K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2013, 13:50   #11
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Mange tak for dine svar. Nogle af de øvelser de viser er nogle af dem jeg har fået afvide jeg skulle lave hjemme hver dag
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 14:00   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det vidste jeg godt...

... fordi jeg også var så dum at følge de råd jeg modtog, både fra mine utallige fysioterapeuter og hospitaler. Udførte de øvelser som kun har skadet mig.

Det er ikke mange år siden, at Jorden var flad.

De, der påstod at Verden var rund, blev brændt på bålet.

I dag ved vi. at Jorden er rund.

Endnu engang: "Kejserens nye klæder" er en god historie, som vi kan blive klog af
.

Derfor kan du også spore lidt vrede imellem linierne i hvad jeg har skrevet.

Derfor råder jeg dig, som jeg gør.

Bedtse hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-06-2013 kl. 14:36.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 14:05   #13
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Mange tak igen, men det er s.. Da utroligt at de giver nogle øvelser som skader mere end de gavner.

Jeg sætter pris på at du giver ud af dine erfaringer
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 14:23   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velbekommen, ren fornøjelse...

Ryghistorier til information.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Du er på rette vej, du undres og stiller de rigtige spørgsmål.

Men som du kan se i ovenstående tråd er rygproblemer ikke for tøsedrenge. Det kan grueligt galt.

Sideløbende skal du begynde at sætte dig ind i sygedagpengestop hvis du havner på dem.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Held og lykke.

Hvis, du af omgivelserne, bliver advaret imod mine råd og henvisninger, spørger du bare om de selv har prøvet. Henvisnings anvisninger til praktiserende læge findes også på linket

Vend tilbage hvis der kommer ændringer i din situation, så andre kan have glæde af din historie.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 21:53   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Følg endelig phhmw's råd, det er mit helt klare indtryk, at han ved hvad han taler/skriver om.

Men derudover, så er min erfaring, at muskelspændinger kan give mange af de symptomer du beskriver, også trætheden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nogle råd Se meddelelser
Hvad har du selv af mistanke, tanker?
Jeg ved at jeg er hybermobil, og har lidt slidegigt i lænden. Men jeg har fået afvide at det ikke kan give mine smerter, så jeg ved ikke helt hvor jeg står, jeg vil bare gerne finde ud af det så jeg måske kan slippe af med nogle af mine daglige smerter.


Er det muskelsmerter, ledsmerter, rygsmerter?
Det er smerter i lænd, ryg, skulder, knæ, til tider mine ben og tit hovedpine og føler mig næsten altid træt.

Jeg har en fremadglidning L4/L5, og derudover har jeg siden ca. 13 års alderen kæmpet med muskelspændinger. Dengang hovedsageligt i skulder og nakke.

Har man smerter et eller andet sted, så er det ganske normalt, at man kommer til, at spænde i musklerne i dette område, og så kommer man nemt ind i en ond cirkel.

Når du vågner om morgenen, så prøv at mærke godt efter, om du er anspændt nogen steder, f.eks. i nakke og baghoved.


For mit eget vedkommende har jeg gået og haft det generelt skidt i flere år, så vidt jeg kan regne mig frem til er det startet omkring 2005-2007. I disse år har jeg haft mere eller mindre konstant hovedpine, og følt mig meget træt.

Kun i ganske korte perioder havde jeg det rigtig godt.

I starten af 2012 googlede jeg efter nogle strækøvelser, i forb. med, at jeg gik hos en fysioterapeut p.g.a. en stram muskel i skulder-partiet.
På et tidspunkt kom jeg ind på en side fra nogle fysioterapeuter, som anbefalede nogle piller, der hedder "spascupreel", mod muskelspændinger.

Jeg bestilte så nogle "spascupreel", som er homøopatiske, og skal smelte under tungen.
Iflg. brugsanvisningen skulle man tage 6 om dagen i en periode, men jeg prøvede mig lidt frem med en enkelt af gangen. Jeg kendte jo ikke produktet.
En dag havde jeg taget 4-6 stk., jeg følte mig nærmest som en kludedukke, meget afslappet, jeg var ikke sløv eller træt i hovedet, men det var lige i overkanten.
Jeg fortsatte med, at tage dem dagligt, 2-4 stykker fordelt over dagen, og efter et stykke tid gik jeg over til bare, at tage en enkelt hver formiddag.

Efter ca. 3 mdr. oplevede jeg, at jeg fik et overskud, som jeg ikke kan mindes, at jeg nogensinde har haft tidligere.
Jeg kom igang med, at rydde op i ting og sager, som i årevis havde givet mig dårlig samvittighed.

Og da jeg fik tilbudt den lejlighed, som jeg havde ventet på i nogle år, så var jeg ikke i tvivl om, at jeg kunne klare det.

Flytningen og det efterfølgende rod o.l. klarede jeg i stiv arm, ind i mellem brokkede ryggen sig, men så satte jeg en magnet på til natten, og næste var jeg fit for fight igen.

Jeg gik og spekulerede meget på hvad pokker det var der skete, for jeg kunne simpelthen ikke tro på, at de var de der "spascupreel", der havde så fantastisk en effekt.
På et tidspunkt blev jeg enig med mig selv om, at jeg nok havde gået rundt med en depression, som nu var lettet.

Og så stoppede jeg med "spascupreel". Det skulle jeg aldrig have gjort.
3-4 dage senere vågnede jeg om morgenen og var meget bevidst om, at jeg havde ligget og spændt så meget, at jeg min ryg havde været som en flitsbue.
Og min ryg kan bare ikke li' at blive bøjet bagover.

Jeg havde helt glemt hvordan det var, at vågne om morgenen og være så anspændt.

Jeg startede hurtigt op med spascupreel igen, men de er jo noget tid om, at give den optimale virkning.

Siden er det sket nogle gange, at jeg har haft glemt dem i nogle dage, og hver gang oplever jeg, at når jeg vågner om morgenen, så skal jeg lige sidde et øjeblik og slappe af, fordi jeg har ligget og spændt som en sindssyg.

Zoneterapi og akupunktur er rigtig godt mod muskelspændinger, men desværre er det ikke alle behandlere, der er lige gode.
Men zoneterapi kan man selv øve sig på.
I 2007 købte jeg en bog om zoneterapi i Netto til 29 kr., og det er simpelthen de bedste penge jeg nogensinde har givet ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fysioterapeut der arbejder med nåle nielsen69 Alt det andet 12 24-05-2012 22:01
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
betaling af psykolog og fysioterapeut nielsen69 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 31-01-2012 12:29
Tilskud til Fysioterapeut? Vendel Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 10 15-11-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension