K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2008, 12:53   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skrev til SFI ang den rapport som Cepos henviser til i artiklen


Citat:
Den 17 Juni kan man her http://borsen.dk/okonomi/nyhed/136316/newsfeeds_rss/ læse om en spørgeskema undersøgelse som Cepos henviser til som dokumentation for at 13.000 flekser menes at kunne vartage job på det ordinære markede..

Jeg vil meget gerne høre om det er muligt at få eller købe den undersøgelse sådan at vi andre også kan læse den og se hvad det er de snakker om, da det bestemt ikke er vores opfattelse at det er sådan at det hænger sammen og det er lidt svært at komme i dialog eller med modstridene oplysninger og betragtninger når man ikke ved hvad det er de har læst...

Jeg vil blive meget glad hvis i kan oplyse mig om hver jeg kan finde rapporten om undersøgelsen eller hvis den kan tilsendes mig ...

Samtidig vil jeg høre om det er i orden at offentliggøre den på www.k10.dk


Med venlig hilsen

xxxx
Og svaret er


Citat:
Hej!



Rapporten som Cepos henviser til må være ”Handicap og beskæftigelse i 2006”. Men det er vist deres egen fortolkning, at 13000 fleksere kan arbejde. Du kan finde rapporten på vores hjemmesiden: http://www.sfi.dk/sw58574.asp


Du er velkommen til at linke til den fra jeres egen hjemmeside.

VH Ulla Haahr, SFI
Det vil sige en gammel rapport og ikke nok med det så deres helt egen fortolkning , prøv at læse den og se hvordan jeres egen konklusion er ...

Jeg er i arbejds prøvning lige pt ... så jeg kan kun sige en ting lige nu ....

DET ER VIST IKKE MIG DE MENER NÅR DE SIGER TILBAGE TIL ORDINÆR MARKED he he

og så godnat .. har i dag første sygedag (det vil sige jeg var jo allerde sygemeldt da jeg kom i virksomhedspraktik ) så det må blive første fraværsdag
  Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 12:54   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
"Sjovt nok" ignorerer regeringen UDENLANDSKE undersøgelser, hvor mange professorer kritiserer TERM og hypokondri/somatisering, så det basker.

Bemærk, at regeringen baserer sin politiske hetz over for syge på DANSKE undersøgelser - baseret på UNDER 100 personer.

Kritikken i udlandet går på, at alt for mange IKKE bliver grundigt undersøgt for fysiske lidelser og derfor risikerer at DØ!!!

Normalt er der 1-4 procent, der somatiserer, men de danske TERM-læger puster det op til 10-15 procent.

Det bliver til ENORME besparelser i sundhedsvæsnet, hvis man tager tallet alvorligt og "bare" tilbyder kognitiv terapi i stedet for undersøgelser/behandling.

Princippet kendes fra lægekonsulenterne, som "ignorerer" sygdomme i kommunerne for at spare penge. Modellen er nu videreført til hele sundhedssektoren.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 17:54   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hej heidi.

Godt kæmpes/skrevet, men..
hvorfor har du ikke igen understreget arbejdsløsheden inden for flexjobbere. det er dog væsentligt, så længe de piver over manglende arbejdskraft. 2-3 flexere til et fuldtidsjob, er vel ingen hindring. Arbejdsskiveren mister jo ikke økonomisk kompentation, tværtimod, får han ofte billig arbejdskraft.
så hvorfor ikke bruge de resourser der er?
du plejer elleres nok at henlede opmærksomheden på denne problematik.
God bedring, iøvrigt.
jeg afvendter selv ny afklaring, det skulle være på plads idag, men det er det ikke, har jeg lige fået at vide, ØV(tror de trækker tiden, får ikke noget at vide om hvor,hvem).
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 18:13   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia hmm ja hvad skal man sige

Lidt stilstand i hjernen i disse dage

Det var såmænd bare lidt hurtig respons på Cepos udlægning af hvordan det foregår i Danmark, og fik ikke lige gået det så dybt igennem....

Men kan da være at vi skal prøve at stille konkrete spørgsmål til Cepos som endnu aldrig har svaret os.

Det er som med dem som med alle de andre borgerlige når de laver noget jusk så undlader de bare at svare på det man spørger om ....

Men jeg tager lige dine bemærkninger til mig og sparker mig selv over skinnebenet og husker det næste gang

noget møj med din afklaring , jeg vidste slet ikke at jeg skulle i afklaring det var noget kommunen lyn hurtigt fandt ud af da vi nåede skæringsdatoen for et år som arbejdsløs så har nu ingen illusioner om at jeg er i afklaring for min skyld , men nok mere for at kommunen kan beholde deres refusion...

render lige nu og tænker på om jeg skal klage over virksomhedspraktikken (som er ulovlig) eller tage den med og bruge den som en arbejdsprøvning i mit videre forløb ..


Men det kommer der meget mere om når jeg har besluttet mig for hvordan jeg vil gribe det an

Er ked af at høre at de endnu engang trækker din sag i langdrag det er utroligt at de kan blive ved ...

Det må sq da snart nå en ende ...

Har i øvrigt fået en mail fra journalisten som skrev artiklen som skriver

Citat:
Kære Heidi,

Tak for din mail.

CEPOS er som bekendt en tænketank, der har vist klar kulør, og derfor står udtalelserne i artiklen også med ganske klar afsender.



Venlig hilsen

Pernille Formsgaard, Journalist

Men at Cepos er en tænketank der klart har vist kulør er der nok ikke så mange der tænker over for folk har en grim evne til kun at læse overskrifter ...


Og så må vi vist snart igang igen med at skrive og råbe op om de ledige flekser, da vi nok kan være helt sikker på at de ftp forhandlinger der går i gang til august også kommer til at påvirke os

Det kan være at vi skal til at skrive nogen indlæg og artikler hvor vi kun bekymre os om overskriften da det åbenbart er det der fænger ...
  Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 20:01   #15
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Det er altså max underligt, det her.

Hver gang jeg tager kontakt til en journalist om min opgørelse af faldet i antallet af førtidspensionister, så sker der intet. Jeg har også skrevet til hende journalisten på børsen, men har igen ikke hørt noget - endnu. :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 20:51   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske man skulle skrive til forligspartierne bag førtidspensionsreformen.

Radikale, SF, Socialdemokraterne, DF mv.

Det er jo trods alt dem, der skal se på tallene og træffe afgørelserne.

Hvis du tjekker en anden tråd her, skriver SF, at de GERNE vil følge med i ulovlighederne mv. rundt omkring.

Tjek her under SF.... Radikale ved jeg ikke, hvor meget de ønsker at ændre.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5315

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 20:57   #17
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Jow, zuza

Jeg har et notat på idé stadiet, som jeg vil sende til de relevante udvalg på Christiansborg. Arbejdsmarkedsudvalget, socialudvalget og evt. sundhedsudvalget plus fagministre. Det hele hænger jo som tidligere nævnt sammen.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 21:20   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis man vil have sit synspunkt i avisen, er det nok bedre at skrive et læserbrev, et debatindlæg eller som på ex. Fyens kommentarer til artikler.

Det kan man jo mange steder... og så skrive Denmarkonline eller k10 nedenunder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - for mange timer simsons Spørgsmål ang fleksjob 10 22-05-2013 15:43
Sygedagpengestop på grund af fleksjob afslag Elefantmanden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 24-07-2012 17:06
Hvor mange timer kan man arbejde uden at frygte for sin pension? MultiMick Alt det andet 1 02-02-2010 23:58
Hvor mange timer kan man arbejde uden at frygte for sin pension? MultiMick Alt det andet 0 02-02-2010 21:03
Mange får pension uden at være syge Peacock Det er da strengt ! 13 17-01-2009 19:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension