K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2012, 15:53   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
hvor mange fleksjober i job og hvor mange ledige
Det seneste tal, jeg har HØRT (kan desværre ikke dokumentere) for LEDIGE flexbevilligede er godt 27.000 (tror jeg har det fra en undersøgelse af Arbejdsmarkedsstyrelsen i ca. 2010, som jeg selv deltog i via spørgeskema. Resultatet af undersøgelsen har Østerbro oprettet en tråd på, mener jeg...)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 16:02   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det seneste tal, jeg har HØRT (kan desværre ikke dokumentere) for LEDIGE flexbevilligede er godt 27.000 (tror jeg har det fra en undersøgelse af Arbejdsmarkedsstyrelsen i ca. 2010, som jeg selv deltog i via spørgeskema. Resultatet af undersøgelsen har Østerbro oprettet en tråd på, mener jeg...)
http://www.cabiweb.dk/materialer/fra...leksjobanalyse

4. Karakteristik af nyvisiterede
Der visiteres flere kvinder end mænd til ordningen. Kvinderne udgør 62 pct. af de
nyvisiterede.
Aldersgrupperne over 50 år udgør over 40 pct. af de nyvisiterede. Fleksjobvisiterede
under 40 år udgør knap 26 pct. ved visitationen.
Aldersfordelingen er ikke ens for mændene og kvinderne. Mændene er i højere
grad enten helt unge eller over 50 år, når de visiteres til ordningen, mens kvinderne
ofte er i aldersgruppen 40-49 år ved visitation.
Uddannelsesniveauet for de visiterede er steget siden ordningens start. I 1999 udgjorde
de ufaglærte klart den største gruppe med 55 pct., mens 35 pct. havde en
erhvervskompetencegivende uddannelse. I 2009 var 37 pct. ufaglærte, 41 pct. havde
en erhvervskompetencegivende uddannelse – og andelen med en videregående
uddannelse var mere end fordoblet fra 8 pct. til 22 pct.
Blandt de personer, der har en erhvervskompetencegivende uddannelse, har størstedelen
en uddannelse indenfor handel og kontor.
Der er regionale forskelle på i hvor høj grad fleksjobordningen benyttes, også når
der tages højde for de forskelle, der er i kommunernes befolkningssammensætning.
I forhold til befolkningens størrelse er der flest nyvisiterede i Midtjylland, hvor
0,34 pct. af befolkningen mellem 16 og 64 år i 2009 er nyvisiteret til ordningen og
færrest på Sjælland, hvor 0,17 pct. af befolkningen i 2009 er nyvisiteret til ordningen.
Især i Hovedstadsområdet visiteres forholdsvis få til ordningen.
Den branche, der overvejende sker fleksjobansættelse indenfor, er offentlige og
personlige tjenesteydelser. Offentlige og personlige tjenesteydelser dækker både
over områder, der hovedsageligt er offentlige, og områder der hovedsagligt er private.
De offentlige områder er offentlig administration, undervisning, sundhedsvæsen
og sociale foranstaltninger. De private områder er kloak og renovation, organisationer
og foreninger, forlystelser, kultur og sport.

Sidst redigeret af østerbro; 21-01-2012 kl. 16:16. Årsag: udsnit indsat
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 16:18   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Okay, tak, Østerbro - godt 14.000 ledige flexere er jo betydelig færre end godt 27.000!

Kunne ikke lige finde tallet hurtigt i dit udmærkede link, men interessant undersøgelse.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 17:49   #14
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
En mulighed er statslige offentlige arbejdspladser

Din bekymring er jo fornuftig - derfor kunne en mulighed være at se på de arbejdspladser der kan få en større del, eller hele din løn betalt. Statslige insitutioner kan få betalt halvdelen af arbejdsgiverens udgifter fra en statslig pulje. Nogen kommuner opretter også puljefleksjob hvor det er gratis for arbejdsgiveren at ansætte dig. På den måde kan du blive attraktiv for en arbejdsgiver. Held og lykke med det!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 23:11   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak til alle og tak skeben med tal der lige kom på bordet/siden-jeg kan da se jeg ikke er alene om at side med håret i postkassen.

Det med stats støttet job, det vist kun noget de gør med dem der har mange år på arbejdes market endnu,eller har særlige evner der kan bruges,ellers kan jeg ikke se fidusen i det.

Jeg er jo en gammel rotte så det er bare refutisonen der skal holdes ved lige man det gør de så sandelig også

Jeg er ved at mig over samtaler,møder og tlf.opkald for reglernes skyld,for at anden aktøre kan have noget at skrive om ,de ved jo alle sammen at jeg ikke kommer i job,de vil bare ikke skrive under på det

Hvis man så bare kunne få lov at være i fred var det jo til at holde ud ,men nej og jeg kan ikke huske hvornår næste arbejdsprøvning skal gå igang men det snart igen tror det nok bliver 4-6 uger efter denne her anden aktør
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 00:07   #16
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Tak til alle og tak skeben med tal der lige kom på bordet/siden-jeg kan da se jeg ikke er alene om at side med håret i postkassen.

Det med stats støttet job, det vist kun noget de gør med dem der har mange år på arbejdes market endnu,eller har særlige evner der kan bruges,ellers kan jeg ikke se fidusen i det.

Jeg er jo en gammel rotte så det er bare refutisonen der skal holdes ved lige man det gør de så sandelig også

Jeg er ved at mig over samtaler,møder og tlf.opkald for reglernes skyld,for at anden aktøre kan have noget at skrive om ,de ved jo alle sammen at jeg ikke kommer i job,de vil bare ikke skrive under på det

Hvis man så bare kunne få lov at være i fred var det jo til at holde ud ,men nej og jeg kan ikke huske hvornår næste arbejdsprøvning skal gå igang men det snart igen tror det nok bliver 4-6 uger efter denne her anden aktør
C.L.E.O. det er da ikke ret mange mdr siden du sidst var ude i arbejdsprøvning .. hvad dælen har din kommune gang i.. det er jo en omgang totalt grotesk kassetænkning...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 01:28   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej C.L.E.O.

Du skriver flg.:
Citat:
jeg kan ikke huske hvornår næste arbejdsprøvning skal gå igang men det snart igen tror det nok bliver 4-6 uger efter denne her anden aktør
Men er du ikke tilkendt fleksjob? Hvad er formålet med at sende dig i endnu en arbejsprøvning, hvis du allerede har et fleksjobbevis?

Eller har jeg mistforsteåt noget?

Ang. mulige jobmuligheder fremgår det også af tidl. stastitik jeg har læst fra Arbejdsmarkedsstyrelsen, at fleksjober fortrinvis er ansat indenfor stat/kommune. Men selv der er der jo smalhals pt.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 08:25   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Men er du ikke tilkendt fleksjob? Hvad er formålet med at sende dig i endnu en arbejsprøvning, hvis du allerede har et fleksjobbevis?
Når en fleks'er har gået ledig i 12 ud af 18 mdr. skal denne revurderes, kan det være det som c.l.e.o. tænker på.

Men i forbindelse med revurderingen er det mit indtryk, at en afprøvning kun er af 1 måneds varighed.
"Min" konsulent fra anden aktør blev ihvertfald overrasket over, at min sb forventede en 3 mdrs. afprøvning, han var vant til, at det var 1 måned.

Ellers er jeg lige så overrasket, som jeg har indtryk af, at gunvor er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:25   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg plejer at få af vide at en afprøvning plejer at være 3 måneder så 8 uger bliver jeg sat til hver gang,i de der revudering af flex/ny arbejdsprøvning.

når sådanne en er overstået er jeg helt smadret og der går 4 måneder at komme lidt oven på igen,så er der møde i jvs-"ja det var så det der var jo ikke mange timer i dig men det ved vi jo,vi kan ikke andet end håbe der kommer noget du kan klare" og så får jeg et stykke papir "du skal ud til dem her i 5 måneder de kan måske bedre hjælpe med at komme i job"

Ja det er hvad der foregår,og mens det står på har jeg stadig møde hos JVS hver 3. månede når jeg færdig hos anden aktør så går der ca et eller to frem møder hos JVS og så det tid til afprøvming igen igen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 12:57   #20
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det skal ingen hemmelighed være at jeg frygter at komme i job vilket vil betyde et smærte ******* for mig at skulle være igeng dagligt-og mit time tal tillader jo ikk en fridag midt i ugen,for jeg kan ikke flere timer dagligt.
Husk at sige fra hvis smerterne ikk tillader dig at arbejde.
Hvis du bliver fyret så prøv at få arbejdsgiver til begrunde fyringen med at smerter har forhindret dig i at passe dit job.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er arbejdsevne egenligt? Abraxus Politik og Samfund 6 11-10-2012 09:22
Kan jeg mon komme i flex job..? Badutski Spørgsmål ang fleksjob 6 07-05-2012 20:46
over 50% nedsat arbejdsevne - hvad så?? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-10-2010 11:39
Hvad er forskellen på arbejdsevne og erhvervsevne.? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-06-2009 13:00
Hvad Er Arbejdsevne? Funktionsbeskrivelse? Match 1-3 For Sygemeldte zuza Nyt om loven 0 14-10-2007 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension