, min sagsbehandler fortalte mig, at hun kun var vikar og hendes vikariat stoppede til januar, med mindre hun fandt andet job inden, ja så skal vi starte forfra en gang til.

Men overraskende nok, kom der flere positive ting på bordet, hun ville sende en anmodning til sociallægen om at få indhentet en general helbreds attest fra egen læge hurtigst muligt, så den kunne blive lavet og komme frem og tilbage i systemet inden januar, ja det var jo positivt.

Hun ville starte på min resurceprofil og gøre sit til, at den er færdig inden hun stopper (endelig).

Sørge for at få skrevet status ind i sagen, så en ny sagsbehandler ved hvad planen er i fremtiden.

Så langt så godt, yderligere fortalte hun mig, at når afmeldings skrivelsen fra reva er klar, helbreds attesten er færdig og udtalelsen fra sociallægen er klar, så vil hun lige oplyse mig om, at jeg jo havde den mulighed at søge ftp efter §17, det sagde jeg til hende at det vidste jeg godt, ja men, jeg skulle bare lige vide at det kunne jeg jo bare gøre, jeg tror hun har lært et eller andet i hendes vikariat, det lød i hvertfald sådan.

Så nu krydser jeg fingre for at jeg snart før en indkaldelse til en undersøgelse.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 09:52   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad er begrundelsen for at sagsbehandler ikke indstiller efter §18?

Er du på sygedagpenge?
Hvis du er det, og du ansøger efter §17 og får afslag, mister du syagdagpenge, før du anses for endelig afklaret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 16:46   #24
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
Hvad er begrundelsen for at sagsbehandler ikke indstiller efter §18?
Der er flere grunde, for det første skal hun bruge afmeldingsskrivelsen fra reva, der beskriver min arbejdsevne.
For det andet, så er hun stoppet inden jeg er færdig på reva, hun har sidste arbejdsdag d. 31/12 (medmindre hun finder andet job inden), jeg er først færdig på reva i slutningen af januar.

Citat:
Er du på sygedagpenge?
Hvis du er det, og du ansøger efter §17 og får afslag, mister du syagdagpenge, før du anses for endelig afklaret.

VH Popiae
Nej, jeg fik frataget mine sygedagpenge for knap 4 1/2 år siden, har været på kh siden, så mister ikke noget.

Har forstået det sådan, at hvis man søger efter §17, så har de tre måneder til at behandle ansøgningen, hvis kommunen søger efter §18, så kan det tage meget længere tid.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 13:33   #25
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære lola44
Du søger selv § 17 ?
men så tager kommune din profil op og overejer om du kan få pf.
Mv.
blj
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 19:00   #26
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Ang. Diskution om hvad læger må skrive og ikke må skrive.
Så må de jo skrive hvad der passer dem !!!

Problemet er jo at nogen praktiserende læger, skriver på "bestilling", ligesom nogen praktiserende læger, skriver receprer mod betaling !!!

Hvis lægernes beskrivelser bliver for meget anderledes end det øvrige indtryk af personen, kan "systemet" godt gå hen og få den tanke, at der er nogen der prøver at være bedre vidende og derfor bliver "systemet" trodsigt, og vil ikke høre efter hvad der faktisk står i en erklæring.

Så alfa og omega, er at lægen, blot svarer så kort på det kommunen spørger om, eks.
Kan patienten arbejde ? Ja !
Kan patien arbejde fuld tid og unde normale vilkår ? Nej !
Hvad forhindrer patienten i at udføre sit arbejde ? Mangler venstre hånd, og arbejder på kontor !

Sådan skal sådan en erklæring faktisk aller helst se ud !!!

Sætninger som:
Jeg synes at ........
og efter min bedste overbevisning så har borgeren ret til........
hører ikke hjemme i den type erklæringer, og giver et forkert indtryk.
Når erklæringen bliver gnedet ind i lægens personlige følelser, virker det ikke så troværdigt som ellers ønsket, desværre !
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 23:45   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du vil få afslag pga ikke færdigudredt arbejdsprøvning, vil dette gælde både for en §17 og §18.

Hvad er begrundelse for at du skal arbejdsprøves i så lang tid?
8-12uger er normalt rigeligt, især hvis der ingen arbejdsevne er.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 16:57   #28
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
Du søger selv § 17 ?
Jeg har ikke søgt den endnu, jeg vil gerne se resultatet af helbredsattesten, sociallægens svar og afmeldings skrivelsen fra reva og se hvad de siger først.

Hvis der tydeligt på skrift stå det samme, som jeg har fået at vide mundligt, at jeg bør have en ftp og min nye sagsbehandler ikke lægger op til at ville søge en §18 på det grundlag, hvis han/hun igen prøver at trække tiden, så vil jeg selv søge §17.

Citat:
Hvad er begrundelse for at du skal arbejdsprøves i så lang tid?
8-12uger er normalt rigeligt, især hvis der ingen arbejdsevne er.
Egentlig et godt spørgsmål, på den ene side kan jeg ikke se nogen grund til, at jeg skal fortsætte helt til januar, på den anden side har jeg fået en rimelig god begrundelse af min kontakt person.

Hun fortæller at, de har en del punkter i en rapport der skal udfyldes, de består af flere arbejdsfunktioner der skal afprøves for at se om man kan, eller ikke kan udføre det fysisk og det skal beskrives nøje.

Da jeg startede på reva, startede jeg på 6 timer om ugen, ud af de 6 timer, blev 1 1/2 time brugt på fys, senere 3 timer, så blev time antallet reduceret til 5 timer, da jeg fik det dårligt, senere blev det øget med to timer og nu er det øget med 3 timer.

Øgningen i timerne, har ikke gjort det bedre, jeg siger fra, når grænsen er nået, går næsten hver gang tidligere hjem og har været nød til at melde mig syg mindst en dag om ugen, f.eks. kunne jeg ikke klare mere end 3 ud af 9 timer i sidste uge, når jeg så er der, har jeg 90% af tiden, så dårligt, at jeg ikke kan klare de mere krævende arbejdsopgaver, dvs at de ting der burde være afprøvet for længst, har jeg ikke kunne pøve, fordi jeg har været dårlig, så kan min kontakt person ikke beskrive dem og jeg har fået at vide, at hvis de ikke er afprøvet, så kan pensionsnævnet afslå sagen, så jeg skal starte forfra i en ny arbejdsprøvning.

Jeg mangler at få afprøvet to ting, den ene er øgning af tiden og den er vi igang med.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 01:27   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når der er opgaver du ikke klare pga helbred, er det jo netop, en del af afprøvningen og dermed resultatet.

Vedr. timer, og øgning af disse; 8-12 uger er dokumenteret som værende resultatgivende.

Prøv at gå lidt mere til vejleder på reva, evt brug også din fagforening, hvid du har en sådan.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 13:06   #30
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære lola44

Du skal ikke selv søge på §17.

Du skal hele tiden have din læge med inde i dette forløb, for på et tidspunkt kontakter din sagsbehandler din læge og vil have en læglig beskrivelse af dig og jeg mener du har ret til at sygemelde dig fra arbejdsprøvning men HUSK at sige at det er ikke mig der sygemelder mig , men det er mit helbred der gør at jeg må blive hjemme/pga efter hvad du skrev i din dagbog

Bedst at din sagsbehander søger for dig og oplysninger via læge men også din personprofil opdagteret til dd. og kommer til til høring med du kan komme med nye noter

Ps har du en fagforening der hjælper dig

håber det han hjælpe dig lidt på vej igen knus og god kamp

Sidst redigeret af blj; 03-11-2010 kl. 13:13.
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal det hele ende med? Gardener Politik og Samfund 12 01-06-2012 11:34
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
bange for at ende uden indkomst Taz Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 10-11-2011 09:42
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
hvornår får de en ende Fodfolket Din historie 150 11-05-2010 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension