K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2008, 02:06   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Hvad f...... i hede hule .....?

HVORDAN i alverden kan det lade sig gøre, at børnehave- og vuggestuebørn kan blive passet og få den SAMME MÆNGDE MAD som ældre, men de ældre skal betale 5.000,- KUN FOR MADEN!!!

Børnene bliver ovenikøbet passet, og det er inkluderet i prisen.

Der er f.... noget galt.... HVEM stemmer de ældre på? Forhåbentlig ændrer de mening ved næste valg, for den er da gruelig gal... OVERALT!!!!

Pris for pasning, inkl. FULD kost for vuggestue- og børnehavebørn.


Citat:
Børnehavebørnene får i dag fuld kost mod en betaling på 400 kr. om måneden, mens det koster 290 kr. for børn i vuggestuerne. Ved at tilbyde gratis kost til alle, der vælger det største pasningsmodul, 52 timer om ugen, vil udgiften ved at skifte fra 45 timers pasning falde fra 2.064 kr. til 1.923 kr. om måneden for børnehavebørn, mens den vil stige fra 3.531 kr. til 3.746 kr. om måneden for vuggestuebørn.

http://jp.dk/indland/aar/article1388182.ece

Mens prisen for ældre er:

Citat:
Ellen Dornov bor på plejehjem i Egedal Kommune. Fremover føler hun sig tvunget til at købe sin egen saftevand i stedet for at betale for plejehjemmets - den bliver nemlig alt for dyr.

Alle beboerne på kommunens plejehjem har modtaget et brev, hvor kommunen varsler en prisstigning på ældremaden. Kommunen er nemlig kommet i økonomisk vanskeligheder.

Maden stiger fra 97,50 kroner til 158 kroner pr. dag. Beboerne skal altså nu hver især af med knap 5000 kroner om måneden for deres måltider. Det betyder, at de ældre skal betale 62 procent mere for deres mad.
Og her er bare een ud af mange forargede kommentarer:

Citat:
En ældre på plejehjem spiser og drikker ikke for det beløb.
Jeg er også aftenvagt og tager ekstra dagvagter maden de får er ikke noget at råbe hurra over.
Til morgen spiser de fleste 1 stk franskbrød med ost eller en skål yoghurt dertil drikker de 1-2 kopper kaffe og et glas saft/mælk til pillerne.
Frokost består af æg,leverpostej,og 2 andre slags pålæg og den ældre spiser for kvinder ½-1 stk rugbrød og for mænd med god appetit 2 stk rugbrød der er også mange ældre der er så småt spisende at de lige kan klemme en kvart ned.
Til aften den samme mad de spiser hver måned der sker aldrig noget nyt de mænd vi har spiser 3-4 kartofler udkogte grøntsager og fra køkkenets side er der beregnet 80g kød til hver og til dessert er det som regle en grød eller pulver dessert læg lige det regnestykke sammen det kommer aldrig op på det beløb.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1031372.ece

Hold da lige op... så er rådighedsbeløbet fra SKAT vist sat ALT FOR LAVT, hvis kost skal beregnes til 5.000,- kr. alene.

Og SU er vist også aaaaaalt for lav, hvis man skal bruge 5.000,- på kost... og med den menu, der er skildret ovenfor.

Ja, sæt SU op, fjern starthjælp, kontanthjælp med loft, og lad SKAT og kommuner sætte rådighedsbeløb til kost op til 5.000,- pr. måned.

Så fattigdomsgrænsen bør hæves ENDNU MERE, hvis man alene SKAL bruge 5.000,- til kost.

Tænk på en familie - 2 voksne og 2 teenagere - WOW, siger jeg bare:

20.000,- til kost hver måned (EFTER skat).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 10-07-2008 kl. 02:09.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 08:13   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Zuza.
Afgjort noget helt galt. Nu håber jeg der er nogen der råber op. Politikerne er jo vant til at de ældre bare finder sig i alting uden at stille spørgsmål.
Men problemet er at folk vil have skattelettelser fremfor mere velfærd. Håber virkelig nogen af de politiske partier begynder at vågne op og tage et ansvar.
M.v.h
Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 09:18   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Vi bruger vel 158 om dagen, mig sagde hunden, 4 knægte på 28, 23, 13 og 10, på mad, mælk, frugt og til madpakker.

Men et sted skal regeringens minimalstat jo hente de penge, og ja, de ældre har ikke megen magt, så de kan godt tromles ned.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 10:50   #4
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Helt enig.

Man fornemmeer næsten, at politikerne sidder med raflebægeret og denne gang er det så pensionisternes tur til at give til børnefamilierne.

Kunne midlerne ikke fordeles så alle fik bare en lille del af kagen?

Jeg har for længst set de røde lamper lyse, flere og flere ældre får nu ikke længere den samme boligydelse.

Pensionen i sig selv er på så lavt et niveau, at det nærmer sig fattigdomsgrænsen.

I min kommune er et af højdepunkterne for en aktiv tilværelse blandt pensionister aktivitetscentrene, som jo stort set drives af frivillige kræfter.
Sandelig om kommunen nu ikke har set muligheden for at spare her også.
Nu fyres de lavtlønnede aktivitetsmedarbejdere -og selve medlemsskabet (egenbetalingen) stiger med langt over 100%.

Det kommer til at koste i den anden ende. Alle de pensionister der nu ikke længere kan finde pengene til aktivitetstilbudene, får nu ud over en forringelse af hverdagen og kontakten med andre mennesker, nu ikke den motion (og mad) centrene også tilbyder.

Ensomme ældre, nedsat aktivitetsniveau, dårlig motion - tjah... for mig at se er det logik for perlehøns, det kommer til at koste samfundsøkonomisk i form af flere udgifter til medicin, besøg hos praktiserende læge og i værste fald sygehusindlæggelser.

Jeg skammer mig over den måde de ældre behandles på i DK.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 11:07   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nå, jeg var lige ved at tro at du Trine kom fra Odsherred kommune.. her nedlægger de også aktivtescentre, og alt muligt andet.. børnepasningen vil stige. og vi giver selv madpakker og evt. bleer med hjemmefra..
For ikke at tale om planlæggelsen af syge,førtidspen..flex osv. se tidligere indlæg evt.


Det er jo så ikke kun kommunerne som er skyldige.. det kommer jo oppefra... besparelser besparelser, undtagen på deres egne, læs folketingspolitikere. deres løn, og fryns..

Sidst redigeret af Huldra; 10-07-2008 kl. 11:09. Årsag: glemte lige noget
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 11:34   #6
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Smalhals i kommunerne er regeringens ansvar

Hulda, kommunerne gør jo blot deres job udfra den stramme styring deres arbejdsgiver har udstukket - nemlig regeringen....

”Borgerne vil nu endnu kraftigere opleve kommunerne skære ned i servicen til børn, ældre og på socialområdet. Anders Fogh soler sig i skattelettelserne fra Christiansborg, og så må kommunalpolitikerne tage aben. Det går ikke længere. Regeringen kører kommunerne ud over kanten, og står med hovedansvaret for velfærdsnedskæringerne”, siger SF’s Jesper Petersen, der er medlem af Folketingets finansudvalg.

http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=3&gl=dk

Jeg skammer mig stadig over de tilstande vi har i DK, men jeg må desværre også dukke nakken i dyb forundring over, at det store flertal i DK tilsyneladende ønsker en sådan politik.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 11:57   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg skal lige spørge om det er udelukkende kosten der nærmer sig de kr. 5000,00, så siger jeg velbekomme.

Jeg har lige læst i vores lokale Folkeblad, at beboere der bor i boenheder, kan fravælge at spise den mad der bliver lavet der.
Flere har valgt mad fra den lokale grill, som laver flæsesteg med tilbehør og mange andre "gammels" rette som de kender. Denne mad kan tygges.

MEN MEN, de som har valgt maden fra grillbaren, må ikke sidde i fællesrummet og spise den sammen med de som har valgt maden fra boenheden.

NEJ de kan gå ind til sig selv Ja det må så være straffen, ikke at have selskab til sit måltid.

Ergo så tænker jeg på de som ikke er i stand til at vælge den anden mad, hvad får de. Får de noget de kan tygge

gmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 14:54   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
....jeg har ikke helt fået fulgt med i debatten. Men er det en realitet det med madordning i børnehaverne - hvis ja, fra hvornår? Og er prisen beregnet til at ligge på de omkring 400 kr om måneden? Da jeg har tre børnehavebørn, så bliver ordningen ikke lige noget JEG kan betale! Men debatten er interessant nok.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension