K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2012, 13:24   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Får fjernet min kontanthjælp!

Endnu en trussel fra den kære SB!

Vi havde jo aftalt et møde d. 7/2.. Nu har jeg så kontaktet hende for at sige at så overskred vi jo det med møde hver 3. måned!

I går fik jeg så et brev om at vi kunne mødes d. 20/1-2012 kl. 12.00
Jeg ringede så for at fortælle at jeg ikke kunne komme, for kl 11.30 skal jeg til forundersøgelse til en høreforbedrende operation og den kunne jeg altså ikke hoppe fra.. Tilbød at komme tidligere, men det fnøs hun bare af!

Fik simpelthen bare den besked at jeg havde pligt til at møde op og hvis ikke så fjerner de min kontanthjælp!

ER DET MULIGT AT VINDE NOGET SOM HELST I DET HER SYSTEM!!!!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 13:26   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hun må slet ikke gøre det der...! Helbred kommer før kommunen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 13:27   #3
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
nej for pokker - hvad sker der lige der?????
Du ringer jo ind i god tid med en rigtig god begrundelse, som du oven i købet har en dokumentation på.......
Nu ved jeg ikke om din hørelse har noget at gøre med din sygemelding, men hvis ja så har du jo pligt til at deltage i behandling...så kan hun da ikke lukke den gang l... ud....

Undskyld men tabte da fuldstændig underkæben....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 13:31   #4
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Hun er en rigtig modbydelig *biiiiiiip* Hun er da pisse snu, at "overfalde" en 23årig tøs der ikke fatter systemet og mine rettigheder!

Derfor er jeg rigtig glad for folks viden herinde..

Men nej det er ikke derfor jeg er sygemeldt.. Er sygemeldt fordi jeg er psykisk syg..
Jeg har døjet med min hørelse helt fra barns ben, og det er så slemt nu at jeg ikke kan adskille lyde, misforstår mange ting fordi jeg hører rigtig dårligt! Min ørelæge var helt forbavset over at jeg først kom nu, for testen viste at min hørelse sutter max r*v!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 13:33   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Din dårlige hørelse er jo OGSÅ en barriere i forhold til arbejdsmarkedet...

Vil da gerne spørge hende SB om de mener at du ikke skal have gjort noget ved den barriere?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 13:36   #6
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ja jeg forstår det da bare slet ikke.....ikke andet for end at konfrontere hende med det - Ricky er vist inde på det helt rigtige....
pøj pøj
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 13:44   #7
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Overvejer lidt at sende en mail til hende, med et kopi af min indkaldelse til forundersøgelse!
Og så skrive at jeg er ked af at aflyse vores møde og jeg er endnu mere ked af at hun vil fjerne min kontanthjælp som hun sagde i telefonen d. 6/1-2012 kl 12.35. Men at jeg stadig mener det er vigtigere at komme til lægen og få styr på min hørelse.
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 13:48   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Skriv til hendes chef, vedlæg kopi af indkaldelse og skriv at din sagsbehandler vil fratage dig din kontanthjælp, hvis du ikke aflyser indkaldelsen til hospitalet - og spørg om det kan være rigtigt, evt. med ref. til lovgivningen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 13:52   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, send hende en mail med kopi af indkaldelsen!

Og bed hende om skriftlig at bekræft, at hun vil trække dig i din kontanthjælp, såfremt du ikke møder til samtale med hende, fordi du skal til en undersøgelse for en sygdom, der også udgør en barriere for dig ift. arbejdsmarkedet.

Sb'er har det med pludseligt at ændre mening, når tingene skal på skrift...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 14:51   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hun må slet ikke gøre det der...! Helbred kommer før kommunen...
Det siger du ... men fakta er åbenbart, på det forelydende, at det gør hun alligevel.

Dvs. enten 1) kender hun ikke grundpremisserne for sit fagområde, 2) hun er blot (igen, igen) én af disse "krigere i marken", der er ret meget f*cking ligeglad med de lovgivne og heraf spin off rammer og således efter forgodtbefindende giver borgerne de ad hoc "stød", der nu lige falder ind eller 3) hun har parkeret den rationelle del af hjernen derhjemme ved kaffebordet samtidig med at den emotionelle del af hjerne stadig tror, at den hænger ud derhjemme ved kaffebordet og derfor ikke finder anledning til at agere professionelt i den betroede jobfunktion.

Spørgsmålet er om en kammeratlig samtale hos den nærmest foresatte chef overhovedet vil ændre noget ... såfremt det er hjernen den er gal med (og chefen kan jo vise sig at være af samme type).

BTW: Jeg ville også krumme tæer, hvis det var min kollega ... ;-)


FrkSilverfox, det bedste du egentlig kan gøre - i et forsøg på at få din sag til at glide og selv stress lidt af - det er at få dig en professionel tovholder til at styre din sag (og "lukke kæften" på den pgl. sagsbeh., når vedkommende viser sig urimelig i en faglig kontekst) - det kunne være en privat socialrådgiver (fx fra en patientforening eller lignende) eller en advokat.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ministerier får fjernet kritik fra høringssvar 1970girl Politik og Samfund 5 17-12-2012 03:29
En dum regel er blevet fjernet. Debutanten Politik og Samfund 3 21-05-2012 08:36
Har du fået fjernet visdomstænder? Ninja Dit og Dat 24 27-11-2011 15:39
Galdeblære fjernet nille60 Alt det andet 11 09-11-2010 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension