K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2008, 13:40   #11
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Regel nr ET
Gå aldrig til møde på kommunen alene find en eller anden, kusine, fætter, lillebror eller en bums på gaden og tag med.
Regel nr TO
------------------------------/ /------------------------------
Regel nr TRE
-----------------------------/ /-------------------------------
osv osv
Hansen
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 23:54   #12
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Hej Alle.

Tak for Jeres mange svar. Det er rart at føle sig forstået.

Mht. §100 - er vi enige om, at det er Merudgiftsparagraffen? Denne paragraf må ikke yde tilskud til behandling. Dette må §102 dog gerne - dog ikke i min kommune! Dette afslag er anket og under behandling.

Peacock: Det er ikke min hjemmeside. Det er OCD foreningens. Jeg er blot moderator på forummet. En af mine opgaver er at besvare indlæg. Desuden skal jeg også fjerne spam.

Mht. en støtteperson: Jeg kan ikke bede om en anden. De er alle lige dårlige til at håndtere OCD. Desuden har jeg udarbejdet en meget stor mistillid til dem. Jeg tror ikke, de kan holde tæt. Derudover er de virkelig nysgerrige. Hvis det stod til dem, skulle de vide alt - eller næsten! Jeg tror måske bare, at jeg er kørt træt i dette system. Egentlig er det nok blot et tegn på, at jeg har det meget bedre, end jeg har haft det, skønt personerne også har stået mig langt ud af halsen i mine dårligere perioder. De formår ganske enkelt ikke at give mig den støtte, jeg har behov for.

Her til aften har jeg læse min lejekontrakt igennem samt alle de øvrige papirer. Der står ikke noget om, at lejemålet ophører den dag, man ikke længere modtager støtte af sin støtteperson. På et tidspunkt sagde de ellers til mig, at støtten var en del af kravet for at bo der. Det er dog en boligforening, jeg betaler leje til. Dermed må det kunne betragtes som et almindeligt lejemål? Indenfor det sidste halve år har nogle af os beboere også fået skudt i hovedet, at de ikke har ret til at smide nogle ud, da det er lejeligheder på lige vilkår med dem ude i byen! (Oplysningerne havde sin årsag, som jeg ikke vil komme ind på her.)
Efter gennemlæsningen af papirerne føler jeg mig overbevist om, at de ikke kan smide mig ud. Derfor er jeg også ved at være af den mening, at min tid med et behov for en støtteperson snart har nået sin ende. Det giver mig ikke andet end tankemylder, dårligt humør og hovedpine, hvilket så langt fra kan betale sig...
Tager det dog lige op til overvejelse et par gange mere, inden jeg gør vores "forhold" forbi!
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 07:53   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Lisbeth!
Jeg kan godt forstå dine frustrationer og din frygt for møder på kommunen. Og specielt dén kommune, du kommer fra! Det faglige niveau og de personlige kompetancer de har er ikke nødvendigvis noget at prale af. Med andre ord: det er altså ikke dig, der er noget galt med. Det bedste jeg kan foreslå dig, er altid at have en bisidder med. Så plejer de at opfører sig nogenlunde ordentligt.... Du skriver, du har en støtteperson. Er det én fra kommunens psykiatriske team?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 11:55   #14
davenport
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
davenport er ny på vejen
Du kunne også benytte dig af gratis advokatbistand, som i min kommune finder sted på bibloteket torsdag aften, og fremlægge hele sagen for advokaten.
davenport er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 15:40   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, jeg mener §100.
Behandlingen er jo netop ikke dækket af behandlingssystemet, derfor kan merudgiften bruges.
Merudgiften går også forud for § 82, det ligger der en sm-afgørelse på i 2006.
Jeg ville få afslag på dette skriftlig, også klage over det.
Såfremt du ovenikøbet har fået afslag på hjælp efter anden §, står du stærkere i forhold til at få det dækket via merudgiften. du er jo tilkendt ydelsen. Begge dele er til din fordel.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 22:30   #16
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Risa: Ja min kommune er ikke let at slås med. Det kan jeg i hvert fald bekræfte.
Støttepersonen er nok fra kommunens psykiatriske team. Det er i hvert fald af kommunen, man skal indstilles til at få en. Støttepersonerne er også ansat af kommunen, og man skal visiteres til at få en.
Jeg har ofte haft en med til møderne på kommunen, for jeg tør ikke længere at deltage i dem alene. Heldigvis går der længe mellem mine møder derned, sådan som forholdene er nu.

davenport: Tak for rådet. Jeg har overvejet det i forhold til mine problemer med min lejlighed.

pia e larsen: På et tidspunkt troede jeg også, at man kan få behandlinger dækket efter denne paragraf, men kommunen fortalte mig jo så noget andet. For at få det afslag anket vil jeg skulle søge på ny. Ved du, om der er en sm afgørelse i forhold til enten psykolog eller fysioterapibehandling efter denne paragraf?
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 22:53   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved ikke om du har tænkt over det, men der er også hjælp at hente på www.sind.dk og/eller på psykiatrifondens hjemmeside. Jeg er selv medlem af begge, og ved at de kender regler og paragrafer omkring boligsituation, støtteperson mm. De har også selv støttepersoner, bissiddere mf som kan deltage i møder med kommunen og som kan hjælpe med rette netværk så du med tiden kan komme HELT ovenpå - uden tårer, om man så må sige.
Jeg ved sgu ikke hvordan det kan være, men når man er psykisk syg, så er kommunen altså ikke lige just behjælpelig (jo på DERES præmisser!), men ret ofte afspejler hjælpen ikke det der reelt passer med klientens situation i virkeligheden.
Og i dit tilfælde synes jeg faktisk at de modarbejder dine gode hensigter, hvilket jo ikke er synderligt fremmende for din bedring.

Det er af enorm betydning at man har en god støtteperson! Forholdet mellem klient/patient - støtteperson, bør være unikt. Og støttepersonen BURDE være den første der bliver tænkt på hver gang man har en hurdle der skal passeres. Kommunen glemmer ofte at man ikke blot er klient, men også er patient, og derfor ikke kan tåle deres tiltider manipulerende luner. De har MEGET med at vride ens arm om på ryggen, og så glemme at spørge hvornår det gør ondt.....eller i værste fald, bare ignorere det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 23:11   #18
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Jeg giver dig helt ret. Kommunen modarbejder mine gode hensigter. De går kun op i kroner og ører.

I min situation har min støtteperson aldrig aldrig været den, jeg har henvendt mig til først. Det har været min psykolog, hvilket jeg pga. omstændighederne finder meget naturligt.

Jeg havde faktisk ikke tænkt på Sind eller Psykiatrifonden. Jeg er endda medlem af Sind. Tak for rådet. Jeg tror, jeg kontakter dem i morgen. Det kan være, de kan svare mig.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 08:45   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Lisbeth.
Du kan tjekke Ankestyrelsens hjemmeside. Du skal tjekke samtlige principafgørelser på merudgifter.
Så længe det er udgifter i forbindelse med den sygdom du har fået bevilliget merudgift på, vil du får medhold.
og ja, hvis du ikke har lavet skriftlig ansøgning eller fået skriftlig svar, skal du sørge for dette.
det er normalt at få fys. betalt via merudgift, psykologbehandling må være på samme vilkår, bare det er en del af din lidelse, der giver behov for dette.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 13:23   #20
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Hej Popiae.

Tak for svaret. Der er jeg så blevet bildt noget andet ind. Jeg må overveje at søge efter denne paragraf igen.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor to møder ved en § 18? frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-01-2013 23:29
Lydoptagelse af møder. Pingu Alt det andet 27 10-12-2011 18:21
Fri til HK og kommune-møder Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 29-09-2011 09:09
Optagelse af møder Adi Alt det andet 4 01-03-2011 07:50
Dagsorden til møder. Maj-Britt Alt det andet 4 15-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension