K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 15:26   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
På kontanthjælp - Aktiveringscenter eller praktik?

Hej

Jeg er lige startet på aktivering idag som foregår på et center hvor der er forskellige "kurser" man skal melde sig til. Det er i og for sig FINT NOK. Jeg føler bare ikke jeg kan bruge det til så meget (meget af det er noget jeg har haft på højere plan i uddannelsessystemet) og vil MEGET hellere i praktik og arbejdsprøves!!

Det er også planen, men jeg er så sat i aktivering i 3 mdr. Min sagsbehandler er rigtig sød, og hun sagde flere gange da jeg var der "vi har jo ikke så travlt", og det er sådan set rigtigt nok, men så alligevel.

Hun sagde at der ville komme en jobkonsulent ud til aktiveringscenteret på et tidspunkt. Det er jo glad nok for, men jeg bryder mig ikke ret meget om det der med "på et tidspunkt", "vi har ikke travlt". Jeg vil gerne have datoer på, for lige nu føler jeg jo at jeg kan risikere at skulle sidde der i 3 måneder før der sker noget, og det har jeg bare slet ikke lyst til.

Så det jeg nok spørger om, er om jeg har "krav på" at få mere af vide om HVORNÅR, og om det er ok at jeg presser på for at få en praktikplads i stedet for??

Jeg synes det var yderst angstprovokerende at være der! 30 mennesker i et rum til 15 mennesker, du kender INGEN, og du har ikke lyst eller mod til at være der Det var lidt noget øv! Det passer bedre til mig med små forhold! :S
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 15:28   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
thjaeee.....

Man kan jo så bare konkludere at kommunen har sikret sig refusionen mens du er der.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 15:50   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal sgu brokke dig, skal du.

Det kan godt være, at sagsbehandleren ikke har travlt, men jeg syntes, at du er i din fulde ret til at komme i arbejdsprøvning når du føler, at du er parat dertil.

At de har booket forløbet for tre måneder er ingen undskyldning. Det kan afbrydes.

Hvilken problematikker har du omkring at indgå på arbejdsmarkedet?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 16:01   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hvilken problematikker har du omkring at indgå på arbejdsmarkedet?
Senfølger af hypermobilitet (HMS) nul udholdenhed, kroniske smerter, kan ikke stå gå eller sidde ret lang tid af gangen.

Jeg er klar til at blive prøvet af føler jeg, men det skal gå stille og roligt jo. Jeg tror måske hun tænker lidt, at fordi de på gigtcenter har sagt at der skal et års træning til før de ved hvor godt jeg kan få det, så er det ikke så vigtigt... jeg ved det ikke.

Men måske jeg skal skrive en mail til hende og høre hvornår jeg får kontakt til jobkonsulent.

Imorgen skal jeg snakke med min kontaktperson på aktiveringscenteret så kan det være jeg kan få noget brugbart med fra hende.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 00:11   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, vedr træningen, vil de nok ikke udtale/træffe afgørelse får der kommer endelig afgørelse på hvor godt dit funktionsniveau bliver.

Men skulle du ikke helere bruge krudtet på træningen?

Husk, og slås for det om nødvendigt, at træningen, skal være din priotet nr 1, og sørg for at kommunen er indforstået med dette, helst skriftlig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 00:35   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bed om en handleplan og nogen tidsfrister, du har krav på at vide hvad du er der for hvad det skal hjælpe , hvem der er ansvarlig for evt forværring af helbred samt hvad det videre forløb skal være ...

Brug evt den her fra retssikkerhedsloven

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og praktik Bims Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 16-04-2013 14:34
Praktik - flexjob eller førtidspension lonsmann Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 28-06-2012 18:38
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
Ny praktik eller.... Trunten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-06-2011 10:38
praktik, flex eller løntilskud? joey Alt det andet 4 06-01-2010 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension