K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 13:14   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tårnhøje reumafaktor tal, og skintigrafi som lyser over det hele.

Hej. Jeg har en stakkels søster, som hver gang får af vide at hun ikke lider af gigt når hun er på hospitalet, en læge har set sig ond på hende.

Sidst fik hun af vide hun havde fibromyalgi Hun er efterhånden fuldstændig forkrøblet, har varet igennem 12 år.

Desværre lider hun også af kroniske nervesmerter efter diskosprolabs ( flere) og operation i ryggen. Dette har hun på smerte hospitals klinik fået metadon for, og lige så snart lægerne høre dette, så bliver hun regnet for narkoman

Problemet er, at hun end ikke efter sidste skintigrafi, hvor de fleste led lyste op som et juletræ, og tårnhøje reumafaktor tal ikke kan få diagnosen.

Er der nogen derude som ved hvad vi skal gøre med dette?

Hun har lige søgt om en 3 hjulet scooter, og kun fået den bevilget som forbrugsgode, hvilket vil sige at hun selv skal betale halvdelen uden penge.

Hun er så handicappet, at den kun skal bruges som handicap afhjælpning, skal vi klage over denne afgørelse? Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 13:45   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Problemet er, at de 3-hjulede scootere nu anses for forbrugsgode. De har førhen været bevilget som hjælpemiddel. Men det er slut nu. Går udfra det er det, du spørger til?
Hvad har hun af gangdistance? Hvad har hun af andre hjælpemidler?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 14:15   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
der ligger vist en ast afgørelse ang hjælpemidlet 3-hjulet....srry har ikk energi til at lede
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 14:44   #4
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det må være den her!
http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...lpemiddel.aspx
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 18:06   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg har en stakkels søster, som hver gang får af vide at hun ikke lider af gigt når hun er på hospitalet, en læge har set sig ond på hende.

Sidst fik hun af vide hun havde fibromyalgi Hun er efterhånden fuldstændig forkrøblet, har varet igennem 12 år.

Desværre lider hun også af kroniske nervesmerter efter diskosprolabs ( flere) og operation i ryggen. Dette har hun på smerte hospitals klinik fået metadon for, og lige så snart lægerne høre dette, så bliver hun regnet for narkoman

Problemet er, at hun end ikke efter sidste skintigrafi, hvor de fleste led lyste op som et juletræ, og tårnhøje reumafaktor tal ikke kan få diagnosen.
Som beskrevet her, så lyder det umiddelbart som en ren røverhistorie uden hoved og hale og sammenhæng.


Citat:
Er der nogen derude som ved hvad vi skal gøre med dette?
1) Hvad siger "egen læge" som tovholder på projektet ?

2) Har man indhentet patientjournalerne, herunder skaffet sig det materiale man kan hente via.: sundhed.dk ?

3) Har man fået nogen med medicinsk indsigt til at kikke journalmaterialet igennem, som skaffet under pkt. 2 ?

4) Og endelig: har man fået en second opinion på den helbredsmæssige problemstilling ?


Det jeg "fisker efter", det er, om der evt. er en afvigelse imellem, det der er dokumenteret i journalmaterialet og det som patienten oplever ift. diagnose og behandling.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 18:21   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
INDIANSUMMER


jeg får også metadon flere gange daglig for kroniske nervesmerter og dem har jeg fået af en smertelæge på smerteklinikken..så du ka hilse og sige hun ikke er den eneste..jeg får det så bare sammen med morfin og noget andet

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 07:26   #7
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Hvad er det for en diagnose, du mener hun skal have? Reumafaktor kan du ikke bruge til at stille nogen diagnose med.

Hvis i mener, hun bliver fejlbehandlet, kan i så ikke få en second opinion et andet sted, ellers må i jo klage. Synes dog, det lyder lidt for utroligt, hvis lægen ikke vil stille en diagnose, fordi vedkommende har set sig ond på din søster.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 10:56   #8
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Ja til at det lyder utroligt, at man kan blive ignoreret som patient fordi en læge har set sig sur på en. Men det er altså fakta, uanset hvad andre end måtte mene.

Hendes egen læge, støtter hende i at hun har leddegigt, kan jo se forandringerne på fødder, hænder osv.

Gangdistancen er ganske ubetydelig, må standse efter få meter og holde pause, og skal sidde ned meget tit.

Kan ikke tåle at køre i bus, kun ganske kort strækning med smerter tilfølge. Bruger meget taxakørsel.

Jeg lider selv af fibromyalgi, og den knogle skintigrafi jeg fik lavet lyste overhoved ikke op i nogle af led, som hendes gør med alle de store led.

Hun er desværre, som de fleste af os som ikke er mobile mere overvægtig, og det er den forklaring hun får for de høje reumafaktor tal.

Det kan godt være det som jeg har skrevet virker lidt rodet, det beklager jeg.

Men jeg mener stadigvæk at det er et vurderingsspørgsmål af den enkelte om 3 hjulet skal bevilges som forbrugsgode eller som hjælpemiddel?

En anden ting som ligger i den afgørelse, og som kan undre en, det er at mange ældre skulle have købt sådan en 3 hjulet scooter som forbrugsgode.

Men jeg har altså ikke set en eneste, hvor vedkommende ikke var handicappet.

Kunne være rart at vide, hvor Ankestyrelsen har disse tal og oplysninger fra?

Tak for jeres input. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 11:02   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
på smerte klinikken siger de metadon er den sundste smerte medicin fordi man ikke bliver afhængi af det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 13:07   #10
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Du kan godt have reumafaktor i blodet uden at have leddegigt, men hvis egen læge støtter diagnosen, må det være en smal sag at bede vedkommende om at henvise til et andet sted. Det vil jeg anbefale.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det' ikk skidt det hele... Siv Spørgsmål ang fleksjob 19 07-04-2012 19:05
løn - hele uger??? Gaaab Spørgsmål ang fleksjob 4 23-12-2011 13:26
Skintigrafi undersøgelser! Indiansummer Dit og Dat 4 18-01-2011 14:21
Hvordan får jeg det hele med. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-07-2010 21:17
Væk med det hele! Tante Ana Politik og Samfund 2 26-09-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension