K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2008, 18:31   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Talking Hjort gik til angreb i irritation

Jeg kun sådanne til at grine over denne overskrift på tv2 teks.tv det var dog en en anden tybe hjort

http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-13268519.html


Beskæftigelsesminister Claus Hjort Fre*deriksen (V) forsøgte at skjule sin irritation, da han i dag var kaldt i samråd for at svare på, hvordan han siden 2001 har sikret sig, at ministeriet ikke betalte for møder, som Venstre skulle betale for. Men det lykkedes ikke.


"Jeg synes, det er brandærgerligt, at der har været 34 møder siden 2001, hvor Venstre ikke fik regningen for croissanter og frugtfade. Men jeg vil godt advare den socialdemokratiske bilagsordfører og pressen om, at der er andre store sager på vej," sagde en stærkt sarkastisk Hjort.

"Der har nemlig kørt andre damer end min kone med ministerbilen. For eksempel har min nu afdøde mor kørt med, min tante og min afdøde hund har også været med på ture. Men vi har desværre ikke kunnet opgøre, hvor meget det har slidt på statens midler," lød det videre fra beskæftigelsesministeren.

Rasmus Prehn (S) betegnede efter samrådet ordvekslingen som "pinlig og uværdig."


http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-13267865.html
Citat:
Claus Hjort-sagen

I kølvandet på rod i bilagene hos finansminister Lars Løkke Rasmussen (V) søgte TV 2 aktindsigt i repræsentationsudgifterne i en række andre ministerier.

I den forbindelse besluttede beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) at få samtlige bilag siden 2001 gennemgået en ekstra gang.

Ved den gennemgang dukkede der regninger op fra 34 møder, hvor Venstre eller Liberalt Erhvervsforum burde have betalt. Opkrævninger på i alt 35.890,41 kr. blev derfor sendt til de to foreninger.

Oppositionen var imidlertid ikke tilfreds og kaldte derfor for fire uger siden ministeren i samråd for at høre, hvordan han på forhånd havde sikret sig, at Venstre ikke kom til at betale.
Tonen var ondskabsfuld og stærkt sarkastisk fra Claus Hjort Frederiksens side, da han fredag forklarede statsbetalte Venstre-møder

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) forsøgte at skjule sin irritation, da han fredag morgen var kaldt i samråd i Folketinget for at svare på, hvordan han siden 2001 havde sikret sig, at ministeriet ikke kom til at betale for møder, som Venstre skulle betale for.

Men det lykkedes ikke at holde irritationen tilbage, og mod slutningen af samrådet gav ministeren sarkasmen frit løb, da han gik til modangreb på Rasmus Prehn (S).

"Jeg synes, det er brandærgerligt, at der har været 34 møder siden 2001, hvor Venstre ikke fik regningen for croissanter og frugtfade. Men jeg vil godt advare den socialdemokratiske bilagsordfører og pressen om, at der er andre store sager på vej," sagde Claus Hjort Frederiksen.

"Der har nemlig kørt andre damer end min kone med ministerbilen. For eksempel har min nu afdøde mor kørt med, min tante og min afdøde hund har også været med på ture. Men vi har desværre ikke kunnet opgøre, hvor meget det har slidt på statens midler," lød det sarkastisk fra beskæftigelsesministeren.

Rasmus Prehn betegnede efter samrådet ordvekslingen som "pinlig og uværdig."

Ingen skriftlig instruks

Oppositionen ville gerne have svar på, hvordan Claus Hjort Frederiksen havde sikret sig, at ministeriet ikke betalte for møder afholdt i Venstre-regi. S, R og SF mener, at V-ministeren må have givet klare instrukser om adskillelse af offentlige og partimæssige midler, eftersom det netop var en sammenblanding af de to ting, som Venstre kritiserede hårdt før magtskiftet i 2001.

"Da jeg blev udnævnt til minister, vidste jeg fra starten, at jeg af praktiske grunde ville komme til at holde Venstre-møder i ministeriet. Derfor har mine instrukser om adskillelse været helt klare fra starten," sagde Claus Hjort.

Oppositionen havde på forhånd bedt om at se instrukserne, men dem kunne ministeren ikke præsentere.

"Jeg afleverede ikke skriftlige instrukser. Jeg udtalte højt og tydeligt til departementschefen og ministersekretariatet, at regninger fra Venstre-arrangementer skulle opkræves hos Venstre," svarede Claus Hjort Frederiksen, der pointerede, at han ikke kan forventes at have kendskab til konteringspraksis og regnskabsførelse i ministeriet.

"Jeg er ikke bogholder," som ministeren forklarede.

Radikal tilbudt arbejde i ministeriet

Socialdemokraterne undrer sig over, at den ordre ikke er blevet omsat til en skriftlig instruks i ministeriet.

"Claus Hjorth har jo et ledelsesproblem i sit ministerium, hvis han giver vigtige instrukser, som ikke bliver givet videre til medarbejderne. I denne sag tørrer han det af på medarbejderne og siger, at de ikke har sørget for at sende regningerne videre. Men hvis han ikke har sikret sig, at de kendte instruksen, så er det jo stadig ham, der har det politiske ansvar," siger Rasmus Prehn (S).

Simon Emil Ammitzbøll (R) spurgte på samrådet, om beskæftigelsesministeren om et år igen vil gennemgå bilagene for at undgå, at flere regninger skulle blive betalt af de forkerte. Også han fik ren besked fra Claus Hjort Frederiksen:

"Jo, det kunne også være, at Simon kunne blive ansat i Beskæftigelsesministeriet, så han kunne få fuld indsigt i de her ting. Men jeg vil sørge for kontrol af alle betalinger, og jeg skal nok foretage min egen kontrol af dem," sagde ministeren.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 18-07-2008 kl. 18:46.
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 19:13   #2
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Citat: "Men jeg vil sørge for kontrol af alle betalinger, og jeg skal nok foretage min egen kontrol af dem", sagde ministeren.

som om nogen kunne være i tvivl om det.........
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 19:27   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Orv, jeg må bruge samme taktik! Lave en masse ulovligheder, Feks holde ferie selvom jeg er på kontanthjælp, og så bare bortforklare det med, at jeg jo ikke er sagsbehandler og derfor ikke kender til nogen regler.....

Tak for tippet Hjort!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 20:29   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det er ikke godt at være presset op i et hjørne, så kommer det sande jeg frem


HaHa !!

er da spændt på hvad det er for nogen store sager der er på vej
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 20:49   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De store sager var sarkasme, tror jeg.

Det med hundene, konen osv.

Det er, når CHF prøver at være morsom. Det mislykkedes bare.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 21:22   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
HaHa !! zuza Ja, den fangede jeg sq ikke
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
TV: Ledige til angreb på Støjberg. adbib Politik og Samfund 0 25-06-2010 14:06
Nyt fra Hjort. Maj-Britt Politik og Samfund 2 09-07-2008 14:59
Fleksjobordning under angreb zuza Manglen på Fleksjob 1 11-06-2008 11:44
Nyt fra Hjort. Maj-Britt Politik og Samfund 0 05-06-2008 13:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension