K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2009, 07:45   #1
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Brug fiskenet til at overmande psykotiske patienter

Forslag fra Enhedslisten i Vejle om at bruge fiskenet til at overmande psykotiske patienter.

Spred Glæde...trods alt :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 10:47   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu er jeg selv pykosepatient, og bare tanken om fiskenettet som jeg rigtig kunne få viklet mig ind i, kan gøre mig fuldstændig skrækslagende - mange psykosepatienter lider jo af paranoia!!
Bare tanken om fiskenettet vil nu lægge sig i min underbevidsthed og gøre mig endnu mere paranoid hvis jeg skulle få en ny psykose. Gyys Flemming!

Men jeg forstår godt hvad du mener, og det lyder også smadder smart (bare ikke lige for os der lider af psykoser), og hvis psykosepatienten først står med kniv, bue og pil, så virker nettet nok ikke liiige efter hensigten. Og dem der ikke er farlige og truer med våben, kommer somregl med uden den store dramatik.

Personligt ville jeg hellere have et skud i benet eller armen end at blive fanget med nettet, eller få en gang peberspray....eller en bedøvelsespil. Eller ok, bedøvelsespil og SÅ nettet....bare IKKE nettet alene, huuulk. Sveder tran bare tanken.

Men roser for dit gode hjerte! Håber bare ikke de bliver mig der skal vikle mig rundt i fiskenet....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 11:01   #3
dhansen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 17
Styrke: 18
dhansen er ny på vejen
Jeg vil til hver en tid hellere vikles ind i fiskenet, end skydes og efterfølgende dø af det. Om det så skal koste evig skræk for fiskenet :-)
Jeg undrer mig stadig over hvorfor politiet ikke kunne bruge peberspray eller andre af deres tilgængelige magtmidler, inden situationen i fredags eskalerede. God idé ellers.
dhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 12:05   #4
max
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Lokation: ringsted
Alder: 64
Indlæg: 4
Styrke: 0
max er ny på vejen
Selvforsvar.

Prøv , ( hvis kan ), at sætte jer i en situation, hvor en person HAR prøvet at slå jer ihjel for bare et splitsekund siden, og sandsynligvis vil gøre arbejdet helt færdigt. Jeg ville gøre hvad som helst for at slippe med livet i behold, og det så hurtigt og efektivt som muligt. Det er uden tvivl gået meget stærkt, da manden nåede at knivstikke begge betjente livsfarligt, før de nåede at reagere. Et vidne udtalte, `det lignede´ en henrettelse, sikkert nok, men var det ikke lige præcis hvad han prøvede at udøve overfor betjentene
max er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 12:11   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Joo men da jeg så i tv hvordan det var foregået med to betjente der skød fra hver sin side og hvor mange de var, så var min første tanke .. send dem på et kursus lad dem lære at skyde... så mange betjente og ikke en kunne finde en knæskal .. .men oki min første tanke var også .. det var berettiget men det var inden jeg så rekonstruktionen
  Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 14:34   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene.......altså lægen plejer jo at ringe til politiet, hvis ikke patienten vil med frivilligt - og hvis lægen ikke kan få patienten med, som ellers har den rette uddannelse, så vil det nok kræve at politiet skal have nogle færdigheder, som end ikke lægerne har. Den tror jeg bliver svær at tackle!!!

HELDIGVIS bliver laaangt de fleste indlagt uden de store problemer - og her taler vi på daglig basis. Der er et par sager om året, hvor politiet må gå til yderligheder og hvor patienten er så truende og farlig, at det hele kører af sporet.

NEJ, det er ikke ok at skyde en psykisk syg i hovedet! De kugler kunne godt have blevet placeret mere humant feks i benet. Og samtidig med jeg skriver dette, tænker jeg på den psykisk syge der blev skudt i armen i en seven eleven butik og døde af blodtabet, så det virker måske heller ikke...hmmm.

Og hvis man nogen sinde har set en psykisk syg gå amok med knive og andre våben, så vil man nok være enig i, at det er det mest skræmmende der findes. Og jeg ved ærligtalt ikke om man kan nå dem med hverken peberspray, fiskenet eller søde ord. De kommer jo somregl stormende på fuld skrue med øksen eller samuraisværdet over hovedet - kan meget levende forestille mig hvordan man ville se ud efter mødet med et fiskenet, og den syge kan meget nemt blive offer for et lidt uheldigt ''selvmord''....

Som psykosepatient vil jeg nu stadig hælde til bedøvelsespil. Lægen har somregl remedierne i tasken, og politiet erfaringen til at trykke på aftrækkeren. Nemt, smertefrit og yderst humant, og med minimale chancer for fejlvurderinger, liv der står på spil og folk der kommer til skade.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 15:40   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Smart den havde jeg slet ikke tænkt

kan man takle farlige dyr med bedøvelse pile hvorfor så ikke farlige mennesker der kunne nok reddes mange på den konto, og ja jeg kan sq godt forstå at politiet er bange men et eller andet sted troede jeg at de var uddannede til at skyde og tage sigte så kan stadig ikke forstå hvorfor man rammer hovedet i stedet for arme eller ben, ved godt at man kan ramme uheldigt og man så kan dø af blodtab men tror nu alligevel at jeg vil holde på at chancen for at dø ved skud mod hovedet er ti gange større
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 14:18   #8
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej,

Tak for jeres kommentarer.

Jeg har også tænkt på det med knive og så fiskenet. Man kunne evt. lave fiskenettet af kevlar & med maskestørrelser der gør, at vedkommende ikke bliver kvalt.

Jeg tror, at reaktionen blandt politifolk med skud uden varselsskuld skyldes for en stor dels vedkommende loyaliteten over for deres kollagaer. De har jo fælles omgang & man vil jo uvilkårligt gøre alt for at redde en kollega, som man har gået op & ned af i lang tid. Læg dertil korpsånden.

Men politifolkene er jo heller ikke uberørte af situationen & det vil følge dem i lang tid, hvis en psykisk syg bliver skudt & dræbt.

Jeg er efterfølgende kommet i tanke om et forsøg vist nok i København, hvor man har brugt skumslukkere inden i huse for at overmande aggresive folk. Men har ikke lige set noget om resultatet. Men jeg mener, at det er blevet brugt på et tidspunkt.

Jeg forstår heller ikke at peberspray ikke blev brugt til at overmande vedkommende, men nu kender jeg kun til det fra pressen. Så det er jo ikke til at vide om politifolkene forsøgte & derfor blev angrebet.

Ideen med bedøvelsespil er også god.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 16:03   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den med pebersprayen KAN også være svær, for folk bliver jo stoppet pga smerter, hvor psykisk syge engang i mellem får nogle sære krafter der er svære at bremse, og det er før set af særlig vrede og farlige personer, ikke lige umiddelbart reagerer på pebersprayen og fortsætter en god tid inden den begynder at virke for alvor. Endvidere skal man også gerne ind på temmelig kort afstand (omkring 1 meter) for at spraye dem i øjnene, men står personen så med kniv - eller som her, også med bue og pil, så er det ikke helt sikkert at man tør tage chancen..

Ja, bedøvelsespile må være lige sagen, det gør også at patienten ikke gør modstand under transporten, får sovet, og kan vågne op stille og roligt efter en god lur i de rigtige rammer der er gearet til at modtage dem. Sådan en lur kan bestemt godt tage brodden af de værste situationer....

Fiskenet er jo også fint nok i teorien, men hvad hvis den psykisk syge har en pistol osv. Tror man skal tage et middel i brug, der kan få alle med......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 16:47   #10
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
For mig at se så er tanken om bedøvelsespile noget pjat - det tager da tid før vedkommende går omkuld !
I kender en "Stunner".
Der er udviklet våben der bruger samme princip, men kan bruges på afstand.

Taser LR 4
Dette er en stunner som afstandsvåben, den har pistolgreb, men ligner ellers ikke. Komprimeret luft kan skyde dartpile op til 20 m, og disse er koblet til apparatet med ledninger.

Der er ikke meget spræl tilbage hvis du bliver ramt af en sådan.
Efter sigende er det ikke livstruende - med mindre man har en hjertefejl.

Jeg har længe undret mig over, at man ikke bruger en sådan til den slags opgaver.
__________________
MVH. Tuxon.
Politikere er som bleer - de skal skiftes ofte og af samme årsag.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forum for endokrinologiske patienter Tullepigen90 Et godt link! 1 29-07-2011 18:21
Patienter klager over ny klageinstans buster Politik og Samfund 0 03-06-2010 19:38
Patienter hyre advokater sun-lady Det er da strengt ! 11 15-07-2009 01:17
Link til patienter med neuropati Tvillingerne20 Et godt link! 5 29-02-2008 23:45
3.107 patienter hos een læge zuza Politik og Samfund 1 29-02-2008 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension