K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2010, 12:05   #21
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det er kommunen nød til fordi de ikke må planlægge en reva til at vare over 5 år.

Forrevalidering foregår på KHJ, sygedagpenge eller reva ydelse, men fordi reva ikke er en mulighed pga tiden, og han ikke er berettiget til sygedagpenge, er der altså ikke rigtigt noget at gøre.
Hej, under forrevalidering kan man ikke modtage revalideringsydelse. Forrevalidering er den periode der skal bruges til at afklare det erhvervsmæssige sigte og udarbejde samt godkende jobplan osv.

Mht. de 5 år. Jeg ved godt at alle sagsbehandlere siger at man højst kan få revalideringsydelse i 5 år, men det passer ikke, dette gælder bare som hovedregel.

Revalideringsperioden

§ 49. Kommunen skal tilrettelægge en revalidering, herunder en forrevalidering, således at den kan gennemføres på så kort tid som muligt, og således at revalidendens behov tilgodeses. Kommunen kan højst planlægge, at revalidenden får revalideringsydelse i 5 år. Uddannelse, som indgår i en revalidering, forudsættes gennemført på den normerede uddannelsestid. Betingelserne for forlængelse af perioden, hvor revalidenden får revalideringsydelse, fremgår af § 56.

Stk. 2. Har revalidenden betydelige begrænsninger i arbejdsevnen, og taler revalidendens personlige forudsætninger, interesser og evner i udpræget grad for en længerevarende videregående uddannelse, kan kommunen planlægge en revalidering, hvor revalidenden får revalideringsydelse i mere end 5 år.





Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller

2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 15:32   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spin Se meddelelser
§ 49. Kommunen skal tilrettelægge en revalidering, herunder en forrevalidering, således at den kan gennemføres på så kort tid som muligt, og således at revalidendens behov tilgodeses. Kommunen kan højst planlægge, at revalidenden får revalideringsydelse i 5 år. Uddannelse, som indgår i en revalidering, forudsættes gennemført på den normerede uddannelsestid. Betingelserne for forlængelse af perioden, hvor revalidenden får revalideringsydelse, fremgår af § 56.
Det står lige der. de må ikke PLANLÆGGE en reva til at vare over 5 år. Den må gerne vare længere tid, med kortere afbrydelæser, hvilket vil sige afbrydelser op til 6 måneder. (gider ikke finde det, men det står vist nok i vejledningen at det er 6 måneder)

Her er tale om en ung mand hvor der er tilstødt noget ekstra, oven i købet noget ekstra som umiddelbart ikke giver anledning til at tro at han får ydelig begrænsning efter endt OP og ikke tale om en ung mand der fra start gik under stk 2. og derfor kan, det stykke heller ikke bruges, med mindre der laves en ny reva plan, men igen kan det stykke stadig ikke bruges fordi skulder OP´en stadig ikke giver anledning til at tro at han efter endt OP har behov for betydelige skånebehov der gør at han ikke kan deltage i en udd på norm tid.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 15:44   #23
Shj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Shj er ny på vejen
Til alle i andre ... undskyld jeg ikke svarer mere konkret , men der er ikke så meget at svare på pt , og jeg er ikke i det bedste humør .

Håber dog på at der kommer nogle forbi der kan oplyse mig om , om man kan blive nedgraderet fra en revalidering til en forrevalident ????
Shj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:12   #24
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Shj Se meddelelser
Håber dog på at der kommer nogle forbi der kan oplyse mig om , om man kan blive nedgraderet fra en revalidering til en forrevalident ????
Ja det kan man. Ens forhold kan ændre sig, måske kan man ikke overholde revalideringsplanen grundet forværring af helbred eller lign. Eller det kan vise sig at det erhvervsmæssige sigte ikke længere er relevant hvis man eksempelvis ikke overholder sin plan, ikke består sine eksamener m.m.
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:22   #25
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Shj Se meddelelser
Håber dog på at der kommer nogle forbi der kan oplyse mig om , om man kan blive nedgraderet fra en revalidering til en forrevalident ????
Jeg har lige læst det hele igen. Din søn fik revalidering til at blive butiksassistent. Han kunne ikke finde læreplads. Da en læreplads er en del af uddannelsen, så synes revalideringsplanen ud fra et lovmæssigt syn ikke længere realistisk. (uanset at han aktivt har forsøgt at finde læreplads). Ydermere skriver du at han er frarådet rygbelastende arbejde, hvilket jeg tolker som om han egentlig også er frarådet at blive butiksassistent. Disse 2 ting gør at jobplanen formodentlig ikke længere synes realistisk, og derfor afbrydes. Jeg forstår bare ikke helt om han har fået en afgørelse fra kommunen vedrørende dette?

Efterfølgende kan han deltage i HF som forrevalidering. Hvordan lyder den fulde jobplan nu? Er der noget forløb planlagt efter HF? Hvis ikke, så er det i hvert fald ikke muligt at få revalideringydelse til HF-forløbet. I så fald, for at kunne ende med at opnå revalideringydelse igen, skal der i jobplanen indgå forløb med erhvervsmæssigt sigte. Ved din søn hvad han vil, er det realistisk osv?
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:36   #26
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det står lige der. de må ikke PLANLÆGGE en reva til at vare over 5 år. Den må gerne vare længere tid, med kortere afbrydelæser, hvilket vil sige afbrydelser op til 6 måneder. (gider ikke finde det, men det står vist nok i vejledningen at det er 6 måneder)

Her er tale om en ung mand hvor der er tilstødt noget ekstra, oven i købet noget ekstra som umiddelbart ikke giver anledning til at tro at han får ydelig begrænsning efter endt OP og ikke tale om en ung mand der fra start gik under stk 2. og derfor kan, det stykke heller ikke bruges, med mindre der laves en ny reva plan, men igen kan det stykke stadig ikke bruges fordi skulder OP´en stadig ikke giver anledning til at tro at han efter endt OP har behov for betydelige skånebehov der gør at han ikke kan deltage i en udd på norm tid.
Du er nødt til at læse det hele, man kan ikke bare plukke ud af sammenhængen. Selvfølgelig kan stykke 2 bruges, det kan det altid, det er jo en del af loven. Hvis der var et ton af uddannelser man kunne klare nemt, så fik man jo slet ikke revalidering til at starte med, så måtte man jo klare sig på SU som "alle" andre. Nu han ikke kan blive butiksassistent, så er det jo ikke til at sige hvad den "nye" hurtigste vej til at hjælpe ham med at blive helt eller delvis selvforsørgende er. Jeg kender ikke alle detaljer i sagen, og derfor synes jeg ikke man skal udelukke noget som ikke automatisk er en udelukkelse. Hvis det "blot" var en operation der forsinkede planen var det jo ikke det store problem, men det lyder ikke til at den er relevant længere. I øvrigt er en lang revalideringsperiode jo ikke ensbetydende med at man ikke kan følge uddannelsen på normeret tid. Det kan ligeså godt være at en lang videregående uddannelse er borgerens hurtigste vej til at fremme egenforsørgelse.
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 01:16   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spin Se meddelelser
Du er nødt til at læse det hele, man kan ikke bare plukke ud af sammenhængen.
Jeg er nød til at svare ud fra de oplysninger der er givet om den unge mand. Og hos ham er stk 2 ikke brugt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På gaden ? morgenstjerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-05-2013 19:50
Kommuner tvinger overvægtige på slankekur Webmaster K10 Nyheder 0 09-01-2013 08:10
Skal jeg bo på gaden?? Frk.Smilla Alt det andet 21 31-03-2011 12:57
620 københavnere sat på gaden i år buster Politik og Samfund 2 06-12-2010 06:06
Sult tvinger folk i arbejde til lavere løn zuza Politik og Samfund 1 11-04-2008 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension