K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2010, 19:19   #21
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Staten stiller i henhold til Civillisteloven bl.a. en række slotte og inventarier til rådighed for Dronningen. Staten afholder omkostninger til udvendig vedligeholdelse, restaureringer og moderniseringer af slottene, mens omkostninger til indvendig vedligeholdelse dækkes af Dronningen.
Ud fra kongehusets egen hjemmeside, har Dronningen pt en årsløn på 53,3 til at dække:
Citat:
personale, hoffets drift, administration og ejendomme samt omkostninger af mere privat karakter.
Det altså kun fruens penge, de andre får altså også lige nogle mil hver, det laveste beløb er Benedikte på 3,3, og det er til at dække officielle arrengemanger. (shit hendes kjoler må være dyre) Ud over de 53,3 mil, kommer så statstøtten til konge skibet, officielle rejser, livgarden (som faktisk er nævnt på deres hjemmeside, som værende DERES (og som vi alle ved er de jo en del ad det danske forsvar, altså herren)

Oven i de penge kommer så gaver ol, også givet af staten, som jo ikke oplyses, som en del af udgifterne til kongehuset, på trods af at vi også der skal op i million klassen på årsbasis.... som om de har brug for en ny bil til 2 mill, når de selv har mere end 53,3 mil til at købe en en ny for???
Citat:
I henhold til lov om indkomstskat og lov om registrering af motorkøretøjer er Dronningen, Prinsgemalen, Prinsesse Benedikte, Kronprinsparret, Prins Joachim og Prinsesse Marie fritaget for betaling af indkomstskat samt registrerings- og vægtafgifter.
Eller sagt med andre ord af de 53,3 mill Dronningen modtager skal hun ikke betale så meget som 2 ører i skatter og afgifter, de er lige ned i foret, og når så en gang Dronningen dør og Fredrik skal arve, hvis ikke dronningen har øslet dem alle væk på dyre rejser og mere personale end hun reelt behøver, så kan han tage pengene og stoppe dem lige ned i foret, uden at skulle bet5ale så meget som en øre i arveafgift.

Altså fair nok det er dyrt at have rengøringspersonale (klart de ikke kan nå så meget selv) og dyrt med anstaltsdamer og og og, men 53,3 mil om året??? ej SÅ dum er jeg altså ikke, at andre er så dumme, forstår jeg simpelthen ikke.

Jeg tror end ikke jeg ville være i stand til at kunne bruge bare halvdelen på årsbasis, når jeg oven i ikke skal betale skatter og afgifter, altså jo jo et par luksusrejser, og en tjener på hver hånd, så måske, men så vil jeg s q hellere undvære de tjenere, og de mange rejser, og give pengene del dem der virkelig har noget fornuftigt at bruge pengene på, så som tag over hovedet og mad i munden.

Jeg er ikke misundelig, var jeg de ville jeg være modstander af kongehuset, jeg er ikke modstander ej heller af at de får alt uden skatter og afgifter, det for min skyld helt okay, det der IKKE er okay er at de øsler pengene væk.

Nej skær halvdelen væk giv dronningen 27 mil, (og resten den nuværende %-sats) det er langt mere rimeligt, og burde sagtens kunne lade sig gøre at leve for, specielt set i lyset af alt de de for ud over deres såkaldte løn.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 19:20   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Ja garderhusarene er en dyr post , heldigvis for kongehuset er det mig og ikke dem der betaler denne udgift.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Har du ikke et link så du måske kan overbevise mig.

Den apanage som de får skal dække ALT, muligt at det er betalt af skatte yderne, men det er folketinget der har besluttet hvor stor deres apanage skal være.


Citat:
Med udgifter på 183,7 mio. er Forsvarsministeriet det ministerium, der havde flest udgifter til kongehuset i 2009.

Udgifterne gik bl.a. til militær lufttransport til kongehuset ved arrangementer, hvor medlemmer af den kongelige familie optrådte som officielle repræsentanter for Danmark.

Også Kongeskibet Dannebrog, Dronningens Adjudantstab, Den Kongelige Livgardes Vagtkompagni, Musikkorps og Tamburkorps og Gardehusarregimentets Hesteskadron betales af Forsvarsministeriet.
http://jp.dk/indland/article2278907.ece

hmm.... Der er tilsyneladende gået noget galt med dobbelte poster.
Jeg kan desværre ikke slette dem igen .

Sidst redigeret af Stezu; 19-12-2010 kl. 20:35. Årsag: indlæg er slettet
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 19:40   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ganske almindelige installationer
"Bravida havde cirka 10 håndværkere gående på projektet. Projektet blev afsluttet ved årsskiftet, men inden da bød den 250 år gamle bygning på flere overraskelser.

"- Da jeg kom første gang, var jeg var overrasket over, at de gamle installationer ikke var mere luksuriøse. Det var ganske almindelige stikkontakter og radiatorer, som man finder dem i mange gamle lejligheder. Vandrørene var ikke skjult, men sad synlige under loftet. Og toiletterne var ganske almindelige. Der var ikke nogen luksus, fortæller Torben Uhrskov.

Det er der dog blevet lavet om på med renoveringen.

- I dag er alle rør og ledninger fræset ind i væggene, så de ikke er synlige. Radiatorerne er også skjulte. Og alle installationerne er topmoderne og meget lækre, siger Torben Uhrskov.

Bravida har blandt andet specialkonstrueret en emhætte til køkkenet, fordi der var for lavt til loftet til, at man kunne bruge en standardløsning
."

http://www2.ao.dk/Produktnyt/Branche...K/Default.aspx

Det beviser at der blev ikke brugt ret mange penge til vedligeholdelse af kongehuset i mange mange år.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 20:36   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser

Det beviser at der blev ikke brugt ret mange penge til vedligeholdelse af kongehuset i mange mange år.
Nej kun at det er længe siden Frederik VIII's Palæ sidst blev renoveret.
Amalienborg består af 4 selvstændige palæer.
Frederik VIII's Palæ har været beboet af Dronning Ingrid fra 1934 til 2000. Man har derfor ikke kunnet komme til før , med mindre man da gerne ville genere hende .

Christian VII's Palæ blev renoveret i 1993-96

Christian VIII's Palæ blev renoveret i 1980'erne

Christian IX's Palæ ( Dronningens og Prins Henriks residens ) blev renoveret umiddelbart før de flyttede ind i 1967.
Det vil formentlig blive renoveret igen så snart regentparret er afgået ved døden.

http://kongehuset.dk/publish.php?dog...slotte_amalien
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 21:18   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Dronning Ingrid fra 1934 til 2000. Man har derfor ikke kunnet komme til før , med mindre man da gerne ville genere hende .
Nu ved jeg ikke hvor besværlige person hun var der hjemme, men jeg har talt med hende et par gange. Vi handlede sko i den samme sko butik på Strøget.
Hun var der meget flink, men hun var jo hellere ikke dansker.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 23:52   #26
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det beviser at der blev ikke brugt ret mange penge til vedligeholdelse af kongehuset i mange mange år.
I forhold til indtægter og andre poster, så nej, men vend den om og se opgørelsen for 09 (findes på deres hjemmeside)

Kronprinsen har i 09 brugt hele 504.083 kr på Vedligeholdelse og modernisering m.m. Af et TOTALT gennerenoveret palæ, hvor der slet ikke burde være nogen udgifter til den slags, jeg maler IKKE hvert år, for det har vi slet ikke penge til, selv om at vi selv maler (læs får min mor til det for jeg kan ikke overskue det og manden har ikke tid, der skal jo penge hjem) og får malingen billigt, faktisk er min stue ikke blevet malet de sidste 6 år, og bliver det sten sikkert heller ikke de næste mange år (hvis vi da ikke ryger på gaden inden) om end der TRÆNGER, men med en indtægt er mad i munden altså vigtigere end et pænt sted at bo.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 04:45   #27
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Hvad enten man tilhører kongehuset & aristokratiet, den tunge ende af erhvervslivet, de fattigfine, eller andre, der har privilegier over gennemsnittet, så vil man vel altid i den kontekst mene, at status quo ”er godt nok” frem for reformer, der giver mindre til de privilegerede og mere til helheden ?


PostGiro var virkelig et ”guldæg” for Staten ... det privatiserede man (som man har gjort med andre statslige værdier, herunder næsten forærede hele den kommunikative infrastruktur til et privat selskab og lavede et underligt ”kup” i energisektoren med frasalg for øje).

Ligesom der inden for de senere år har været stærke interesser i at privatisere fx sundhedsvæsnet – om det skulle have gået nogen deres næse forbi ...


Såfremt Kongehuset ”er alle pengene værd”, da kunne man jo overveje at effektuere et frasalg i privatiseringens ånd og lade Kongehuset drive som en sund markedsorienteret virksomhed :-)

Jeg er sikker på, at de der begejstres over og anpriser Kongehuset, også ville købe aktier i det :-)

BTW: Der er jo intet odiøst i at vise, at man kan nytænke ?

Personligt, ville jeg da gerne investere i en god forretning med en fornuftig drift og et matchende overskud - og store aktieposter til erhvervslivet og små folkeaktier ligger jo lige til højrebenet – så tumbs up herfra til: Kongehuset A/S :-)

Med fare for at save en dejlig grøn gren over: http://www.politikerlede.com/kongehuset.htm
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 05:20   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak Timequest, sidder her og har fået nattens gode grin pga. flg.:
Citat:
Såfremt Kongehuset ”er alle pengene værd”, da kunne man jo overveje at effektuere et frasalg i privatiseringens ånd og lade Kongehuset drive som en sund markedsorienteret virksomhed :-)

Jeg er sikker på, at de der begejstres over og anpriser Kongehuset, også ville købe aktier i det :-)

Personligt, ville jeg da gerne investere i en god forretning med en fornuftig drift og et matchende overskud - og store aktieposter til erhvervslivet og små folkeaktier ligger jo lige til højrebenet – så tumbs up herfra til: Kongehuset A/S :-)
Måske var det en nytænkende ide, du kunne videresende til kulturminiteren? Må vist være mini., som vedr. kongehuset, nu da de er en del af vores kulturarv.

Sjusher: [QUOTE]Jeg fatter overhovede ikke jeres negative indstilling./QUOTE]

Nu har vores kulturminister jo efterlyst en debat efter VKO i et årti netop har brugt samme form for argumentation, hver gang man ikke har haft samme mening som dem. Jeg ser det som et signal til, at vi må ud af hullerne med det samme. Ja, det nu er min borgerpligt, når en minister ligefrem opfordrer til dette.

Tak for oplysninger Halse, je kan kun sige: gud ske lov, at det er længe siden for visse palæer, da politikerne jo er så ivrige efter at hive pengene op af lommerne til indvendig vedligeholdelse (læs stor renovering) på alles vegne. Og ikke som der jo også nævnt tidl. står i lovgivningen, at det udvendige står DK's borgere for og den indvendige vedligholdelse står de selv for. Hvor de så kan finde den del af lovgivningen, hvor kronprinseparrets tocifret mill. storrenovering blæser i vinden.

Samtidig kan man jo spørge sig selv om ikke kongehuset har lykkes med at pelse bjørnen 2 gange, el. være nytænkende kreative: først betaler borgerne for noget, kongehuset selv skulle have betalt, nemlig for indvendig vedligeholdelse, dernæst tager man så éntre for at borgerne kan komme ind og se, det de har betalt for. hvilket langt overstiger de udgifter, som rengøring af lokalerne kan koste, idet der ellers ville være lukket for publikum, da rengøringspersonalet ville være der fuld tid.

Også tak til LUM:
Citat:
Kronprinsen har i 09 brugt hele 504.083 kr på Vedligeholdelse og modernisering m.m.
, men jeg tror, man måske skal vægte "m.m." Der mangler stor gennemsigtigt i deres regnskaber.

Og Karo, jeg havde helt glemt vedligeholdelse af de nu udsmykkede væge.

Der var ellers her også en mulighed netop for nytænkning, men nej, det skulle da være landets kendte kunstnere, der ikke mangler promotion i forvejen.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 12:23   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Holda på Ja i min verden er der max fem tal med kroner bag ved
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
NÅR "HJÆLPEN" SKADER - DAGENS KRONIK I POLITIKEN af økonom Henrik Herløv Lund Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 18 22-06-2014 15:48
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension