K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2009, 11:38   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Lidt underlig måde at gøre tingene på , hvad hjælper det at man kan komme ind til folk og hjælpe dem med at få struktur på hverdagen og behøver det at være tegn på at man har en ustruktureret hverdag at man ikke kan deltage i en arbejds prøvning ?

Det er godt nok langt ude, jeg kender folk med forbier der har en hverdag 20 gange så strukturet som min, uden dog af den grund at være i stand til at varetage et job simpelthen af den grund at de ikke tør at gå uden for en dør, men deres hverdag klare de fint hjemme ....

Og hvad skulle det hjælpe med struktur for folk der har forbier skulle de ikke heller have hjælp til at komme af med de forbier og alle dem der har prøvet alle tilbud i bogen , burde de ikke hellere have hjælp i form af feks en pension, det er sq så langt ude, både i Næstved og alle de andre steder er det ene og alene pengene der er i fokus, hvad kommer det til at koste kommunen ....

Jeg tror kun det kommer til at dreje sig om tid inden vi ser de første mennesker gå helt ned på det her med en katastrofe til følge ...

Spørgsmålet er bare om det vil komme til den brede offentlige kendskab eller om det bliver noget tys tys noget...

inden for en kort periode vil vi høre et par succes historier der vil fortælle alle andre at det er godt og rigtigt det som regeringen har gang i , og vi vil ikke høre en pind om alle dem det går grueligt galt for ....
Det er netop lige det jeg er bange for... det er en typpisk følge når man debaterer med raske mennesker, at hvis de oplever at bare én psykisk syg taler godt om det, og det virker for den ene person.... så er årsagen til at de sidste 10.000 ikke kan, blot at de ikke tager sig sammen...
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 12:43   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
altså, de må da gerne komme her og hjælpe mig med at gøre rent og rydde op. vaske tøj, male, og hvad der ellers har ligget stille i 3 år nu.. for ikke at tale om haven... føj da...
mine smerter og mit piskesmæld forsvinder nok ikke fordi der kommer "kloge" aktører og diverse.. så når jeg har været med en time, skal jeg lige sove i 4.. så er de måske færdige når jeg vågner igen..
jeg har da 4 katte, og en rottweiler, som elsker at hoppe op. gø og fjolle rundt..

men hold op hvor er det ufatteligt at de tror at vi bliver raske med et pennestrøg.. og hvad betyder en struktureret hverdag?? jeg står da op og køre mine børn afsted næsten hverdag.. jeg går da også regelmæssigt i bad.. jeg forsøger at holde vasketøjet i gang, men det strander gerne rent på spisebordet.. og i bunker på hver sin stol..
jeg får jo ikke flere kræfter, mindre smerter eller bliver mere frisk af at der skulle komme flere folk her.
ak ak.. hvor ender det hele dog henne?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 13:26   #13
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Thumbs down holbæk

Holbæk Kommune kan skam også følge med..

På deres hjemmeside er følgende sendt i udbud :

udbud af arbejdsprøvningstilbud for sygedagpengemodtagere

Syge der skal i arbejdsprøvning???

Det går sq utroligt godt i Danevang, jeg kaster op!!!

Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 13:41   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Der iværksættes desuden et delprojekt, der indebærer at aktøren kan gennemføre aktivering i den lediges eget hjem. Formålet med hjemmebesøgene er at få struktur på den lediges hverdag og derigennem få dem til at møde op på aktiveringen.
citat

Ja det kunne de li på kommunen...nu skal folk tvinges til at arbejde i aktivering i eget hjem undskyld jeg griner....

...dette er ulovligt og vil næppe kunne lade sig gøre efter loven om privat livets ukrænkelighed...

Næstved kommune er en af Ventre højborgene eller tager jeg fejl ?

Lad være med at lukke op !!!!!!

hvis der kom en sag ud af det tror jeg Du ville vinde helt klart.

Sidst redigeret af Stella; 30-01-2009 kl. 13:54.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 13:57   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det ender vel med de kommer med et korps af låsesmede...i den hellige syge skal ud i jobs navn...

det er sku da åndssvagt, man sygemelder sig jo fordi man ikke kan passe sit arbejde, skulle man så blive rask af at blive tvunget ud i fjolleaktivering... hvis man kan holde til det, så foretrækker vi jo nok bare at tage tilbage i alm. job..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 14:04   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Der iværksættes desuden et delprojekt, der indebærer at aktøren kan gennemføre aktivering i den lediges eget hjem. Formålet med hjemmebesøgene er at få struktur på den lediges hverdag og derigennem få dem til at møde op på aktiveringen.
citat

Ja det kunne de li på kommunen...nu skal folk tvinges til at arbejde i aktivering i eget hjem undskyld jeg griner....

...dette er ulovligt og vil næppe kunne lade sig gøre efter loven om privat livets ukrænkelighed...

Næstved kommune er en af Ventre højborgene eller tager jeg fejl ?

Lad være med at lukke op !!!!!!

hvis der kom en sag ud af det tror jeg Du ville vinde helt klart.
Næhh... de fleste byrådsmedlemmer og borgmesteren er faktisk Socialdemokrater ... Socialdemokrater er venstrefolk i rødt jakkesæt og blå slips.
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 14:19   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det er ligesom Jacob Hoougaard S han ville passe bedre ind hos DF...

Socialdemokraterne var dem der startede hele aktiverings cirkus helvedet...de skabte fleksjob ordningen og aflivede førtidspensions ordningen med 3 forskellige pensioner...

hermed ikke en opfordring til at stemme på VKO...

SF og Enhedslisten er de eneste jeg kunne stemme på nu.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 14:47   #18
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Det ender vel med de kommer med et korps af låsesmede...i den hellige syge skal ud i jobs navn...

det er sku da åndssvagt, man sygemelder sig jo fordi man ikke kan passe sit arbejde, skulle man så blive rask af at blive tvunget ud i fjolleaktivering... hvis man kan holde til det, så foretrækker vi jo nok bare at tage tilbage i alm. job..
Huldra, dine vise ord her har jeg da kørt frem med mere tit end ofte, men jeg bliver så mødt af et undrende blik, man skulle sq tro at jeg lige var faldet ned fra månen.

Jeg har sagt ligeud til min sagsbehandler:

Tror du virkelig at jeg sidder hjemme, afskåret fra stort set ALT socialt for at hæve skide 9.000 pr. måned??

Når jeg, hvis jeg var fit for fight, kunne vade over i vuggestuen 5 min. fra mig og tjene det dobbelte??

Taler vi swahilli, siden de ikke fatter en meter eller er de bare snotdumme?
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 15:12   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg syndes det miner om http://www.nychance.dk/

det var jeg i, og havde besøg i hjemmet 1-3 gange om ugen
jeg var meget i mod det, at skulle have en fremmede mand ind i mit hjem.

men jeg gjorde det, og det var ikke så slemt da jeg først var kommet ind i det, jeg skulle aktiveres 10 timer om ugen
manden var også flink da vi kom til at kende hinanden og han fandt ud af hvorfor jeg var på kontanthjælp

men det er grænseoverskridende at få besøg på denne måde, jeg følgte mig som en rigtigt bistandsbums, en som der bare ikke kunne finde ud af at stå op om morgen og bare skulle have et stort spark bag i
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 15:12   #20
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Huldra, dine vise ord her har jeg da kørt frem med mere tit end ofte, men jeg bliver så mødt af et undrende blik, man skulle sq tro at jeg lige var faldet ned fra månen.

Jeg har sagt ligeud til min sagsbehandler:

Tror du virkelig at jeg sidder hjemme, afskåret fra stort set ALT socialt for at hæve skide 9.000 pr. måned??

Når jeg, hvis jeg var fit for fight, kunne vade over i vuggestuen 5 min. fra mig og tjene det dobbelte??

Taler vi swahilli, siden de ikke fatter en meter eller er de bare snotdumme?
Det handler jo i bund og grund blot om, at kommunerne er mere eller mindre ligeglade med syge rent arbejdsmæssigt... de er pengemaskiner og penge forvaltere, og det er det eneste der interesserer dem... hvor mange går op i borgmesterens syn på syge, eller hvad han gør for dem?... ingen stort set, og det har ingen indflydelse på deres poster... de eneste der kigges til når der laves urimelige ting er folketingsmedlemmerne, og de får bare skylden.

Kommunerne er ikke noget der udøver menneskesyn åbenbart... kun regnskaber.

Derfor er det ikke så underligt at de "ikke fårstår"... for de mener slet ikek det er deres opgave at forstå... det er politikkernes job. Og politikerne laver så love som de kan forvalte som det passer dem bedst... hvilket kun handler om økonomi når man udsultes fra toppen af.

De er ligeglade... kort og godt. Det link jeg har givet i denne tråd beviser det med flere længder, for de "menneskesyn" der træder frem i linket... det er som snydt ud af næsen på Hjort. Man skulle tro han har skrevet en drejebog sammen med sit "godt i gang" projekt.... han er i hvert fald godt i gang med at ødelægge syge borgere.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vidste I at... tm1978 Politik og Samfund 20 06-05-2013 11:00
Vidste du..... buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 09:59
Det vidste jeg så ikke........ Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 27 04-09-2010 08:03
Vidste du det ? Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-10-2007 13:13
Vidste du ? Hejdien Den nyttige viden vi alle har 0 04-04-2006 17:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension