K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 23:56   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt du klager.

Forhåbentlig både over sygedagpenge og pension.

Når du klager, skal du bruge kommunes udsagn, fra begge sager, gerne imod hinanden, hvis du kan.

Du kan evt kikke på min ressourceprofil, under tråd "Magtmisbrug".
Har dog kun indsat samlet vurdering.

Men du er velkommen til at tage hvad du kan bruge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 01:04   #22
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Kære Amy.

Du skal KLAGE over sygedagpengestoppet. Har kommunen begrundet grunden til sygedagpengestoppet? Jeg fik stoppet mine sygedagpenge. Det udløste en alvorlig krisereaktion for mig og jeg var indlagt på psykiatrisk efterfølgende. 6 måneder efter jeg havde klaget, gav socialankenævnet mig medhold. Mine sygedagpenge er genoptaget nu - med tilbagevirkende kraft.

Amy, klag! Gør dig og din familie den tjeneste. De skal IKKE bare afspise dig med en eller anden uholdbar forklaring.

http://www.hawkeyes.dk/diverse/dagpengesag.jpg
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 13:14   #23
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Ja jeg klager over begge afslag. Og tak for hjælpen

Er faktisk lige faldet over,at kommunen i deres uddybet begrundelse for dagpengeophør har skrevet d.24.09.2010:

"Ud fra de foreliggende lægelige oplysninger er du ikke under-eller venter på

lægebehandling,som må antages at kunne genskabe arbejdsdygtigheden inden

for op til 2 gange 52 uger".



MEN..... I mit afslag på pensionen, er afslaget begrundet i,at: "egen læge

påviser i den generelle helbredsattest af 29.07.2010,at der FORTSAT er

behandlingsmuligheder, samt igangværende forløb på Ringe Rygcenter".


Jeg forstår det altså ikke....

Jeg sad og fortalte det kommunale administrative pensionsnævn,at jeg var

afsluttet fra Ringe.. Jeg var og er IKKE i noget som helst igangværende forløb.

De kunne ikke gøre mere for mig!!!

Føler godt nok lige,at kommunen gør alt hvad de kan,for at krybe udenom,og

samtidig modsiger sig selv!

Håber godt nok min fagforening, er til nytte imorgen..

Amy
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 13:24   #24
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael6400 Se meddelelser
Kære Amy.

Du skal KLAGE over sygedagpengestoppet. Har kommunen begrundet grunden til sygedagpengestoppet? Jeg fik stoppet mine sygedagpenge. Det udløste en alvorlig krisereaktion for mig og jeg var indlagt på psykiatrisk efterfølgende. 6 måneder efter jeg havde klaget, gav socialankenævnet mig medhold. Mine sygedagpenge er genoptaget nu - med tilbagevirkende kraft.

Amy, klag! Gør dig og din familie den tjeneste. De skal IKKE bare afspise dig med en eller anden uholdbar forklaring.

http://www.hawkeyes.dk/diverse/dagpengesag.jpg
Hej Michael

Jeg klager, men må ærligt erkende,jeg er efterhånden ved og være en smule rundforvirret

Kors i hytten,hvor er der bare meget lovstof og §§§ man hele tiden, non stop, skal forsøge og være på forkant med!

Det er da kanon,at social ankenævnet gav dig medhold,stort tillykke

Dejligt og høre,det godt kan svare sig

Amy
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 15:52   #25
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Amy!

Så kommunen modsiger sig selv, som Popiae omtalte, du skulle være opmærksom på, i begundelser: for sygedagpengestop og for afslag på pension.

Det må vise noget om manglende præcis stringens i lægefaglig og socialfaglig underbyggelse af begundelser, som loven kræver.

Begge dele passer så ikke - men du har lægefaglige oplysninger og vurderinger med dig i belysning af din sag - og du har socialfaglige oplysninger og vurderinger vedrørende arbejdsprøvning med dig i belysning af din sag - tænker jeg.

Så du står stærkt set på denne måde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Amy Se meddelelser

Er faktisk lige faldet over,at kommunen i deres uddybet begrundelse for dagpengeophør har skrevet d.24.09.2010:

"Ud fra de foreliggende lægelige oplysninger er du ikke under-eller venter på

lægebehandling,som må antages at kunne genskabe arbejdsdygtigheden inden

for op til 2 gange 52 uger".



MEN..... I mit afslag på pensionen, er afslaget begrundet i,at: "egen læge

påviser i den generelle helbredsattest af 29.07.2010,at der FORTSAT er

behandlingsmuligheder, samt igangværende forløb på Ringe Rygcenter".


Jeg forstår det altså ikke....

Jeg sad og fortalte det kommunale administrative pensionsnævn,at jeg var

afsluttet fra Ringe.. Jeg var og er IKKE i noget som helst igangværende forløb.

De kunne ikke gøre mere for mig!!!

Føler godt nok lige,at kommunen gør alt hvad de kan,for at krybe udenom,og

samtidig modsiger sig selv!

Håber godt nok min fagforening, er til nytte imorgen..
Held og lykke med afklarende møde med fagforening i morgen!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 13:33   #26
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge

Hej igen...

Nå, var til møde hos min fagforening... Der ikke mente, det kunne svare sig og
anke,da kommunen har gjort alt for og beskytte sig, under alle de paragraffer de overhovedet kunne benytte sig af!

Pensionen er dømt til afslag,så anker ikke den...

Men har efter endnu en søvnløs nat,besluttet mig for, at anke sygedagpengestoppet.

Jeg skal til kirurgisk vurdering til januar,og dermed siger kommunen,jeg er i et behandlingsforløb.....

HVORFOR jeg så vil mene,der er mulighed for, at anke via en § 27,stk.3 ?

Er der nogen, der ved, i hvilken sammenhæng jeg kan gøre brug af Helsingør dommen? -Er det nok bare og nævne den eller hvordan?

Det kan godt være,det ender med afslag,men det er vel også i min interesse,at der er "nye" øjne", der ser på min sag...

Føler samtidig også,at jeg er nødt til,at gøre noget.

Jeg kan ikke finde ro,hvis jeg bare vælger den "nemme løsning" og accepterer kommunens stop af mine sygedagpenge... Kender I det?

Det er virkeligt noget rod det hele og føles komplet uoverskueligt pt.

Hvordan pokker finder alle I andre overskud til og kæmpe for jeres rettigheder,når man gang på gang føler,man løber panden mod muren

Nå, ro på Amy... Har 3 uger inden, anken skal være kommunen i hænde.

Amy
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:40   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Amy,

Jeg røg selv ud af sygedagpenge i 2007, troede man skulle være syg for at få dette, men det skal man jo ikke. :-!!


Når kommunen erklærer at du ikke er udarbejdsdygtig kan du vel melde dig ledig ved din a-kasse ? Giv den til fagforeningen imens og sig "tak for ingenting".

Min erfaring siger mig at i forbindelse med ens klage er det virkelig vigtigt at gennemgå ressource profilen minutiøst og se til at ens sagsbehandler har gjort sit arbejde godt nok og at det der skrives om dig er 100 % overensstemmigt med din sag, muligheder, baggrund mm. Hvis du kan gennem høvle rpén så gør det, der ligger mange "point" for dig heri.

Min klage sag blev i første omgang afvist af kommunen og røg derefter til beskæftigelses ankenævnet. Man skal vitterligt kører på de forlængelses paragraffer man med rette kan komme ind under, som med dig fx. §27 stk. 3. Dog vil man i forbindelsen med dette stk. behøve at kunne fremskaffe lægelig dokumentation på at man så også er garanteret erhvervsklar efter 2 x 52 uger, så den er svær, men brug den.

Derudover skal du vitterligt lægge vægt på §28, jeg fatter ikke hvorfor man har den, men aldrig bruger den. Dette er blot mine råd, der kommer sikkert andre til.

Held og lykke, kæmp, det nytter, husk blot anke fristerne. Kommunen skal nok give sig selv ret hvis de kan komme til det, men BA og derefter Ankestyrelsen er jo også en mulighed, så tro på det som du allerede gør.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 04-11-2010 kl. 14:43.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:48   #28
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære Amy!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Amy Se meddelelser

Pensionen er dømt til afslag,så anker ikke den...

Men har efter endnu en søvnløs nat,besluttet mig for, at anke sygedagpengestoppet.

Enig!

Jeg skal til kirurgisk vurdering til januar,og dermed siger kommunen,jeg er i et behandlingsforløb.....

HVORFOR jeg så vil mene,der er mulighed for, at anke via en § 27,stk.3 ?

Ja! Ønsk forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk. 3 med ovennænte begrundelse.

Er der nogen, der ved, i hvilken sammenhæng jeg kan gøre brug af Helsingør dommen? - Er det nok bare og nævne den eller hvordan?

Du skal meddele på skrift, at du også ønsker afklaring med hensyn til fleksjob jf. § 27 stk. 4 og jf. Helsingørdom - aflever ønske på skrift og mod kvittering - så skal de svare velbegundet - og hvis grund er usaglig, kan du klage.
Jeg er glad for, du holder fast ved at anke sygedagpengestop - og ønske sygedagpenge forlænget - efter § 27 stk. 3 - og gerne også efter § 27 stk. 4 - og også jf. Helsingørdom - vil jeg foreslå.

Sygedagpengestop er ikke foregået lovmedholdeligt - med partshørt ressourceprofil - og med aktindsigt i papirer, der ligger til grund for ressourceprofil - så du kunne have lejlighed til at ændre evt. omtolkede og ikke indeholdte lægefaglige og socialfaglige oplysninger og vurderinger, der måtte ligge til grund for afgørelse i din sag.

Læs følgende sag, hvor sygedagpengestop - efter ønske om aktindsigt - blev ændret, fordi grundlag for sygedagpengestop som i din sag ikke var lovmedholdeligt, med partshørt ressourceprofil - og med aktindsigt i papirer, der lå til grund for afgørelse:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14255&page=6


Ønsk aktindsigt i din sag hurtigst muligt vedrørende ressourceprofil og vedrørende papirer, der ligger til grund for ressourceprofil. Det ændrer ofte ikke lovmedholdelig sagsgang til lovmedholdelig sagsgang – som i ovennævnte sag!

Og hvis du opdager, at papirer i din sag mangler, så aflever dem. Og hvis du opdager, der mangler oplysninger fra dine papirer i ressourceprofil - lægefaglige vurderinger - socialfaglige vurderinger jf. arbejdsprøvning - så skal du aflevere præcise citater fra dine papirer til sagsbehandler - mod kvittering - så skal sagsbehandler indarbejde præcise oplysninger fra dine papirer i din ressourceprofil - det er ofte dette, der kikser - så sygedagpenge stoppes på et forkert grundlag - også i din sag - tænker jeg.

Læs også herom i sag, netop nu, på K10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14156


Ansøg skriftligt om forlængelse af sygedagpenge både efter § 27 stk. 3 og efter § 27 stk. 4 og jf. Helsingørdom. Og aflever samtidig dine lægeerklæringer igen med diagnoser og konklusioner og dine seneste lægepapirer vedrørende undersøgelse og behandling i januar. Så skal de genoverveje genoptagelse af sygedagpenge jf. § 27 stk. 3. Og da du også søger om forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk 4 (og jf. Helsingørdom) vedrørende mulighed for fleksjob selvom førtidspension ikke er en mulighed - viser du interesse for fleksjob - og så skal de også undersøge, om fleksjob er en mulighed.

Det har jeg læst om i følgende tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11857


Om sager med gavn af Helsingørdom – se bl.a. følgende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11857

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14255&page=6

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13075&page=10

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11634


Overvej ud fra disse sagsforløb, om Helsingørdom også kan gavne din sag!


Knus og kram og held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 04-11-2010 kl. 15:19.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 15:17   #29
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Amy Se meddelelser
Hej igen...

Nå, var til møde hos min fagforening... Der ikke mente, det kunne svare sig og
anke,da kommunen har gjort alt for og beskytte sig, under alle de paragraffer de overhovedet kunne benytte sig af!

Pensionen er dømt til afslag,så anker ikke den...

Men har efter endnu en søvnløs nat,besluttet mig for, at anke sygedagpengestoppet.

Jeg skal til kirurgisk vurdering til januar,og dermed siger kommunen,jeg er i et behandlingsforløb.....

HVORFOR jeg så vil mene,der er mulighed for, at anke via en § 27,stk.3 ?

Er der nogen, der ved, i hvilken sammenhæng jeg kan gøre brug af Helsingør dommen? -Er det nok bare og nævne den eller hvordan?

Det kan godt være,det ender med afslag,men det er vel også i min interesse,at der er "nye" øjne", der ser på min sag...

Føler samtidig også,at jeg er nødt til,at gøre noget.

Jeg kan ikke finde ro,hvis jeg bare vælger den "nemme løsning" og accepterer kommunens stop af mine sygedagpenge... Kender I det?

Det er virkeligt noget rod det hele og føles komplet uoverskueligt pt.

Hvordan pokker finder alle I andre overskud til og kæmpe for jeres rettigheder,når man gang på gang føler,man løber panden mod muren

Nå, ro på Amy... Har 3 uger inden, anken skal være kommunen i hænde.

Amy
Hej igen

Og TUSINDE tak til jer begge, for de gode råd og hjælp til diverse §

Jeg er netop i dag, via min læge, blevet henvist til en reumatolog d.7.12.2010...
Dette kan jeg vel også bruge,i forbindelse med min anke?

Og ja,jeg skal have læst ALT igennem,så jeg kan aflevere ALT,hvad der mangler,til min " noget så hjælpsomme & guds gave til kommunen sagsbehandler "

HJERTELIGT TAK Amy
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension