K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 11:39   #1
Mickei
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2009
Lokation: Korsør (Slagelse)
Indlæg: 12
Styrke: 15
Mickei er ny på vejen
Falsk anmeldelse

Jeg har siden 2009 været sygemeldt og tilknyttet Jobcenter Slagelse.
Min sygemelding skyldes at jeg er diagnosticeret med Neuropatisk smerter som følge af 4 discus prolapsoperationer.
Smerterne betyder at jeg maksimalt kan arbejde 4 timer dagligt.
Dog mener Jobcenteret at jeg er fuldt arbejdsdygtig, hvilket har betydet diverse anker til Beskæftigelsesankenævnet fra min side. Sagen kører stadig.

Jeg har en privat forsikring hos PFA som indtil nu har betydet at jeg modtog en pension fra dem hver månede. PFA ønskede for 3 måneder siden at få opdateret mine helbredsoplysninger, og sendte i den forbindelse også en rekvisitation til Jobcenter Slagelse, hvor de udbad sig udtalelser om hvilke tiltag jeg havde været igennem i min sygemeldingsperiode.

Jobcenter Slagelse kopierede så HELE min sag og sendte den til PFA! De frekom ikke med nogen egentlig besvarelse på det stillede spørgsmål, men mener åbenbart at PFA selv kan sortere i sagsakterne...

I disse sagsakter lå der en anonym anmeldelse, som indeholdt fejlagtige oplysninger om hvad jeg havde foretaget mig i den lokale golfklub, hvor jeg er medlem.
Blandt andet at jeg arbejde gratis på fuld tid i klubben etc. Og derfor mente anmelderen ikke at jeg kunne få Førtidspension.


Det skal hertil siges at jeg har arbejdet i klubben. Men det var da jeg var sendt i Virksomhedspraktik af Jobcenter Slagelse...
Endvidere har jeg heller aldrig ansøgt om Førtidspension, men ønsket at få et Flexjob.

Jeg er aldrig selv blevet konfronteret med denne anmeldelse af Jobcenteret.

Mine spørgsmål er:
1. Må Jobcenteret overhovedet medsende sådan en anmeldelse til forsikringsselskabet?
2. Og hvis ikke, hvad kan jeg så gøre, rent klagemæssigt?

Sidst redigeret af Mickei; 01-07-2012 kl. 11:42.
Mickei er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 12:26   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Mickei
Nu kan jeg ikke helt se problemet, da forsikringen jo har fået alle papirerne, så hvis du havde søgt en førtidspension, så vil der jo ligge papirer på det, hvis ikke, så det nok fordi det en and, og som du selv skriver, kommunen har ikke reageret på anmeldelsen, så hvorfor skulle forsikringen
Så jeg undre mig, måske mere over du gider bruge energi på at reagere på en and i stedet for noget andet og mere vigtigt for dig
Kan da være jeg misset noget, men så undskylder jeg da..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 12:55   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Mickei

Det synes jeg ikke er ok. Og jeg kan godt forstå at du bliver sur og irriteret, for det ligner da ikke noget. Jeg ville klage til den SB'er der har videresendt alle dine oplysninger, og samtidig sende klage lidt længere op i systemet. Det er sjusk, og ikke ok.

synes jeg -
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 13:13   #4
Mickei
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2009
Lokation: Korsør (Slagelse)
Indlæg: 12
Styrke: 15
Mickei er ny på vejen
Svar til Bananen

Problemet ligger i at Jobcenteret vidersender anmeldelser jeg ikke selv er gjort bekendt med, som jeg har krav på i følge loven.
Og i forbindelse med PFAs vurdering af mit helbred sendte de mig til en psykiater, som skulle vurdere på deres vegne.
Denne rare læge lagde anmedelsen på bordet og spurgte hvad det var for noget?

Stor var min overraskelse, og tåbeligt har mit svar sikkert lydt...
Jeg mener da at jeg selv fik forklaret mig ordentligt ud af tingene, men sikker bliver jeg aldrig.

Og du skal ikke bilde mig ind at PFA er ligeglade med den anmeldelse, uagtet at de ikke har sagt noget til mig, når de selv vidersender den til deres egen psykiater!

Nu kan jeg så gå og vente på deres afgørelse og tænke over om anmeldelsen har haft nogen indflydelse.

Alt dette fordi Jobcenteret ikke er deres opgave voksen, og følger loven!
Mickei er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 13:46   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hmmm må jobcentret bare videresende akter til din forsikring uden dit samtykke?

Det mener jeg da ikke - medmindre det står i en lovgivning, at forsikringsselskaber må indsende uden dit samtykke... Og jobcentret bare må udlevere uden samtykken fra dig. Det er jo dig, det handler om.

Ang. den anonyme anmeldelse, tror jeg, at jobcentret ikke ville kigge nærmere på den, nu hvor du selv siger, at du var i praktik der netop udsendt af jobcentret selv. Så tror ikke, du behøver at være nervøs på det område.

Sidst redigeret af curls; 01-07-2012 kl. 13:49.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 14:01   #6
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hmm ja jeg må stadigvæk sige/mener, personligt vil jeg være ligeglad, at du derimod IKK har fået noget at vide fra kommunen om denne anmeldelse, det vil jeg nok mere bruge min energi på, men det nu mere fordi jeg vil tænke "Gud hvad der ellers ligger af sjove ting"
Tror nu ikke dit svar var mere tåbeligt end hvis det var kommet fra mig, for jeg havde spurgt ham  Vil jo ikke kunne svare på noget, jeg ikke ved noget om 
Sidder selv med en fuldmagt, i hånden til sampension, og jeg kan se de får alt hvad kommunen har på mig, så jeg håber da, at jeg via sampension, måske fik nogle oplysninger som jeg ikke har, selvom jeg har søgt aktindsigt, for jeg stoler meget lidt på min kommunen, for jeg har desværre bevist kommunen lyver, og de skulle betale 380.000 tilbage til staten, så vi ikke de bedste venner..
Jeg tror nu heller ikke forsikringen gider bruge energi på anmeldelsen, da jeg snakkede med sampension sagde hun, at de havde nogle andre regler, og de var ikke nær så perfide ( hendes ord) Så stadigvæk brug tid, på hvorfor du ikke er blevet oplyst om den anmeldelse.. Det andet er mere en formssag
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 14:39   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
tilladelser til Udveksling af Oplysninger mellem forskellige involverede.

@mickei

jeg forstår til fulde din oplevelse af krænkelse og grænseoverskriden, og din stille frygt for, at forsikringsselskabet vil mere end skele til den anonyme anmeldelse, og forsøge at bruge den til at påvirke deres udbetalinger til dig i negativ retning.

I og med du kan bevise (skynd dig at få det på separat skrift fra Jobcentret og fremsend til forsikringen pr. mail), at du var i golfklubben 'på lovlig vis', skal du alligevel bruge unødvendige ressourcer på at modbevise en usandfærdig påstand - omvendt bevisførelse!

Dernæst vil jeg råde dig til at gennemgå dine egne papirer med tættekam, og finde de tilladelser til udveksling af diverse oplysninger, du sandsynligvis har skrevet under på gennem hele dit sagsforløb.

Dem kan man ofte glemme at have underskrevet i farten.....nærlæs derefter, og vend så eventuet tilbage her i DIN TRÅD.

Også selvom det varer et stykke tid før du vender tilbage.
Det er dermed meget mere overskueligt for os der sidder i den anden ende, at følge med i situationens udvikling.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 15:12   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har selv været ude for at kommunen mente at jeg ikke havde ondt i ryggen og at det var fordi jeg ikkegad arbejde - en sagsbehandler påstod at hun havde set mig bukke mig ned og det skrev det i min sag.

Jeg fik derfor på kommunens foranledning lavet en speciallægeerklæring, som manede kommunens mistanke fuldstændig, mine smerter er reelle, og kommunen fik besked på at de skulle stoppe med at plage mig - hun kontraindiserede arbejdsprøvning.

Jeg bad om at få mistanken imod mig fjernet fra min sag - det kunne/ville de ikke. Jeg var bekymret for hvad ASK ville sige til det. Jeg skrev til dem at jeg gerne ville have tilføjet i min sag, at det ikke havde noget på sig.

Jeg har aldrig hørt fra ASK at de ikke troede mig, eller ville nedsætte min erstatning
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 13:18   #9
Mickei
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2009
Lokation: Korsør (Slagelse)
Indlæg: 12
Styrke: 15
Mickei er ny på vejen
Hej Gunvor

Mange tak for din mail.
Det er et kæmpe arbejde du der har gjort.
Rigtig mange tak for det!

Jeg bliver nødt til at lægge mit svar ud på siden her, da jeg ikke er klog nok til at svare på din private besked.....

Jeg har underskrevet en Samtykke erklæring fra PFA, som giver dem lov til at indhente relevante oplysninger som kan have afgørelse for bedømmelsen af min sag.

De har så bedt Jobcenter Slagelse om følgende:
  • Kommunalt journalark
  • Lægelige oplysninger
  • Resultat af arbejdsprøvning
  • Revalideringssag
  • Status i sagen
  • Sygedagpengesag

Jobcenter Slagese har så taget 2 kopier (?) af alle mine sagsakter og sendt til dem.
Det betyder at hele min Ressourceprofil er sendt til dem, alle afgørelser vedr. sygedagpenge, alle mine klager/anker over Jobcenterets afgørelser, alle afgørelser fra Beskæftigelsesankenævnet vedr. mine anke sager.

Ja kortsagt alt hvad de har liggende på mig...
Og heri ligger så også en anonym anmeldelse af mig for at have arbejdet samtidigt med at jeg er sygemeldt.
Jeg er aldrig blevet konfronteret med denne anmeldelse af Jobcenteret og opdager den først nu, da jeg gennemgår papirerne jeg har fået fra PFA, efter at jeg anmodede om aktindsigt hos dem.

Så efter min mening har Jobcenteret groft overtrådt de retningslinier som du angiver nedenfor!

Jeg ved ikke om du vil give mig ret heri?
Og hvis du vil, hvem skal jeg så klage til?

Mange hilsener

Mickei
Mickei er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 00:38   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mickei

Selv tak. Da jeg selv har det mere end skidt pt. og derfor er yderst ustabil omkr. min deltagelse her på K10 - vil jeg bede dig om nøje at læse min tidl. skriv og de link jeg har lavet i dette. Og ikke mindst overveje el. få råd via fagforening omkr. videre udbetaling fra PDA. Dvs. far ikke for voldsomt frem til start. Ligesom det er vigtigt, at få klarhed om, hvordan de vil bruge, de indhentede oplysninger i forhold til din videre udbetaling/behandling af din sag hos PFA, også i forhold til "bedømmelse af din sag". Sidstnævnte er jeg dog ikke helt klar over, hvad du mener med? Får du midlertidig pension fra dem el. vil de nu bedømme om dette skal indstille, el. evt. endelig afgørelse omkr. pensionsgrad?

Hvis du må fastholde en klage over PFA efter nøje overvejelse, som skrevet ovenfor, så har du klagemulighed hos Datatilsynet.

Lidt flot at de har fået 2 kopier af det hele. Der får vi andre s.. ikke.

I forhold til PFA har de udbedt sig mere end de har fået tilladelse til fra Datatilsynet, hvilket fremgår af mit link til denne tilladelse. Uanset dit underskrevne samtykke. De har ret til flg.: helbredsforhold og væsentlige sociale problemer og intet andet.

Ang. Jobcentret vil de sikkert påberåbe sig, at de bare har sendt det, de er blevet bedt om. Men de har også pligt til at iagttage lovgivningen og ikke videresende oplysninger, som PFA ikke er berettiget til at få indsigt i.

Ud over afklaring i PFA, som skrevet ovenfor, vil jeg derfor råde dig til at ringe til Datatilsynet og tale med en jurist hos dem ang. kommunens vidergivelse af alle disse oplysninger. Gør opmærksom på PFA tilladelse for behanding af oplysninger, som skrevet ovenfor. Tlf.nr. kan findes på deres hjemmeside, alm. kontortid. Også kommunens videregivelse af de nævnte oplsyninger kan påklages i Datatilsynet.

Håber ovenstående gav svar, og du kan få vendt dette evt. i fagforening, således at du kan få vejledning omkr. hvordan du bedst griber dette an, og du sikre dig bedst muligt.

Held og lykke.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk (anonym) anmeldelse Pophår Politik og Samfund 96 19-05-2012 11:20
Velfærd er et falsk alibi buster Politik og Samfund 7 23-10-2011 00:07
Anmeldelse af arbejdsulykker - bliver de det ? buster Alt det andet 1 10-07-2010 22:46
arbejdsskade anmeldelse buster Dit og Dat 4 04-03-2009 11:31
Falsk migræneforsøg - efterlysning Metro Det er da strengt ! 2 22-05-2007 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension