K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2016, 13:31   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige meget om du får kh eller ej, så er din husleje alt for dyr, hvis du får kh og bolig støtte får du max 10500,- og så har du ikke meget at leve for efter husleje

og som dit liv ser ud lige nu, kan du ikke få job, er du nødt til at flytte
beklager men det er fremtiden for dig.

de har ret i du har handlet uforsvarligt med dine penge, man skal jo tænke frem og det har du ikke gjort, du kan anke deres beslutning, men selv om du skulle få ret, er der lige nu 1 års ventetid på anken
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2016, 13:42   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der kan evt søges §34.
Som ikke-forsørger kan kh-sats+§34 ikke overstige 14575 kr.

Pga loftet er der dog også en anden grænse, men denne kommer an på hvilken kh-sats man får.

Men hvis man søger §34, vil de med stor sandsynlighed, se om der kan anvises billigere bolig. Det ville jo ikke være helt skidt hvis de kunne finde en

Men altså, som 22-årig ikke-forsørger, der ikke har en af de 7 diagnoser der giver højeste sats, kan man MAKS få 7069 kr før skat som udeboende. Og det er hvis man enten er aktivitetsparat eller har en uddannelse.
Så ja, den husleje er bestemt et problem.
Det ville den dog også være på højeste sats, som er 10968 kr før skat

Sidst redigeret af Webmaster; 25-03-2016 kl. 21:01. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2016, 19:09   #13
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men altså, som 22-årig ikke-forsørger, der ikke har en af de 7 diagnoser der giver højeste sats, kan man MAKS få 7069 kr før skat som udeboende. Og det er hvis man enten er aktivitetsparat eller har en uddannelse.
Så ja, den husleje er bestemt et problem.
Det ville den dog også være på højeste sats, som er 10968 kr før skat
Jeg har diagnose der giver højeste kontanthjælps sats borderline. Jeg bor iøvrigt med min kæreste, hans økonomi har bare ingen indflydelse da vi er under 25.. Så huslejen er til at betale blot ikke uden indtægt. Jeg er desværre for syg til arbejde, ifølge alle. Ikke ifølge mig selv...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Grunden til afslaget er at du har været uansvarlig i forhold til din økonomi. Du må have en formue på 10.000. Så det du kan prøve er at sætte dig ned og lave et overslag over din indtægt siden januar. Hvis din indtægt i de måneder har været under kontanthjælpsniveau, må du for hver måned yderligere trække forskellen på aktuel indkomst og kontanthjælpsniveau fra og dermed godgøre at du har allerede har levet beløbet op. Det er ikke uansvarligt.

Hvis din beregning viser at du har haft mere end kontanthjælpsniveau minus de 10.000 vil det beløb skulle leves op før du kan få kontanthjælp, og er det brugt vil det beløb være mod tilbagebetaling.

Har du feks haft en indtægt på 3000,- før skat de sidste 3 mdr, og du i kontanthjælp ville have kunnet få f.eks 7000,- så er noget af formuen levet op, og det skal de godtage og trække fra.
Jeg er meget dårlig til at forstå. Kan du forklare .. Hvis jeg havde 40.000
Stående d.1 januar f.eks og jeg har haft en indtægt siden pr måned på ca 3000. Hvor mange måneder går der så, før jeg har optjent retten til kontanthjælp? Hvis man kan sige det sådan? Eller hvornår kan jeg ansøge uden de kigger på min tidligere formue ? Jeg har fået 2 diagnoser hvor den ene er impulsivitet og man kan sige at det spiller ind over jeg har brugt så mange penge på noget som kunne gå igennem staten.. . Men sket er sket

Sket er sket.. Men har tænkt frem har jo penge stående tilbage dog kun 6.000 har i 5 måneder været uden arbejde og selv betalt. Havde ikke regnet med at jeg ville blive for syg til at arbejde

Sidst redigeret af Webmaster; 25-03-2016 kl. 21:02. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2016, 19:27   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
miav123:
Ah ja, der er nogen diagnoser der giver de 10968 kr før skat
Og så længe du og din partner ikke er gift, har hans indtægt og formue ingen betydning for din sats
Gensidig forsørgerpligt for samlevende ophørte 1/1 2016
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2016, 20:42   #15
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
miav123:
Ah ja, der er nogen diagnoser der giver de 10968 kr før skat
Og så længe du og din partner ikke er gift, har hans indtægt og formue ingen betydning for din sats
Gensidig forsørgerpligt for samlevende ophørte 1/1 2016
Ja det jo rart' til trods for de stadigvæk ikke vil give mig kontanthjælp uden tilbagebetaling mit spørgsmål lyder egentlig hvornår jeg ville kunne få kontanthjælp uden de regner min formue med som blev brugt i januar

Så er der nogen der ved det? Hvornår burde jeg kunne få kontanthjælp når formuen er brugt i januar? Hvornår kan de se bort fra det uden at modregne det i min kontanthjælp? Føler alt lige nu er skruen uden ende. Det svært at finde job når jeg skal møde op til alle behandlinger + jeg er kleptoman..

Sidst redigeret af Webmaster; 25-03-2016 kl. 21:02. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2016, 21:16   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Et regnestykke kunne f.eks være at på kontanthjælp ville du have 8.200 efter skat.

Hvis du så 1. januar har 40.000 samt 3000,- i indtægt jan/feb/marts, så har du måttet bruge 5.200,- (8200-3000) af din formue for at leve hver måned.

Det ville betyde at jan/feb/mar har krævet et indhug på 15.600 for at leve, hvilket ikke er uansvarligt. Så må du have en formue på 10.000.

Dvs 40.000 - 15.600 - 10.000 altså er vi nede på 14.400,-

Hvis du så slet ikke har nogen indtægt fremover, vil det beløb betyde at der er under 2 måneders kontanthjælp tilbage. Og det er så den periode der vil blive mod tilbagebetaling.

Jeg ved ikke om de beregner ud fra brutto eller netto, men du skal gøre opmærksom på de indtægter du har haft, og gøre opmærksom på at du allerede har levet af formuen gennem flere måneder.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2016, 01:47   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
miav123:
Den afgørelse du fik ang kontanthjælp mod tilbagebetaling, stod der intet om hvor lang tid?
Så vidt jeg ved, er det kun det beløb du har "brugt uforsvarligt", og det skulle de meget gerne have regnet frem til, og så truffet afgørelse på den baggrund.
Når du så har modtaget tilsvarende beløb mod tilbagebetaling, bør det gerne ændre sig, så kontanthjælpen efterfølgende, ikke er med tilbagebetalingspligt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2016, 08:14   #18
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Et regnestykke kunne f.eks være at på kontanthjælp ville du have 8.200 efter skat.

Hvis du så 1. januar har 40.000 samt 3000,- i indtægt jan/feb/marts, så har du måttet bruge 5.200,- (8200-3000) af din formue for at leve hver måned.

Det ville betyde at jan/feb/mar har krævet et indhug på 15.600 for at leve, hvilket ikke er uansvarligt. Så må du have en formue på 10.000.

Dvs 40.000 - 15.600 - 10.000 altså er vi nede på 14.400,-

Hvis du så slet ikke har nogen indtægt fremover, vil det beløb betyde at der er under 2 måneders kontanthjælp tilbage. Og det er så den periode der vil blive mod tilbagebetaling.

Jeg ved ikke om de beregner ud fra brutto eller netto, men du skal gøre opmærksom på de indtægter du har haft, og gøre opmærksom på at du allerede har levet af formuen gennem flere måneder.

Men betyder det så i pointen, at hvis jeg så anullere min ansøgning og først søger i maj, så vil jeg kunne få det uden tilbagebetaling?
Jeg er ikke interesseret i at have flere lån ude.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
miav123:
Den afgørelse du fik ang kontanthjælp mod tilbagebetaling, stod der intet om hvor lang tid?
Så vidt jeg ved, er det kun det beløb du har "brugt uforsvarligt", og det skulle de meget gerne have regnet frem til, og så truffet afgørelse på den baggrund.
Når du så har modtaget tilsvarende beløb mod tilbagebetaling, bør det gerne ændre sig, så kontanthjælpen efterfølgende, ikke er med tilbagebetalingspligt
Det en vikar som havde regnet det ud. Jeg ringede bare for at spørger om min ansøgning den var gået igennem, og det var den.
Hun glemte dog at påpege da vi var til møde, at det var mod tilbagebetaling.... så havde jeg jo nok for 1 måned siden, fundet en anden udvej..

Betyder det, at jeg skal modtage det beløb jeg skulle have brugt uforsvarligt, før jeg kan få kontanthjælp? så lige meget hvad, kommer jeg faktisk til at skylde penge?


Jeg kan ikke undgå dette, ved at søge kontanthjælp senere?

Håber flere kan give deres bud:
Hvis jeg søger kontanthjælp senere, kan jeg så undgå at skulle tilbagebetale? Det har jeg simpelthen ikke råd til :'(

I så fald, hvornår kan jeg det? Jeg har ingen indtægt haft her til d.1 og kun 3.000 kr i marts...

Hvornår ser de bort fra min tidligere formue?
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2016, 12:35   #19
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Som skrevet tidligere mener jeg simpelthen du skal udfordre begrundelsen om at du har brugt din formue uforsvarligt, men som udgangpunkt hvis du har haft 36000 den første januar og ingen indtægt siden og du idag kan få udbetalt ca 8000 efter skat, så burde du kunne leve af din formue i ca 3 mdr og derefter have en formue på 10000 hvilket er max og så burde du kunne få kontanthjælp her for april måned uden tilbage betalings pligt.

Jeg tror dog du bliver nødt til at få fat i kommunen, ser ud som om at de har truffet en skrivebords afgørelse som bare har konstateret du har haft 36000 den 01.01.2016 og derefter dømt du har brugt dem uansvarligt. Ikke alt forbrug er som tidligere nævnt uansvarligt og kommunen er dem du skal have fat i for at få en præcis dato for hvornår de mener du kan få kontanthjælp uden tilbage betalings pligt, først når du har den afgørelse kan du udfordre dens grundlag eller indordne dig efter det.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2016, 19:04   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af miav123 Se meddelelser
Håber flere kan give deres bud:
Hvis jeg søger kontanthjælp senere, kan jeg så undgå at skulle tilbagebetale? Det har jeg simpelthen ikke råd til :'(

I så fald, hvornår kan jeg det? Jeg har ingen indtægt haft her til d.1 og kun 3.000 kr i marts...

Hvornår ser de bort fra min tidligere formue?
De ser først bort fra din formue, når beløbet er levet op, så bed om en beregning der viser hvornår de mener at den er det..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension