K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2014, 15:18   #1
KFriis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2014
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
KFriis er ny på vejen
Løbende aktindsigt

Hej!
Jeg har søgt om komplet og løbende aktindsigt hos min kommune og har nu fået sagens akter tilsendt. Men med en forklaring om, at jeg også fremover selv skal bed om at få aktindsigt i min sag. De har ikke mulighed for at sende nye vedlagte akter til mig automatisk, når de vedlægges min sag. Det jeg forstår som løbende aktindsigt!?
Jeg er i kontakt med andre i kommunen, som får akterne tilsendt automatisk, når de indgår i deres sag, men jeg har som tidligere nævnt fået at vide, at dette ikke kan lade sig gøre!!
Jeg har forsøgt at finde ud af, hvor jeg kan finde noget, der lovmæssigt siger, at jeg kan forlange den løbende aktindsigt. Jeg har endda spurgt borgmesteren, men herfra komme samme svar.
Kan nogle hjælpe mig??
På forhånd tak! Kristina
KFriis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 15:31   #2
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Du kan ikke kræve løbende aktindsigt . Se st. 5.2

http://jm.schultzboghandel.dk/upload...bet/kap10.html
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 22:41   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har læst om flere herinde, som har fået lovning på løbende aktindsigt, men hvor det ikke har fungeret.

Så mit bedste råd er, at hver gang du har været til møde på kommunen, eller der på anden vis er sket noget i sagen, så afleverer du en ny begæring om aktindsigt, med en bemærkning om, at du ønsker aktindsigt i alt hvad der er tilkommet i sagen siden sidst (skriv datoen for sidste aktindsigt).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension