K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 12:16   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hvis man bliver syg på/af sit arbejde, ar der flere ting der skal/kan prøves før en fyring er "lovlig". Der er fx >Det rummelige arbejdsmarked< hvor man prøver en anden placering /jobfunktion på den samme arbejdsplads, og andre fx kommuner har/kan have en jobbank man kommer i, så er der fortrinsret til de ledige stillinger og kommunen kan undgå de dyre fyringer!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 13:43   #12
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Susanne. Hvad sker der, hvis du bare via lægen fastholder din sygemelding?
Ja det ved jeg faktisk ikke, men jeg skal til læge på mandag fordi bla. fagforeningen ikke mener jeg er klar til arbejdsmarkedet bagefter en evt. fyring.
Jeg har ikke kunne få fat i hende jeg normalt snakker med om min sag i fagforeningen men hende vil jeg prøve at få fat i på mandag efter lægen.
Susanne

Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hvis man bliver syg på/af sit arbejde, ar der flere ting der skal/kan prøves før en fyring er "lovlig". Der er fx >Det rummelige arbejdsmarked< hvor man prøver en anden placering /jobfunktion på den samme arbejdsplads, og andre fx kommuner har/kan have en jobbank man kommer i, så er der fortrinsret til de ledige stillinger og kommunen kan undgå de dyre fyringer!
Der er ikke mulighed for omplacering på den arbejdsplads jeg er på, da der ikke er andre funktioner end den jeg allerede har... og så vil der ikke være så meget fidus i en anden kommune da jeg ikke skal have noget videre transport så jeg skal blive indefor bygrænsen...
Susanne

Sidst redigeret af Stezu; 12-03-2010 kl. 17:02. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 18:55   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
16 uger siden

jeg sygemeldte mig, jeg har haft min gang på min arbejdsplads under hele min sygemelding fordi det er min datters SFO, men først idag 16 uger efter 1. sygedag bliver jeg indkaldt til en Sygefraværssamtale, og jeg kan se når jeg Googler det at den skulle have fundet sted senest 4 uger efter 1. dag.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal lade som ingenting, skal jo færdes der 2½ år endnu pga. datteren, eller.... det kan da godt irriterer mig lidt at det har taget så lang tid også fordi vi hele tiden har været enige om at jeg ikke skal tilbage, kan læses først i tråden...
Hvad er Jeres mening??
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 12:19   #14
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, har idag 17 uger efter 1. sygedag været til den lovpligtige sygefraværssamtale som skal finde sted senest efter 4 uger..... ja det går ikke så hurtigt i kommunen.
Nu vil hun sørme godt fyre mig og indleder en fyringsprocedure med det samme.

Så vil jeg jo godt vide om, hvis jeg raskmelder mig den dag jeg får fyreseddlen og har 3 mdr. opsigelse, vil jobcentret så tage fat i mig i opsigelsesperioden eller vil jeg være fredet indtil opsigelsesperioden er færdig?
Jeg skal have fat i fagforeningen i morgen under alle omstændigheder så lufter jeg også lige det her sp.
Men det er en lettelse at der nu endelig kommer en afslutning....

Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 22:03   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jobcentret vil ikke tage fat på dig, før du er ledig (med mindre du selvfølgelig selv ønsker hjælp med det samme, til at finde et nyt sted).

Men du skal vide, at med mindre din arbejdsgiver fritstiller dig i opsigelsesperioden, så vil du blive nødt til at skulle møde på arbejde, hvis du raskmelder dig.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Positiv overrasket keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 11-01-2011 22:45
Jeg er overrasket Ragdoll Alt det andet 19 10-10-2009 13:36
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Når nok bliver NOK Henriette_Dyrr Politik og Samfund 4 26-05-2009 22:47
Dagens griner- Og de er overrasket !! Pyt Dit og Dat 3 12-12-2006 15:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension