K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2009, 19:25   #21
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Nu er det sådan at hvis man ikke ville stemme til EU at man så også skal fra vælg at ikke skulle stemme til tronfølgeloven.

Jeg har gået til valg. Og stemt ja til tronfølgeloven da jeg tænker på isabella. Det er jo ikke en selvfølge at hendes storebror bliver konge han kan som os andre også blive syg eller komme af dage lige som os andre.

Og jeg går ind for ligestilling for alle også for kongehuset.

Når man ikke stemmer kan det også tolkes at man ikke går ind for ligestilling.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 19:28   #22
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaCliffShads Se meddelelser

Og jeg går ind for ligestilling for alle også for kongehuset.

Når man ikke stemmer kan det også tolkes at man ikke går ind for ligestilling.
Præcis sådan ser jeg det også.

Man kan også vende det om og sige, stemmes der ja til tronfølgeloven,så giver det måske mere mod på at pille andre brudstykker ud af grundloven og sætte dem til afstemning.
Det er i mine øjne positivt, men bliver det nej,så tror jeg det varer meget, meget længe før nogen tør pille bare lidt ved grundloven.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 20:26   #23
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Sidder uden tv og venter på sputnik får kl 19 nyhederne op. Hvor kan jeg følge med i statestikkerne løbende uden at skulle vente på det ligges op? Er jo født nysgerrig
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 20:33   #24
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Hey tv2 news kører live fra sputnik lækkert så kan min nysgerrighed stilles(info til de andre med sputnik og intet tv)
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 12:18   #25
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
kongehuset er ligesom heroin for en junkie....

Det har intet med ligestilling at gøre.

kongehuset er over loven de betaler ikke skat og moms ....så hvis i er så naive at tro den afstemning giver LIGESTILLING mellem kvinder og mænd så er der noget I har overset eller misforstået.

Nå nok om det .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 12:59   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
kongehuset er ligesom heroin for en junkie....

Det har intet med ligestilling at gøre.

kongehuset er over loven de betaler ikke skat og moms ....så hvis i er så naive at tro den afstemning giver LIGESTILLING mellem kvinder og mænd så er der noget I har overset eller misforstået.

Nå nok om det
Lige præcis... faktisk når man tænker over det, gør den ligestilling kun een ting... nemlig at kongedømmet bliver endnu mere fastlåst, da det så har meget større potentiale for at "blive i familien"...

På dette grundlag valgte jeg så ikke at stemme aligevel, for i min verden burde det hele afskaffes... for kongehuset ER ikke ligestilling, når ingen andre har mulighed for at blive konge eller dronning, end deres egen familie... de bliver født med et helt guldservice i flaben gør de... de er både heldige og forbandede på en og samme tid.

De får et liv i luksus, sus og dus på skatteborgernes regning, men samtidigt er de tvangsindlagt til at være upolitiske, deltage i røvkedelige kapitalistiske sammenhænge, klippe så mange snore over, at de vel ender med slidgigt.... tænker; Dronningen har dårlige knæ... det kommer vel af alt det nejeri konstant hele tiden.

Kongehuset er yt... det er gammeldags, fra en tid hvor Kongen havde MAGT... hvor han red med i krig i sin rustning, på sin trofaste ganger... med andre ord: han havde et ansvar.

I dag er det bare kulturhistorisk popsmarteri efter min mening...

(så!!... nu får jeg røvfuld af alle dem over 50 vel? ... eller? )
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 15:01   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes man skulle have stemt og kongehusets forbliven, men sådan et valg tør de sgu nok ikke udskrive....

Jeg ved ikke, jeg har ikke de store følelser for kongehuset, og de har jo egentlig ikke noget med 'os' at gøre, hvorfor jeg ikke føler mig særlig forbundet med institutionen....

De må ikke ytre sig om noget, de kan ikke sige noget politisk, de kan ikke deltage i hvad somhelst, og når jeg forsøger at følge lidt med, så hander det næsten kun om Marys hår, hendes tøjstil, Prins Henriks Vom, deres bidske hunde, Dronningens knæ, deres sommertogt eller en snor der skal klippes i forhallen for grønlandsk fiskeforsyning - jeg forbavses aldrig over en særlig indsats hvor man kunne tænke,, woow hvor er jeg stolt over at vi har monarki'' - for mig er det bare nogen der skrider forbi i smooking og gallakjole engang i mellem......

Ligestillingen kan jeg dog ikke få øje på - prins Henrik skal ALTID stå bag sin kone, som Mary altid vil skulle stå bag sin mand - husker også Henriks harme over at blive vraget som mand, fordi Dronningen er manden i forholdet ang rettigheder.....så ligestilling??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal vi stemme på for at få fair behandling i København ? Nøgne tær Politik og Samfund 13 20-11-2013 13:45
Kun de bedst stillede og de dårligst stillede skal stemme logikeren Politik og Samfund 4 24-12-2011 12:47
Hjælp mig! Hvem skal jeg stemme på? logikeren Politik og Samfund 35 14-09-2011 09:58
Dér røg min stemme til S-SF!!! logikeren Politik og Samfund 10 12-01-2011 03:26
Hvem skal man stemme på? Hejdien Politik og Samfund 25 09-09-2007 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension