K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 10:45   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
I rigtig mange almene boligområder, er der skam regler om at du skam skal betale ekstra hvis du vil have fast parkeringsplads eller garage...

Forstår ikke helt indlægget må jeg indrømme... men har måske ikke fået kaffe nok
Jeg ved ikke hvor meget kaffe du drikker til at vogne op på.

Det, at folk med biler betaler til fælles kasse eller rettere en månedligt udgift på et par hundrede kr. for udlejning en garagen, har intet med selve ejendoms vedligeholdelse at gøre. Ejendoms drift/ udgifter til reparationer også af garager påvirker størrelse af huslejen og huslejestigning.

Hvis boligselskab bruger pengene på vedligeholdelse af garager så er det også dem uden biler som blive ramt af huslejestigninger på trods for at de ingen bil har.

Mange garager står tomme og alligeved blive der brugt flittigt af pengene af boligselskaber på at vedligeholde disse i stedet for at iværksætte forbedringer på ejendom/bygning, kun for, at opnår en vist grund og ejendomsværdi. Ren spekulation som er på ingen måde til gavn for de fleste af beboer. Især dem uden biler...

Er det helt sikkert at garager er udlejet "kun" til dem som bor i forening? Det tvivler jeg stærk på....

Læs hele forklaringen under den link som jeg henviser til. Citater er kun en smagsprøve til morgen kaffe. og til lidt af hjerne gymnastik.

Sidst redigeret af Karo; 16-01-2012 kl. 10:58.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 12:28   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Er at gå i for små sko, at ville bo i almennyttigt - og så have travlt af en fælles parkeringsplads med det argument at man ikke selv har bil - nej, men så har man måske børn på legepladsen eller en cykel i stativet/cykelkælderen, måske sker det endda, at dem uden bil får gæster/familie på besøg - som ankommer i bil.
Parkeringsplads er ikke det samme som garager og parkeringspladser er ikke ejet af almen boligselskaber.

Ved at år efter år boligselskaber pumper husleje op, uden at iværksatter forbedringer på fks. varmeanlægget eller på udskiftning af gamle utætte termoruder, boligselskaber dræner kommuner for pengene til boligsikringer og boligydelser, mens beboer ud over huslejestigninger få også en kæmpe års varme regning.

I sidste ende, så går det også i høj grad ud over alle dem som ikke bor i alment boligbyggerier men som alligevel skal betaler til den form for spekulationer via skatte billetten, uden at de selv få en kroner i boligtilskud, fordi de bor i eje eller andelsboliger.

Jeg synes at det er ret så interessant hvordan det hele er skruet sammen, især den måde hvordan boligselskaberne tjener pengene på iværksættelse af arbejder i boligerne efter en fraflyttet beboer, uden at i realiteten gennemføre det halve af det som står i fraflytnings rapporter som blive udleveret kun til den frafløttet beboer, men ikke til den som flyter ind.

Efter min mening så er det et sandt gademarked med disse almen boliger og med finansiering af disse.

Hvordan det hele ville hænge sammen hvis boligtilskud blev skåret helt væk, kan man nemt regne sig til.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:00   #13
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Wink

HTML-kode:
Parkeringsplads er ikke det samme som garager og parkeringspladser er ikke ejet af almen boligselskaber. 

Ved at år efter år boligselskaber pumper husleje op, uden at iværksatter forbedringer på fks. varmeanlægget eller på udskiftning af gamle utætte termoruder, boligselskaber dræner kommuner for pengene til boligsikringer og boligydelser, mens beboer ud over huslejestigninger få også en kæmpe års varme regning.

I sidste ende, så går det også i høj grad ud over alle dem som ikke bor i alment boligbyggerier men som alligevel skal betaler til den form for spekulationer via skatte billetten, uden at de selv få en kroner i boligtilskud, fordi de bor i eje eller andelsboliger.

Jeg synes at det er ret så interessant hvordan det hele er skruet sammen, især den måde hvordan boligselskaberne tjener pengene på iværksættelse af arbejder i boligerne efter en fraflyttet beboer, uden at i realiteten gennemføre det halve af det som står i fraflytnings rapporter som blive udleveret kun til den frafløttet beboer, men ikke til den som flyter ind. 

Efter min mening så er det et sandt gademarked med disse almen boliger og med finansiering af disse. 

Hvordan det hele ville hænge sammen hvis boligtilskud blev skåret helt væk, kan man nemt regne sig til.

Det kan godt være at det er sådan i nogle boligforeninger, men ikke i min, jeg har næsten hvert år fået en mindre huslejestigning, hvor en vis %del lægges fra til netop forbedringer til vores boliger. Jeg står pt. overfor en total renovering af den og de blokke jeg bor i og ved, størstedelen af de penge er lagt till side igennem mange år vha. huslejestigninger. Samt har de fået et stort tilskud fra både kommunen og landsbyggefonden. Så min og andres boliger i de blokke jeg bor ved, bliver helt tidssvarende.

Mht. Garager, i min boligforening er det noget der betales særskildt for, dvs de penge lægges til min husleje alene og ikke de andres, Dog er parkeringspladserne foran, noget vi alle er med til betale for.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:15   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillepot Se meddelelser
. Jeg bor alene og har ikke vaskemaskine eller opvaskemaskine - jeg ser frem til det.
Det har du så absolut INGEN grundt til at være begejstret for, alle nyrer opvaskere (de helt billige Haraldnyborg bord modeller er klart forældede, skal lige siges) bruger mindre vand, end man ville skulle bruge på at vaske op i hånden. Vores bruger ca halvdelen af hvad man ville skulle bruge til at vaske tilsvarende op i hånden. Jo flere man vasker op til jo mere vand spares der på maskinen så far mor og børn bør fryde sig på opvaskekontoen hvis de har opvasker.

At vaske i vaskehus, er også dyre, end at vaske i egen vaskemaskine, og ofte meget hårdt ved miljøet for mange steder er maskinerne simpelthen forældede, så de båder overforbruger af vand og sæbe, så også der kan mor far børn fryde sig over at de slipper for at betale, til gengæld bruger de naturligvis mere vand på at bade drikke og madlavning, end du som enlig gør, hvilket jo selv sagt er naturligt efter som at de er flere om det.

At påstå at en familie med far mor og barn med opvasker og vaskemaskine bruger den samme mængde vand/penge som du, der ikke har maskinerne, til at vaske og vaske op, er faktisk ikke skudt helt ved siden af, så det er stort set kun til bad mad og drikke de må ligge deres penge.

Og jeg VED jeg taler sandt med opvaskeren, det er ikke bare noget de der tester, forhandlere, de kloge osv påstår min far ser det TYDELIGT på regningen hvis en lejer går fra ikke at have til at have opvaskemaskine. (det følger ikke med i lejlighederne han udlejer)

Så i stedet for at fryde dig bør du græde snot over at du ikke vil have den stor glæde af en opvasker, det er dig det pr næse er dyret for at undvære.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:26   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Desværre Lum, men er du klar over hor meget vand blive der brugt på enkelt toiletskyl og på at gå i bad?
Jeg går også for individuelt betaling for vandforbrug og har både vaske og opvaske maskine.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:38   #16
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Parkeringsplads er ikke det samme som garager og parkeringspladser er ikke ejet af almen boligselskaber.

Ved at år efter år boligselskaber pumper husleje op, uden at iværksatter forbedringer på fks. varmeanlægget eller på udskiftning af gamle utætte termoruder, boligselskaber dræner kommuner for pengene til boligsikringer og boligydelser, mens beboer ud over huslejestigninger få også en kæmpe års varme regning.

I sidste ende, så går det også i høj grad ud over alle dem som ikke bor i alment boligbyggerier men som alligevel skal betaler til den form for spekulationer via skatte billetten, uden at de selv få en kroner i boligtilskud, fordi de bor i eje eller andelsboliger.

Jeg synes at det er ret så interessant hvordan det hele er skruet sammen, især den måde hvordan boligselskaberne tjener pengene på iværksættelse af arbejder i boligerne efter en fraflyttet beboer, uden at i realiteten gennemføre det halve af det som står i fraflytnings rapporter som blive udleveret kun til den frafløttet beboer, men ikke til den som flyter ind.

Efter min mening så er det et sandt gademarked med disse almen boliger og med finansiering af disse.

Hvordan det hele ville hænge sammen hvis boligtilskud blev skåret helt væk, kan man nemt regne sig til.
Jeg har med vilje ikke kommenteret på "kammerateri" når man bor i en almennyttig bolig - jeg syntes det er lidt af en påstand at komme med, da viceværten m.m skal aflægge regnskab. Om bekendte bliver særligt begunstiget via "kammerateri" er ikke noget jeg kan genkende eller selv har oplevet da jeg selv boede i almennyttigt - til gengæld har jeg oplevet beboere, der troede de kunne gøre det bedre end både vicevært og beboerforeningen, naturligvis uden selv at melde sig ind i en eventuel beboerforening. Du ved, sådan nogle pendantiske brokrøve der ikke har andet at tage sig til, end snagen i hvad andre bruger viceværten og håndværkere til - måske det såkaldte "kammerateri" er en vandskade o.l som naboer/andre ikke kender til - måske den pendantiske brokrøv ikke selv har været inde i de lejligheder, og er dybt misundelig over at en nabo/genbo får nyt dit og dat.

Med hensyn til garager og overdækkede parkeringsbåse, så er det jo dejligt for de svage beboere, der f.x har en invalidebil - du skulle bare vide hvor besværligt ind og udstigning i en bil kan være for f.x en kørestolsbruger, i sne slud og blæst - det er virkelig rart at være lidt i læ og tørvejr, når man endelig er kommet ind og kørestolen skal klappes sammen mens bildøren står åben.

Jeg syntes det er pendantisk brok, det er da dejligt at bo et sted der kerer sig om ALLE beboerne, man kan ikke stille alle tilfreds og må i fællesskab oprette de ting, der gør et område attraktivt at bo i - også selv om man ikke selv liiiige har behovet. Jeg havde f.x ikke brug for flot beplantning med roser og jeg skal gi` dig, men beplantning er jo ikke kun for at det skal se flot ud, og det er jo rart for alle de svage du omtaler, at der også er noget kønt at se på - og sådan kan man blive ved.

Jeg er ikke og bliver heller ikke forarget over garager og overdækning til biler - før bilerne havde man enten stalde i baghusene eller små enge, også i indre København - til heste og vogne som jo var datidens transport og transportform.

Så nej, jeg er ikke enig med dig - og syntes ikke det er fair, at hænge viceværter ud for "kammerateri" eller gå i så små sko at man ikke under naboen med bil en garage eller overdækning - sagt med et smil, i disse krisetider giver det arbejde til dem der vedligeholder, og det er jo ik så ringe endda
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:49   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Jeg har med vilje ikke kommenteret på "kammerateri" når man bor i en almennyttig bolig - jeg syntes det er lidt af en påstand at komme med, da viceværten m.m skal aflægge regnskab. Om bekendte bliver særligt begunstiget via "kammerateri" er ikke noget jeg kan genkende eller selv har oplevet da jeg selv boede i almennyttigt - til gengæld har jeg oplevet beboere, der troede de kunne gøre det bedre end både vicevært og beboerforeningen, naturligvis uden selv at melde sig ind i en eventuel beboerforening. Du ved, sådan nogle pendantiske brokrøve der ikke har andet at tage sig til, end snagen i hvad andre bruger viceværten og håndværkere til - måske det såkaldte "kammerateri" er en vandskade o.l som naboer/andre ikke kender til - måske den pendantiske brokrøv ikke selv har været inde i de lejligheder, og er dybt misundelig over at en nabo/genbo får nyt dit og dat.

Med hensyn til garager og overdækkede parkeringsbåse, så er det jo dejligt for de svage beboere, der f.x har en invalidebil - du skulle bare vide hvor besværligt ind og udstigning i en bil kan være for f.x en kørestolsbruger, i sne slud og blæst - det er virkelig rart at være lidt i læ og tørvejr, når man endelig er kommet ind og kørestolen skal klappes sammen mens bildøren står åben.

Jeg syntes det er pendantisk brok, det er da dejligt at bo et sted der kerer sig om ALLE beboerne, man kan ikke stille alle tilfreds og må i fællesskab oprette de ting, der gør et område attraktivt at bo i - også selv om man ikke selv liiiige har behovet. Jeg havde f.x ikke brug for flot beplantning med roser og jeg skal gi` dig, men beplantning er jo ikke kun for at det skal se flot ud, og det er jo rart for alle de svage du omtaler, at der også er noget kønt at se på - og sådan kan man blive ved.

Jeg er ikke og bliver heller ikke forarget over garager og overdækning til biler - før bilerne havde man enten stalde i baghusene eller små enge, også i indre København - til heste og vogne som jo var datidens transport og transportform.

Så nej, jeg er ikke enig med dig - og syntes ikke det er fair, at hænge viceværter ud for "kammerateri" eller gå i så små sko at man ikke under naboen med bil en garage eller overdækning - sagt med et smil, i disse krisetider giver det arbejde til dem der vedligeholder, og det er jo ik så ringe endda
Hvis jeg skulle sammenligne det som du skriver med disse forhold som findes i min boligforening så ville jeg gerne tro på, at vi er naboer.
Ja, hvem ved, verden er jo lille...
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 14:17   #18
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Hehe - du kan med garanti regne med at vi IKKE er naboer - for jeg bor netop på en ren pløjemark, langt ude på landet, og kan da til tider savne de fællesting, som jeg nu selv må betale i dyre domme.

Og så var dit trådstarterskriv jo taget fra et link du henviste til, ikke? - så hvem ved, det er måske ham PerBenny som er den største brokrøv, han vil gerne have SINE goder og behov dækket dèr hvor han bor, men vil ikke være med i det øvrige fælleskab eller udgifter.

Ak ja, kender godt typen.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 14:53   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hmmm, men jeg tror nu alligevel, at vi kender hinanden… jeg kan i hvert fejl genkender meget af det du skriver om og måden du gøre det på. Nu blive det mere og mere interessant.
Jeg håber dog, at det var ikke dig som har sent til mig en stygt SMS i sidste uge.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 15:50   #20
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hmmm, men jeg tror nu alligevel, at vi kender hinanden… jeg kan i hvert fejl genkender meget af det du skriver om og måden du gøre det på. Nu blive det mere og mere interessant.
Jeg håber dog, at det var ikke dig som har sent til mig en stygt SMS i sidste uge.
WHAT....ejer da ikke engang en mobiltelefon, og kan ikke sende fra min fastnet, som er sådan en gammeldags med drejeskive.

Nu skriver jeg kun Dansk, og det er vel begrænset hvor mange måder man kan skrive Dansk på, og dermed på så tyndt et grundlag nærmest beskylder folk for at sende stygge beskeder - det er både vildt, uhørt og frækt.

Men det må nok være sådan - når man debatterer med folk der ikke tåler uenighed - ejj Karo, har jeg noget at sige til dig og dine indlæg sker det her.

Og så er der vist noget om, at SMS`er kan spores - så måske du skulle gå dèn vej. Det andet er tåbeligt og grove insuinationer.

Men også dèn type kender jeg
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Almen afd. under Ydelsesservice ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 21-07-2012 12:01
lægekonsulent vs.almen læge nielsen17 Alt det andet 2 23-03-2012 09:05
At bo til leje i almen boligbyggeri. Karo Politik og Samfund 14 01-12-2011 21:44
Fup og Fidus Karo Politik og Samfund 6 20-04-2011 11:00
Regeringen har glemt løfte om billigere boliger Webmaster K10 Nyheder 0 02-01-2009 01:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension