K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2012, 20:30   #11
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Chara:

Jeg vil få bevilliget timer til at tale med en socialrådgiver i forbindelse med smerteklinikken, og han har talt om, at vi skal finde frem til, hvordan vi kan mindske antallet af arbejdsprøvninger, således jeg ikke bare bliver smidt ud i den ene efter den anden uden der kommer et ordenligt resultat ud af det.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:35   #12
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Gekko,

Jeg har ikke været på smerte klinik, men har altid syntes at det lyder interessant.

Dog vil jeg kommentere det du siger om arbejdsprøvning. Du skal som turnus skriver, sammen med din læge og evt. smerte klinikkenfinde ud af hvad der lægeligt siges til en evt. arbejdsprøvning når/hvis kommunen mener, at du i forbindelse med din afklaring skal i sådan en.

Som vi kan læse udfra hvordan det gik sidst i din arbejdsprøvning og efter virkningerne heraf, så er det klart at du skal passe rigtigt meget på med at komme i arbejdsprøvning igen og måske bør det lægeligt set kontraincideres og dermed i en hver form blive afvist.

Held og lykke med smerteklinikken, håber vi hører mere herom løbende også

Takker

Min fagforening holder på at jeg så hurtigt som muligt skal ud i endnu en arbejdsafprøvning, hvilket jeg ikke er enig i på nuværende tidspunkt, hvor det sådan er gået nedad bakke med helbredet og jeg endnu ikke er kommet ovenpå efter den sidste praktik.

Jeg vil prøve at forhøre høre mig ved min læge om, det er muligt jeg kan vente til jeg er kommet et godt stykke ind i behandlingsforløbet, inden jeg skal afprøves igen. På den måde har jeg en mulighed for at komme lidt ovenpå (forhåbentligt) og fået set om en ny medicinering vil kunne hjælpe mig lidt på rette vej.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:36   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gekko,

Vær opmærksom på ikke at skrive for mange indlæg efter hinanden, du kan i op til 2 timer efter dine indlæg redigere i dem og tilføje noget mere, således at der f.eks ikke kommer 2 indlæg efter hinanden.

Og Gekko vi alle vil gerne ud på arbejdsmarket, men har igennem vort forløb måtte erkende at det ikke holder. Jeg selv kæmper med, at jeg indtil 2006 var fuldt "fungerende" såvel i privat livet og ikke mindst på arbejdsmarkedet. Det tager lang tid at erkende at man bare ikke kan, men det tager endnu længere tid at overbevise kommunen..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:57   #14
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
På et tidspunkt vil kommunen nok have en "generel helbredstest".

Det er derfor vigtigt at din læge ved hvordan du har det, så han kan bakke dig op så kommunen får et realistisk billede af din situation.

Læger, speciallæge og andre behandlere skal være enige om dit problem og de skal være superskarpe i deres beskrivelse.

Vendinger som "med tiden", højest sandsynlig, på sigt, ad åre, kan ikke udelukke, osv. bliver opfanget af sagsbehandler/lægekonsulenter og ser de den mindste vaklen/åbning i beskrivelse bruger de det.

Du bliver glad for at komme der, det er jeg ikke i tvivl om
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 21:37   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er også aller aller bedst at være færdig behandlet og have alle behandlingsmuligheder udtømte inden man bliver arbejdsprøvet. Både fleks og pension foreskriver at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte, så derfor nytter det jo ikke at du bliver arbejdsprøvet "nu" hvor du endnu ikke er færdig behandlet.

Desværre er der ikke mange af os der har super gode erfaringer med vores fagforeninger i forbindelse med hjælp i sdp. eller afklarings sager som sådan. Jeg er sikker på at vi alle ville ønske at det var anderledes, men de er jo umiddelbart set også stærkest for dem der er på det ordinære arbejdsmarkede. Derfor skal man "passe på" med deres råd, desværre.

Generelt Gekko, så skal du stadig også prøve at tage det hele så roligt som du kan, du skal nok nå at komme i en evt. arbejdsprøvning, eller få en erklæring på hvorfor du ikke skal dette. Din kommune har sikkert ikke mere travlt end som sådan. De sender dig på smerteklinik, håber at det bliver rigtigt godt for dig, men det er sikkert også deres måde at "forhale" din sag på.

Med det sidste skal du "også" forstå mig ret. Kommunerne har som det er idag ingen tid til, at følge op på vores sager, så hvis de kan vinde lidt tid hist og her, så er jeg sikker på at de "snupper" den. Du skal sørge for at få det bedste ud af det og undersøge dine muligheder i medens i det omfang du vel at mærke magter.

Kontant hjælp er jo ikke et varrigt forsørgelsesgrundlag, men det skal heller ikke bruges til at aktivere folk, der reelt skal afklares mod et varrigt forsørgelsesgrundlag og det er også vigtigt, at du med tiden sikre dig dette.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Gekko Se meddelelser
Chara:

Jeg vil få bevilliget timer til at tale med en socialrådgiver i forbindelse med smerteklinikken, og han har talt om, at vi skal finde frem til, hvordan vi kan mindske antallet af arbejdsprøvninger, således jeg ikke bare bliver smidt ud i den ene efter den anden uden der kommer et ordenligt resultat ud af det.
Hvor er der fantastisk at der findes sådanne mennesker, der har forstand på hvordan man bør gribe evt. arbejdsprøvninger an. Alt andet er spild af ressourcer, gad vide hvornår kommunerne og regeringen opdager dette!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 02-07-2012 kl. 22:00.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 23:20   #16
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Jeg har ikke helt tjek på det med at redigere i mine indlæg endnu og bliver ofte logget af midt under skrive processen - nok fordi det ikke går særlig hurtigt men skal forsøge at finde ud af det, så jeg ikke kommer med for mange efter-hinanden-følgende indlæg.

HELBREDSATTEST - Jeg har fået lavet 2 generelle helbredsattester på kommunens foranledning, men det er der ikke rigtig kommet noget ud af.

Nu var det ikke sådan at kommunen tænkte på mit helbred eller fremtid, da de opfordrede mig til at ansøge om et behandlingsforløb på et smertecenter. Det handlede, som det i mange tilfælde gør, om besparelser. Emnet havde aldrig været oppe før min fysioterapeut nævnte det overfor kommunen og så gik det ellers stærkt. Inden for en uge blev behandlingsmulighederne, der ellers blev anset for udtømte, ikke længere set som udtømte og med den begrundelse stoppede sygedagpengene meget før tid, da jeg alligevel ikke kunne afklares indenfor denne periode. Det skal lige siges at planen var jeg skulle ud i et afklaringsforløb, der ville vare ca. 9 måneder, men jeg endte op med 13 ugers arbejdsprøvning og røg på kontanthjælp. og nåh ja, kommunen mener nu trods lægedokumenterne at jeg vil blive frisk som en havørn igen. Det var ikke lige fordi jeg var specielt glad for fysioterapeuten derefter, men nu har jeg fået en diagnose - igen - og håber på at de på smerteklinikken kan hjælpe mig videre, så det er helt fint

ACCEPT - jeg troede, indtil jeg kom ind til udredningen, at jeg var fuldstændig afklaret med min situation, men det er jeg vist ikke alligevel. Så ja Entenelle - det tager lang tid for at kunne affinde sig med sit 'nye liv/situation'. Jeg tror det i lang tid vil blive en rejse op ad bakke for at redefinere sig selv - fra arbejdsbi til.....hvad ved jeg ikke, men det kommer med tiden

Min oplevelse er, at det er svært at få lægerne til at skrive meget specifikt i deres udtalelser. Det er som om de ikke vil hænges op på noget som kunne vise sig at tage en uventet drejning. Selvom de siger at de bestemt ikke er itvivl om bla. bla. bla., så ender de alligevel med at skrive ord, der kan betvivles, når de læses af kommunen, så har i sagt til dem efter en undersøgelse at de skal være meget specifikke i deres udsagn eller hvordan er det forløbet???

Jeg skal have endnu en ny sagsbehandler. Jeg tror faktisk det er den 6. i rækken af sagbehandlere, så jeg håber at tingene går lidt bedre denne gang. Lidt træls er det dog at skulle starte helt forfra med en ny, men måske bliver det bedre i denne omgang.

Entenelle - hvordan mener du man skal passe på med deres råd? har du selv haft nogle oplevelser med fagforeningen, som har fået uhensigtsmæssige konsekvenser for dig??

Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skræmmende oplevelse ladytass Alt det andet 10 31-10-2012 09:44
Dukh Oplevelse ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 8 18-06-2011 10:12
æv oplevelse med kollega DaisyBoo Accept fra vores omgivelser 17 01-11-2009 21:05
Trænger til oplevelse Klund Alt det andet 4 15-01-2009 11:36
Dejlig oplevelse! klarkurs Dit og Dat 4 13-08-2007 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension