K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 20:26   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
De beskrevne arbejdsprøvningsforslag må derfor tilhøre kategorien "så går der tid med det, og vi får forhalet din sag"...
Nemlig!

Og præcist det samme gælder "behandlingsmuligheder", hvor SB'ere pludselig foretager lægefaglige vurderinger og mener at smerteklinikker vil øge folks arbejdsevne - på trods af at læger aldrig har set folk med arbejdsevne på smerteklinikker...

...og nu er det åbenbart en trend her i byen, at kan man ikke skræmme folk med andet, så hedder det "Liason"...

...altsammen blot forhaling/billigeste opbevaring!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:49   #12
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Nu er det altså ikke for at ødelægge den dårlige stemning eller bryde den negative spiral ....
Men jeg har så kun oplevet at blive hørt, lyttet til, inddraget, taget alvorligt og konstruktivt arbejdsprøvet af sagsbehandlere, jobkonsulenter mm. Beklager;-)
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:53   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Siv, i Københavns Kommune?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 21:20   #14
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Nej ikk i Kbh....men i Kolding.

Men mon ikk også der findes folk i Kbh der har haft samme oplevelse som jeg.

Lige som der formentlig også findes personer i Kolding der har haft trælse oplevelser som de der er beskrevet af ex trådstarter...
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:18   #15
Rygskadet
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2012
Indlæg: 21
Styrke: 13
Rygskadet er ny på vejen
Den med Københavns Kommune kender jeg desværre godt, sagsbehandleren sidder med papirerne, hvori der står at borgeren er beskadet, så ikke kan vende tilbage til ordinær arbejde fra lægekonsulenterne, så siger personen så er du klar til virksomhedsrevalidering derefter tilbage på fuld tid i ordinær arbejde...?
Rygskadet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:33   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Men mon ikk også der findes folk i Kbh der har haft samme oplevelse som jeg.
Det er da slet ikke utænkeligt, men i så fald har disse folk tilsyneladende ikke lagt deres vej omkring K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:39   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er da slet ikke utænkeligt, men i så fald har disse folk tilsyneladende ikke lagt deres vej omkring K10.
med tanke på hvor mange bruger der er af k10

så er det meget få sager som har kørt efter bogen
kan huske 3-4 stykker
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 00:13   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Men mon ikk også der findes folk i Kbh der har haft samme oplevelse som jeg.
Langt færre, idet København er den kommune, der tilkender landets laveste antal flexbevillinger og førtidspensioner (søg på Mymlem, som har lagt masser af links om emnet).

Trådstarter spurgte også til andre københavnere, som havde været udsat for ringe, meget pænt sagt, behandling.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 10:01   #19
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Jeg melder mig også på banen - snart 2 år i selskab med SB'ere i Baldersgade er ved at sætte sit præg. Jeg kan helt klart nikke genkendende til mange ting:

- den nedladende holdning (måtte sende skriflig klage til afdelingschefen, fordi SB'eren ikke ville anerkende min sygdom som en "rigtig" sygdom på trods af diagnose fra landets førende hospitalsafdeling indenfor området)

- den fuldstændig virkelighedsfjerne forståelse af, hvad syge mennesker kan magte (min SB'er vil have mig tilbage til odinært arbejde på trods af, at jeg måtte opgive at være på arbejde i 8-9 timer ugentlig i en delvis raskmelding og sygemelde mig fuldtids).

- den underlige holdning til, at ordinært arbejde og selvforsørgelse forstås som helt ned til 18 timer om ugen. Hvem kan forsørge sig selv på 18 timer om ugen? Hvis man kunne det, hvorfor arbejder vi så ikke alle bare 18 timer om ugen, så kunne også de arbejdsløse komme i job?

- og endelig den utrolig langsommelige sagsbehandling. Jeg måtte bl.a. vente næsten 3 måneder og indsende 2 rykkere, den sidste med kopi til afdelingschefen, før jeg fik svar på de spørgsmål og kommentarer, jeg havde til opfølgningsplan og ressourceprofil - selv havde jeg 10 dage til at svare! Det passer jo ikke på nogen måde sammen!

Lige nu afventer jeg reaktionen på, at CAB (center for afklaring og beskæftigelse) er stoppet den afklaring mhp revalidering, som SB'eren har sendt mig ud i. Afklaringen er stoppet, fordi CAB pludselig, da alt til virksomhedspraktik næsten var kørt i stilling, fandt ud af, at jeg endnu ikke er afskediget. Det er nu 3 uger siden, jeg blev sendt hjem fra CAB med melding om, at de syntes, det var dybt underligt, at min SB'er havde sendt mig i afklaring mhp revalidering, mens jeg endnu var i job, og jeg har stadig intet hørt fra min SB'er ..... ???

Så ja, der foregår rigtig mange underlige ting i Københavns Kommune! Det, jeg her har beskrevet, er bare en smule af det, jeg har oplevet.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 10:41   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Altsammen fuldt genkendeligt, Fib-Spurv, desværre...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension