K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2014, 12:57   #1
Hejse73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hejse73 er ny på vejen
HJÆLP

Jeg håber virkelig at der er en eller flere her der kan hjælpe mig.

2011 bliver jeg syg først med stress - rask i 3 uger for så blive syg med diskuprolaps. Var indlagt sygehus og mr scanner der viste hvor den sad osv. igennem en lang process hvor den hed genoptræning og smertehelvede og en kommune der jagtede en med sygedagpenge.
Vil lige fortælle jeg var indstillet til operation men blev sendt hjem 1 døgn før da den var blevet mindre og de så ikke ville operer men mente genoptræning ville hjælpe.
oven i har jeg et knæ med kroninske smerter i. jeg er blevet opereret for 1,5 år siden og nu igennem sygehus væsen igen da jeg har fået det værre i knæ. jeg har fået konstateret slidgigt og min minisk ikke har det for godt.
Min ryg har ud over diskuprolapsen, slidgigt, skævt bækken

I dag 2,5 år efter er min tilstand sådan at jeg har smerter hverdag, kroniske smerter i ben da diskuprolapsen har forvoldt nerve smerter i begge ben. Kan ikke løbe, cykkel og gå lidt. Kan ikke side i længere tid. Kan ikke stå i længere tid. Kæmper for at hænge sammen i hverdagen hvor jeg er alene med 2 børn der har adhd. Ingen hjælp fra fader eller andre.

Jeg har været sendt i virksomheds praktik, med start af 10 timer. Første sted bukkede jeg under da det var belastet arbejde som huslige pliger som jeg har svært ved hjemme. Andet sted var i et af kommunens værksteder og det var stille sidden som gik ok.
Der sætter mig på revilidering med praktik på kontor som går rigtig godt eller ja, jeg har perioder jeg kæmper mig på job - men er meget glad for det og ikke mindst kollegaerne. jeg har mange dage jeg bare ligger når jeg kommer hjem, og dage jeg ik kan cykel på arbejde og får en til at køre mig så jeg kan komme a sted i stedet for blive hjemme.
For 3 uger siden ca fik jeg et slemt tilbage smæk i ryg, og måtte ha 2 sygedage - hvilket jeg bestemt ikke var glad for - jeg fik min drenge til hjælpe med strømper. Kunne ik gå cykel mm. jeg fik hjælpl i hjemmet til vasketøj mm at mine drenge med adhd på 10 og 14 år.
Forleden har jeg møde med virksomheds konsulent og hun kan konstatere at jeg er bagefter med optrapnings planen. Jeg skulle nu være på 35 timer hvor jeg med nød er på 24,5 og det har så givet forværring af ryg igen - 10 skridt tilbage.
Min sagsbehandler ringer efterfølgende og vil rask melde mig, for jeg er over 20 timer så ingen mulighed for Flex job, og ja jeg må klare mig for 24,5 timer om ugen.
Hun siger så at hun er flink for hun giver mig lov til at fortsætte i revilidering i den virksomhed, jeg er i til datoen hvor der er aftalt at stoppe 30/9-14. hun siger det ikke er realistisk at komme på 37 timer hvilket jeg giver hende ret i og fortæller selv at jeg kæmper i dagene og pt er der ikke kommet flere timer på om måneden.

Det kort af det lange er. Kan de sige sorry vi smider dig på kontant hjælp 1/10 selvom du ikke er rask. Er der slet ingen hjælp at hente nogen steder. jeg er fusteret over, jeg bliver straffet over at ha kæmpet mig op på 24,5 timer, ar jeg har gået på job selvom jeg havde smerter og hjemme fungere jeg mange dage ikke pga smerter og går ofte i seng kl 20 om aften

Håber virkelig nogen kan hjælpe
Hejse73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 18:43   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejse73 Se meddelelser
, jeg bliver straffet over at ha kæmpet mig op på 24,5 timer, ar jeg har gået på job selvom jeg havde smerter og hjemme fungere jeg mange dage ikke pga smerter og går ofte i seng kl 20 om aften

Håber virkelig nogen kan hjælpe
Du begår den samme fejl, som mange andre gør i en arbejdsprøvning.

Du kæmper som en gal for at opfylde kommunens krav, og tilsidesætter alt andet.
På den måde får kommunen et fejlagtigt indtryk af hvad du reelt kan, for denne indsats kan du ikke klare i længden.

Der er jo stor forskel på, om man skal yde en ekstra indsats i en kort periode og på om det er en indsats man skal yde konstant fremover.

Din fornemmeste opgave er, at passe på dig selv og dit helbred.

Du skulle jo også gerne kunne hænge sammen om 20 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 11:20   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal absolut være realistisk om din nuværende situation. En vis træthed efter arbejde må de fleste acceptere, men alt med måde. Heller ingen på det såkaldte normale arbejdsmarked kan tage hensyn til, hvordan de evt vil have det om 30 år. Men mærk efter her og nu.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension