K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2010, 14:15   #11
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Cool VIGTIGT!! ifht at søge revalidering/FP

Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Har talt i tlf med fagforening et par gange.

Får stadig syge dagpenge, men der stod et sted og min sagsbehandler har sagt at jeg er godkendt til forrevalidering...

Vil have min fagforening med til møde når min virksomhedspraktik slutter. Nå der er skrevet rapport, forventer jeg da at der bliver et møde om hvad så nu...
1) At "forvente", "regne med", "tro på" , "have tillid til" og at "gå ud fra", er lige så brugbart som at stoppe strømper med snot, når du er i nærkontakt med Systemet.

2) ALT hvad du ikke har på skrift findes ikke - mundtlige tilsagn osv er ikke-eksisterende, og kan ikke bevises når det brænder på, hvilket det kommer til at gøre før du aner.

3) Sig ALDRIG ja til noget med det samme, men bed om at få ting sendt med post/pr.mail, og køb tid, ved at sige du ikke forstår hvad de mener, bed dem om at uddybe, og husk at du har KRAV på at kunne tage en bisidder med, og at møderne kan/skal flyttes og udskydes lige indtil du har skaffet en bisidder, og tidspunktet også passer denne person - det kan være hvem som helst, bare du har et "vidne", og det er utroligt som tonen ændrer sig til det bedre, når der er et vidne tilstede.

4) du må ALDRIG til noget som helst møde, pr. brev eller i tlf. - jeg gentager A-L-D-R-I-G sige: " jeg VIL ikke".....
det hedder "jeg KAN ikke"!

Fordi: man/systemet kan ikke klandre et menneske for ikke at KUNNE noget, men selvfølgelig for ikke at gide noget.

Efter at have spillet efter systemets regler i næsten 10 år, og forgæves bedt om hjælp, men samtidig tilladt mig at kunne både læse, stave og passe aftaler, gik det endelig op for mig, at der kun er én vej frem, før man går helt under:

Spil dum, lyv, snyd, rag til dig, lav scener, tag det samme gamle tøj på til alle møder, kryb, slik røv, og hent AL den hjælp du kan få på forums som dette!

I Retssystemet er man uskyldig til det modsatte er bevist - når man har brug for det Sociale sikkerhedsnet, vender situationen 180 grader!!

DU er nu den anklagede, og skal med ikke-eksisterende/mikroskopiske ressourcer (og INTET netværk, hvis man er rigtig heldig, fordi de nu er skræmt væk af din stigende desperation og manglende terapi/hjælp) nu bevise, at du ikke kommer for at slå bunden ud af de stakkels trængte kasser, og snyde dig til noget du garanteret ikke har hverken behov for eller ret til - det er 99% af tiden den attitude man møder på kontorerne...........

Og i virkeligheden er gruppen af folk der ikke gider arbejde, meget meget lille, fordi det er grundlæggende i menneske-flok-dyrets natur, at ønske at høre til, give sit bidrag, at være en del af en helhed.

Og i det øjeblik du får F-Pensionen er du også socialt dødsdømt.

I hvertfald hvis du kommer fra forretningslivet/akademikerkredse, hvor du bliver skyet som pesten, og blacklistet omgående, hvis du har været så "dum" at være ærlig, og betro dig til folk du har kendt gennem mange år, og har tillid til.

Blacklistet på den der "raffinerede" måde, hvor telefonen oftere og oftere bliver slået på "optaget" , eller undskyldningerne, når de ved et uheld tager den, er så dårlige, at man er ved at kaste op over, at de tror man er så dum man ikke gennemskuer dem, eller mails der bare ALDRIG bliver besvaret, osv osv osv.

For få år siden havde jeg et firma, et liv og en stor omgangskreds, som erstattede min afdøde familie, og alle kunne bruge mine verbale, skriftlige og organisatoriske evner, når de selv havde problemer - idag er jeg alene, udenfor, tiltagende fattig, og har ikke engang et navn at skrive på som nærmeste pårørende, hvis jeg skulle være så heldig at vinde i Lotto og komme på ferie for første gang i 5 år!!

Og bare rolig - det bliver højst sandsynligt værre!

Så vær meget forsigtigt med, hvad du siger til hvem - jeg skal nok snart komme med en liste over måder, hvorpå man kan tale udenom det evige forsøg på at putte os i "værdi"bås: "og hvad laver du så?"

AL mulig held og lykke til dig og din kamp - du får brug for det!!

Sidst redigeret af hansemand; 04-06-2010 kl. 14:17.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 09:06   #12
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
Hej Hansemand

Genialt og humoristisk skrevet.

Grinte højt for første gang i lang tid.

selvom det er nogle triste skæbner der er herinde, incl. min egen
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 11:31   #13
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
pas på med revalidering

pas på med revalidering, revalideringsstøtte og bruttorevalidering hvis du ikke er helt sikker på at kunne arbejde fuld tid. kan du ikke gennemføre virksomhedspraktikken, kurset eller optræning stopper revalideringen med det samme og kontanthjælpen venter.

er det en mindre forkøelse eller lign. er man bare almindelig syg og kan fortsætte
på revalideringen.

der er fristende at få revalidering når sygedagpengene stoppes men det kan være som at tisse i bukserne, eller det kan blive godt, så tænk dig godt om inden.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Spørgsmål vedr forlængelse af sygedagpenge Mørkøv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 19-07-2012 19:28
Forlængelse af sygedagpenge Betina1953 Alt det andet 28 28-10-2010 17:20
forlængelse af sygedagpenge Vivian Dit og Dat 4 16-01-2010 21:40
Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 01-03-2007 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension