K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2010, 18:09   #1
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Rød fløj til forhandling om FTP

http://avisen.dk/roed-floej-vil-forh...df_138351.aspx

Som nogle nok har set ude i siden af K10.

Igen får man kun bekræftet hvorfor man er blevet rød fløj tilhænger !
De sku da lidt mere menneskelige med deres udspil - ikke at jeg tror det holder, men man har vel lov at håbe...
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 18:17   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de forslag virker meget mere rimelig
og det bliver sikkert et bredt forlig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 18:38   #3
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Som forudsagt andetsteds var der ingen grund til at gå i panik over regeringens udspil.
Det var jo netop dét, et forhandlingsudspil.
Det er klart, at tingene er strammet og sat hårdt op.
Så har regeringen jo noget at "give af" i forhandlingerne med S, SF og R.
Vi må se, hvad det endelige resultat bliver.
Godt at se, at rød fløj har så fornuftige krav til ændringer af regeringens udspil.
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 18:42   #4
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Det der "udviklingsforløb" ser jeg stadig lidt som noget forvaklet ævl hvori der kun er besparelse i...

Det jo ligesom det de fleste HAR gennemgået i årevis, så at skal starte forfra synes jeg stadig er noget ged.

Ikke desto mindre så kan jeg LANGT bedre forholde mig til deres udspil...

Men ja intet overhovedet er sikkert endnu, men lad os se hvad det ender med (hvis det overhovedet går igennem)
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 11:36   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Hovedlinjerne i oppositionens udspil:
- Der skal være et udviklingsforløb, men det må ikke kunne vare i 22 år.
- Ydelsen på udviklingsforløbet skal være så højt, at man kan leve af det.
- Der skal ikke ligeså mange folk på udviklingsforløbene, som regeringen lægger op til. Folk under 40 skal fortsat have muligheden for at få tildelt en førtidspension.
- Der skal ikke spares penge på forliget, da syge mennesker kræver flere penge, end regeringen lægger op til
Det eneste punkt jeg ser der er markant anderledes, end det vi har set fra regeringen, er det sidste, og SÅ anderledes er det heller ikke, de vil ikke spare, men heller ikke tilføre flere penge.

1. Hvordan vil de på en og samme tid kunne sige 5 årige forløb, men ikke af flere omgange, for hvad nu hvis folk ikke er afklarede inden for den 5-årige periode??
Sætter vi den op imod regeringens udspil, siger de jo sådan set det samme, når folk er afklaret skal de videre til FP HVIS det er tydeligt at det er der folk skal være, lige som den fra regeringen ligger op til at de mennesker sagtens kan ryge videre på fleks... som jeg ser regeringens udspil, er det "kun" ekstrem få der kommer til at få det ene 5-årige forløb efter det andet.

2.Ja det er fint, men æhe man kan jo godt leve af KHJ (siger de selv, ellers skal de jo sørge for at hæve den ydelse) så altså ingen ændring der, kun for dem der modtager starthjælp, men ikke for os andre (hovedparten). Når man spørger rød-blok så er KHJ, ydelsen fin som den er, vi skal bare lige have gjort noget ved det loft der, men ellers er det fino.... glem ikke det.

3: Den mulighed har regeringen jo givet, ved at sige at når det er tydeligt at der ikke er andre muligheder heder det FP, altså heller ingen forandring der. Ikke så mange på udviklingforløbene, det så fint nok, men hvem skal have lov at slippe, dem hvor det er formålsløst andet end at give FP? jamen igen er der ingen forandring fra regeringens forslag, det lydder bare badre.

4. punkt startede jeg med.

Undskyld min pessimisme, men jeg ser ærlig talt ikke de store forskælde, den eneste forskæld jeg ser er farven på lyden, Rød blok´s forslag LYDDER pænere, man vil sagtens kunne proppes ind på regerings udspillet, sådan at det er lyden der er pænere, men at tingene i det daglige liv for os der er berørt af det, ikke er anderledes end det regeringen vil.

Af hvad jeg endnu (læs de sidste 10-15 år) har hørt fra rød-blok omkring os fattige og svage, har vi altså intet at råbe hurra for (kun det at de trods alt får det til at lyde som bedre forhold) vi må endelig ikke glemme hvem der i sin tid startede, de forringede forhold for os svage, det var altså ikke blå, blå har bare taget den til sig, de så bare lyset, og har naturligvis bygget videre på det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 18:05   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Det var jo også det, jeg prøvede at sige til dig for et godt stykke tid siden.
- At de sikkert ville lægge vildt hårdt og rædselsfuldt ud, for så at prøve at 'trække så meget som muligt hjem'.

Deres forslag er s å langt ude i hampen.
Så ja, det tror jeg ikke sker og jeg er glad for at se, at du har det mere okay.
Fjordudsigt & pandekager er stadig på tilbudslisten
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 21:53   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
jeg har også svært ved at se oppositionenens udspil skulle være bedre for kommende førtidspensionister jf. linket.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 05:10   #8
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
#Lum

Det jeg bider mig fast i er

- Må IKKE vare 22 år f.eks som VKO lægger op til.
Men vi dog ikke enige i synspunkter om at det få der skal på et 5årigt, udfra det der kommet så tror jeg klart på de FLESTE vil ryge på gentagne 5årige forløb for at holde dem på lavest mulige ydelse, og derfor "billige" og have, uanset hvad det så koster den enkelte i menneskelige omkostninger.

- Der skal ikke være lige så mange folk på de her latterlige udviklingsforløb som VKO lægger op til, hvor de så vil skelne er jeg spændt på.

- Ydelsen skal være så høj så man kan leve af det .. det jo der at VKO i stedet vil beholde en på lavest mulige sats, jeg har aldrig sagt jeg bryder mig om de udviklingsforløb, men skal jeg endelig vælge mellem blå og rød fløj så er der en ANELSE mere menneskelige aspekter i den røde... Og tror igen jeg ser det lidt anderledes på det punkt end du ser det der... men ved ikke, ingen af os kender deres ide om hvem der "slipper", og på hvilket grundlag de lægger frem... det kan vi fortsat kun gisne om.

Vi kan nemt blive enige om det stadig vil blive et sandt yderligere *******, og jeg vil slet slet ikke udelukke at det er det samme **** som VKO, bar bedre skjult... Tror bar jeg måske håber naivt ? Men at man kan leve af det er da en LILLE trøst (bogstavelig talt), men lad os nu liiige se tallene først...

Og kan se du slutter af med at sige det samme som jeg lige har skrevet, at det LYDER pænere, og jeg tror sagtens du kan have ret !
Tror muligvis jeg blev grebet lidt i der stod noget der UDADTIL lød pænere... men nej, jeg køber den absolut ikke endnu, og slet ikke eftersom der intet der afgjort.

Hele deres crap med udviklingsforløb giver jeg stadig intet for, og min holdning er stadig det en gang ævl blot for at smide folk gennem yderligere "BEHANDLING" man lige har været igennem i x antal år, noget som jeg bestemt frygter vil kunne tage livet af mig, som andre også har givet kraftigt udtryk for...

Så ... for at korte det af, så tror jeg som sagt blot jeg lige så noget "godt" kort, og naivt skrev det så bedre ud, synes det røvsvært at sige endnu hvordan rød blok står kontra VKO... ved bar jeg ser rødt når jeg ser på støjsenderen, og endnu mere når hun åbner kæften...

Din pessimisme deler vi skam Lum

#Mella
Jeg tog det roligt da jeg sad og så den "KÆRE" støjsender live sende forslaget ud på tv.
Vidste det kom, gjorde det bar ikke nemmere da det blev en realitet at det kom NU, selvom de senere på den end de sagde de ville være.

Mere okay er måske så meget sagt, efter der tænkt lidt over det ved jeg ikke om man kan stole så meget på det er bedre som LUM siger, tror han(?) har lidt ret i det han siger der desværre... Det har jo hele tiden været sådan at der har været bred enighed om at der skal gøres noget og det kan så omskrives til det som det egentligt er = trampe yderligere på syge.

(dine pandekager er ik glemt hehe)


Arh ja, fortsat mange tusind tanker om alt det rod her , og hvor man er henne om 1 uge - 1 måned, ½ år. Måske jeg burde takke dig lum for at åbne lidt op for mine øjne, for hvordan det med god chance ER... <-- tanker og fortvivlelse der taler.

Og sikke en tid man sidder og skriver dette.. hvorfor mon ? Nå jo, sove kan man ikke alligevel grundet det kaos her... Suk !

Sidst redigeret af S_Phoenix; 11-12-2010 kl. 05:32.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 14:49   #9
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja, du er længe vågen... (kender stressen, selvom jeg h a r den her FP, men jeg har jo en anden 'sag')

- Og jamen. Jeg kan sagtens forstå, hvorfor og hvordan den her reform stresser enormt.
Det kan de sg heller ikke være bekendt.
At snakke om den i hvad der føles som hundrede år og så først nu, kommer de med deres lusede og umenneskelige udspil.
Der er så mange organisationer, Dansk Socialrådgiverforening, psykologer, psykiatere og arbejdsmarkedseksperter, som fortæller at denne reform er meget langt fra okay.
Forhåbentlig lytter oppositionen til dem.

Lige nu kan ví ikke andet gisne og det er jo rædselsfuldt nok i sig selv, men nu er du i gang med din pensionsansøgning og ja - krydser alt, hvad der X'es for dig.

Det er jo så ikke en gang sikkert, at de kan opnå forlig om regeringens udspil

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 20:17   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Det er jo så ikke en gang sikkert, at de kan opnå forlig om regeringens udspil
Lad os næsten håbe det, ikke fordi jeg har lyst til at vente, men fordi jeg har en eller anden sikkert naiv tro på, at et regeringsskifte vil ændre meget, til det bedre, ikke nødvendigvis til det gode, altså landet skal immervæk spare, så det SKAL printeres hvor og hvordan der skal spares, for spares det skal der, jeg kan bare bedre lide de rødes tanker om hvor og hvordan, fordi det rammer langt mere bredt, end det vi oplever nu hvor det er de fattige og de svageste det først og fremmest rammer.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL kræver forhandling de næste måneder Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2012 15:10
Forhandling med de borgelige. Webmaster Et godt link! 0 31-12-2005 03:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension