K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2010, 17:15   #1
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Jeres erfaring med smertestillende piller

Er der andre herinde med leddegigt eller andre gigtformer, der har erfaring med stærke smertestillende piller ?

Ud over gigtmedicin, tager jeg Pamol og ibuprofen, men det er ikke godt nok p.t.

Er bange for at begynde på Morfin. Men er meget dårlig p.t. på grund af smerter i stort set alle led.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:19   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
der kan være bivirkninger jeg tager selv morfin eneste bivirkning jeg har er tørhed i munden men sikker mange andre bivirkninger man kan få .men snak med din lægem an kan få meget morfin ligende smeetestillende medicin tager også panadil sammen med morfin og ibufrofen 600 mg har jeg til at ligge ogen masse andet.har du været på mserteklinik jeg har haft godt af det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:29   #3
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Jeg får også ibuprofen 600 mg. Det er bare ikke godt nok p.t.

Jeg har ikke været på smerteklinik. Hvordan kommer man det ? Det er helt galt i øjeblikket. Jeg kan slet ikke finde hvile på noget tidspunkt. Det gør bare forbandet hamrende ondt i alle mine led stort set.

Er der ikke noget med at de morfinlignende ikke giver afhængighed ?

Det er kedeligt med bivirkningerne, som så fører noget andet med sig. Men jeg vil også kun tage dem, når det er slemt som nu.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:41   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg tager morfin og contandgin unu som er et morfin ligende stof panodil og ibuprofen 600 mg ligende.smerteklinik snak med din læge og hvis du har ondt som ikke er til at holde ud skal du kontangte lægen/vagtlægen gerne idag jeg vil ikke sige jeg er afhænging af noget af det medicin jeg tager hver dag.ja troer desvære der er bivirkninger med alt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:46   #5
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Har du også gigt ?

Jeg har allerede mailet til min læge om recept på noget stærkere. Jeg tror ikke, det hjælper at kontakte vagtlægen. Hvad kan de gøre ?

Jeg må tale med ham om smerteklinik. Har været syg i over 1 år.

Tak for hjælpen.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:51   #6
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Her fra leddegigt foreningens side:

Dokumentation for virkning ved leddegigt - Kæmpenatlysolie
En samlet vurdering af den videnskabelige litteratur foretaget af det anerkendte Cochrane Collaboration viser, at tilskud af GLA (givet som hhv. kæmpenatlys-, borago- og solbærolie) synes at virke lindrende på smerter, morgenstivhed og ømme led hos personer med leddegigt. Endvidere er det i visse tilfælde set, at tilskud af GLA kan minimere brugen af gigtmedicin af typen NSAID (eks. acetylsalicylsyre, Ibuprofen).

Det skal kombineres med ex. fiskeolie.

Jeg bruger også MSM og glucosamin, og morfin.

Min mor får antidepressiv fordi morfin ikke hjælper nok på hende?

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:55   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
sidst jeg havde så ond og ikke vidste hvor jeg skulle gøre ved mig selv kom jeg til vagtlæge og fik en indsprøtning med noget der virkede han gjorde det i min ryg omkring der hvor jeg havde ond .gjorde så ond bare trække vejret gjorde ond.har slidgigt i mit knæ mener jeg de kanlder det og ryggen efter jeg fik bræk i den .smerteklinik vil være en godt ting .jeg var på noget der hed skagens gig og rygcenter.og fik så meget hjælp der oppeog fik også komunen til at betale en spicael stol .havde jeg ikke været der havde jeg ikke fået den.de har alt der læge ergo pys osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:56   #8
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Hej Lone

Tak. Har du også gigt ?

Jeg tager allerede fiskeolie, men synes ikke det har haft nogen effekt !
Hvad er MSM ?


TAK - Henri
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:57   #9
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Hej Superkok

OK. Det lyder som en god idé. Det kan jo åbne muligheder for tip til hjælpemidler. Jeg må tage en snak med lægen om det hele.

TAK - Henri
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 18:00   #10
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Savner aktivt forum med andre gigtpatienter. Det er svært at finde...... eller er det bare fordi jeg ikke kigger de rigtige steder ?
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danmark på Piller DR2 beha Politik og Samfund 11 11-04-2013 20:31
om brugen af udtrykket 'ly***piller' - en bøn L.S. Alt det andet 17 11-06-2012 15:52
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Piller mod træthed frupia1 Alt det andet 6 27-01-2010 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension