K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2011, 20:11   #1
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Kontanthjælp.

Hejsa.. Jeg har et spørgsmål som jeg håber at nogen af jer kan svare på. Jeg har en bekendt som er på kontanthjælp og har været det i 6 år, Hun er fysisk syg og har desværre ikke fået nogen afklaring på sin situation endnu, selvom hun har de rette læge papier der siger at hun har nedsat arbejdsevne og burde have fleksjob. Mit spørgsmål er så, hun bor i Københavns kommune og hun har mulighed for at få en lejlighed på frederiksberg, kan hun det? Altså sige sin lejlighed op i København og så flytte til frederiksberg, Vil Frederiksberg kommune så tage hende når hun er på kontanthjælp?
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 21:35   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Mit spørgsmål er så, hun bor i Københavns kommune og hun har mulighed for at få en lejlighed på frederiksberg, kan hun det? Altså sige sin lejlighed op i København og så flytte til frederiksberg, Vil Frederiksberg kommune så tage hende når hun er på kontanthjælp?
Hvis hun selv kan skaffe penge til indskud og flytning, så er der ingen der kan blande sig i hvor hun flytter hen.

Men iøvrigt, så bør lægerne ikke udtale sig om hvorvidt en patient bør have fleksjob eller førtidspension, lægerne bør kun udtale sig om patientens sygdomme og arbejdsevne.

Jeg ved ikke helt hvad du mener med "de rette læge papier", men for at blive visiteret til fleks, eller tilkendt førtidspension, skal det fremgå af lægepapirerne, at lidelsen er varig/stationær og, at behandlingsmulighederne er udtømte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 21:44   #3
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Okay, tak for svar. Det jeg mente med rette læge papir er at der står i hendes papir at hendes sygdom er kronisk/varig og stationær og der står også at behandlingsmulighederne er udtømte og så burde hun jo have fleksjob. :-)

Sidst redigeret af Lotus1; 03-09-2011 kl. 21:53.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 22:18   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Narh, så bør hun kun have flexjob hvis der ikke er mulighed for at gennemføre en revalidering til et erhverv som hun vil kunne varetage til trods for sin lidelse.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 23:35   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Narh, så bør hun kun have flexjob hvis der ikke er mulighed for at gennemføre en revalidering til et erhverv som hun vil kunne varetage til trods for sin lidelse.
Lige præcis. Medmindre det er forsøgt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 04-09-2011 kl. 11:11.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 09:16   #6
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Frederiksberg kommune er lige så svær at danse med som Københavns de bruger sjældent papir fra andre kommuner, men smider folk rundt til de mener at de har dannet sit eget indtryk af folk.
Jeg har boet i Frb komm. i over 30 år og det er bestemt ikke nemt at få noget igennem, det tog dem over 8 år at få mig afklaret til pension.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 11:11   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lender ikke proceduren i Frederiksberg kommune, men nogen kommuner - herunder min egen - ønsker at godkende alle tilflyttere til almene lejligheder. Men spørg kommunen - de bør jo kende kriterierne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 21:09   #8
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Okay, tusind tak for jeres svar
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension